10/9/10

Δήλωση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού δρος Ανδρέα Δημητρίου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2010 - 2011

10/09/2010
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, θέλω να απευθύνω σε όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης τις θερμές μου ευχές για μια γόνιμη, παραγωγική και δημιουργική χρονιά.



Είμαστε εδώ σήμερα για να πούμε υπεύθυνα στην κοινωνία, στα 721 σχολεία της χώρας, στους 115.000 μαθητές και στους γονείς τους, καθώς και στους 12.500 εκπαιδευτικούς μας όλων των βαθμίδων, ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε ομαλά και με καλές προϋποθέσεις αναφορικά με τους τρεις βασικούς τομείς που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, δηλαδή τα βιβλία, τη στελέχωση και την κτηριακή υποδομή.

Το γεγονός ότι βελτιώνονται συνεχώς οι διαδικασίες που επηρεάζουν την ομαλή έναρξη των σχολικών ετών οφείλεται στις άοκνες προσπάθειες που καταβάλλουν τόσο η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας όσο και οι Διευθύνσεις και Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, τις οποίες ευχαριστώ θερμά για το έργο που επιτελούν.

Στα θέματα κτηριολογικής υποδομής δώσαμε και φέτος έμφαση στην τήρηση των μέτρων ασφαλείας, εκεί και όπου υπάρχουν εργοτάξια, τα οποία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος συντήρησης, βελτίωσης και επέκτασης των σχολικών μας μονάδων.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται αντισεισμικές αναβαθμίσεις και έργα επέκτασης και συντήρησης μόνο στο χρόνο που το σχολείο δε λειτουργεί. Ούτε και είναι εφικτό όλα τα συμβόλαια με εργολάβους να ολοκληρώνονται πριν από την 1η Σεπτεμβρίου. Μέλημά μας, είναι να τηρούνται αυστηρά τα μέτρα ασφάλειας και η διεξαγωγή των μαθημάτων να γίνεται απρόσκοπτα σε ένα περιβάλλον που να ενθαρρύνει τη μάθηση.

Στον τομέα της στελέχωσης υπογραμμίζω ότι οι σχολικές μονάδες είναι πλήρως στελεχωμένες με εκπαιδευτικό προσωπικό, με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι κάποιες πλασματικές ή εικονικές ανάγκες. Ορισμένες εκκρεμότητες που έχουν επισημανθεί, είτε διευθετήθηκαν ήδη είτε πρόκειται να διευθετηθούν.

Στον τομέα της έγκαιρης παραλαβής των βιβλίων επισημαίνω ότι καταφέραμε να έχουμε και φέτος έγκαιρη παραλαβή όλων των βιβλίων που εκδίδονται και επανεκδίδονται στην Κύπρο, όσο επίσης και των βιβλίων που έρχονται από την Ελλάδα, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.

Από τους συνολικά 748 τίτλους βιβλίων, έχουν παραληφθεί και βρίσκονται ήδη στα σχολεία 744 (99,5%) τίτλοι, ενώ μόνο 4 βιβλία δεν έχουν παραληφθεί από την Ελλάδα, επειδή δεν είναι ακόμη διαθέσιμα από τον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.). Από τα βιβλία αυτά δεν υπολείπονται όλες οι ποσότητες και μέρος των σχολείων έχει ήδη ικανοποιηθεί.

Επειδή κάποιοι θέλησαν, προφανώς για λόγους μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, να αποπροσανατολίσουν από την πραγματικότητα ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με καλούς οιωνούς, ήγειραν κάποια θέματα για τα οποία θα δοθούν σήμερα τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Συγκεκριμένα:

· Κάποιοι μίλησαν για μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δεν έγινε καμία απολύτως μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα σχολεία μας, παρά τη μείωση του αριθμού των μαθητών κατά 1.500 περίπου. Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν κατά τη σχολική χρονιά 2009-2010 ήταν 12.480 και τόσοι θα παραμείνουν και κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Σημειώνω ότι από τότε που ανέλαβε η Κυβέρνηση Χριστόφια, ο συνολικός αριθμός του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων αυξήθηκε συνολικά κατά 280 εκπαιδευτικούς, για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν από τα μέτρα που έχει λάβει μέχρι σήμερα για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σημειώνω ότι η Κύπρος κατατάσσεται στις χώρες με τη μικρότερη αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

· Ο μη επαναδιορισμός κάποιων έκτακτων εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης, ο οποίος αξιοποιείται από πολλούς για να ασκήσουν κριτική, είναι ένα ενδεχόμενο που υπάρχει κάθε σχολική χρονιά, λόγω του συστήματος διορισμού που έχουμε. Ο κίνδυνος αυτός είναι αυξημένος κατά τη φετινή σχολική χρονιά, επειδή παρατηρείται μια τάση για αποδοχή έκτακτου διορισμού από άτομα που για πολλά χρόνια δεν αποδέχονταν έκτακτο διορισμό. Η τάση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο στην οικονομική κρίση όπως επίσης και στην αβεβαιότητα που προκαλεί η ψήφιση της νομοθεσίας για επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στο 63ο έτος, όσο και αν δε θέλουν να το ακούν ορισμένοι. Και σε αυτό το θέμα, θα διαψευσθούν οι «Κασσάνδρες» που μιλούσαν για 152 αδιόριστους έκτακτους εκπαιδευτικούς και θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις που είχαν γίνει από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού πριν από ένα περίπου μήνα.

· Κάποιοι μίλησαν για υποβάθμιση των σχολείων της υπαίθρου. Σημειώνω, ότι όχι μόνο δεν υπήρξε υποβάθμιση των σχολείων της υπαίθρου, αλλά ότι μετά από συζητήσεις που είχε το Υπουργείο Παιδείας με την ΠΟΕΔ, μειώθηκε ο ανώτατος αριθμός μαθητών στα συμπλέγματα τάξεων, που αφορά κυρίως σε σχολεία της υπαίθρου, από τη φετινή σχολική χρονιά, σε 18 από 20 μαθητές, όριο το οποίο ίσχυε από τη σχολική χρονιά 2007-2008. Να σημειωθεί ότι μέχρι τη σχολική χρονιά 2006-2007, ο ανώτατος αριθμός συμπλεγμάτων τάξεων ήταν 24. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι σε σχέση με τα προηγούμενα ωρολόγια προγράμματα της δημοτικής εκπαίδευσης, επισημοποιείται η κατάργηση των μονοδιδάσκαλων σχολείων και η αύξηση του διδακτικού χρόνου των διδιδάσκαλων και κάποιων τριδιδάσκαλων σχολείων. Παράλληλα, εμπλουτίζεται το περιεχόμενό τους, αφού σε αυτά προστίθενται και μαθήματα που δεν διδάσκονταν προηγουμένως σε αυτούς τους τύπους των σχολείων, εξέλιξη η οποία αποδεικνύει, πέρα από κάθε αμφιβολία, τη δέσμευση του Υπουργείου για διασφάλιση των συμφερόντων του παιδιού και της ίσης μεταχείρισης των σχολείων και μαθητών.

· Κάποιοι τόνισαν ότι δεν είναι σωστό να μειώνονται οι δαπάνες για την παιδεία λόγω της οικονομικής κρίσης. Τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας δίνουν τεκμηριωμένη απάντηση σε αυτούς και αποτυπώνουν με τον πιο σαφή τρόπο τη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση στην παιδεία. Οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία ως ποσοστό στο ΑΕΠ και στον προϋπολογισμό αυξήθηκαν από το 7,1% το 2007 σε 7,8% το 2009, κατατάσσοντας την Κύπρο στην κορυφή της Ευρώπης.

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΟ ΑΕΠ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, 2005-2009
20057
20067,1
20077,1
20087,5
20097,8


Η Κυβέρνηση Χριστόφια αποδεικνύει, λοιπόν, έμπρακτα ότι η Παιδεία αποτελεί βασική προτεραιότητα. Για να διασφαλιστεί ότι ο μόχθος και οι τεράστιες δαπάνες της κοινωνίας στην εκπαίδευση θα έχουν επιτέλους τα επιθυμητά αποτελέσματα θα προχωρήσουμε και φέτος, με ακόμα ταχύτερους ρυθμούς, στην υλοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της παιδείας μας που αναμένει η κοινωνία εδώ και πολλά χρόνια.

Για να γίνει πράξη απαιτούνται ριζικές τομές, τις οποίες προωθούμε συστηματικά τα τελευταία δύο χρόνια. Πρόκειται για αλλαγές που θα εκσυγχρονίσουν τομείς της παιδείας, οι οποίοι για δεκαετίες δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα δεν έχει εκπονηθεί ποτέ στα 50 χρόνια της Κυπριακής Δημοκρατίας, το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης δεν έχει αλλάξει από το 1976 και το σύστημα διορισμού παραμένει αναλλοίωτο τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ως Κυβέρνηση, στόχος μας είναι να τα αλλάξουμε όλα, και θα τα αλλάξουμε όλα, για το καλό της κοινωνίας μας και των παιδιών μας. Οι προτεραιότητες μας έχουν ως εξής:

Διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων

Έχει ολοκληρωθεί η τεράστια προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με τη διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 50 πανεπιστημιακοί και 300 μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Η διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων από την προδημοτική έως και το λύκειο αποτελεί τη ραχοκοκαλιά στην οποία στηρίζεται όλο το εγχείρημα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Υπογραμμίζω, ότι στα 50 χρόνια της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι η πρώτη φορά που αναπτύσσεται ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα από την προδημοτική μέχρι και το λύκειο.



Επιμόρφωση στα νέα αναλυτικά προγράμματα

Για την ομαλή εισαγωγή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων έχει ετοιμαστεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την επιμόρφωση των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, όπως επίσης και των εκπαιδευτικών της δημοτικής εκπαίδευσης και των γυμνασίων, που θα κληθούν να εφαρμόσουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα στις τάξεις τους από τη σχολική χρονιά 2011-2012. Υπογραμμίζω ότι η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων θα γίνει από την επόμενη και όχι από τη φετινή σχολική χρονιά, αφού φέτος είναι, όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένως, χρονιά γνωριμίας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στα νέα αναλυτικά προγράμματα.

Αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων

Όπως είναι γνωστό, η Επιτροπή Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων έχει ετοιμάσει και παραδώσει εισηγήσεις για την αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων του δημοτικού, του γυμνασίου και του λυκείου. Το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει ήδη το διάλογο με τους φορείς για να καταλήξει άμεσα στα νέα ωρολόγια προγράμματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Εφαρμογή νέου συστήματος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών

Όπως γνωρίζετε, ετοιμάσαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, η οποία συζητήθηκε με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Πρόσφατα, λάβαμε την εξουσιοδότηση από το Υπουργικό Συμβούλιο και το Υπουργείο Οικονομικών να προβούμε σε διάλογο με τις οργανώσεις και ως προς την οικονομική πτυχή του θέματος. Με βάση το διάλογο που έγινε με τις εμπλεκόμενες οργανώσεις μέχρι σήμερα και την προσθήκη του οικονομικού παραρτήματος, το Υπουργείο Παιδείας θα καταθέσει την ερχόμενη Δευτέρα αναθεωρημένη πρόταση στις οργανώσεις, επί της οποίας θα διεξαχθεί άμεσα διάλογος, ώστε η πρόταση για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης να λάβει την τελική της μορφή. Στη συνέχεια, η πρόταση θα κατατεθεί στο Συμβούλιο Δημοτικής-Μέσης Εκπαίδευσης και ακολούθως στο Συμβούλιο Παιδείας.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται αυτή την περίοδο προτάσεις αναφορικά με τα πιο κάτω θέματα, που θα τεθούν στο διάλογο μέχρι το τέλος του 2009:

Πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών

Το Υπουργείο έχει ετοιμάσει πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του καταλόγου διοριστέων. Τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασής μας είναι: Πρώτον, είναι μια πρόταση που διαμορφώνει ένα σύγχρονο, αξιοκρατικό και δίκαιο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, το οποίο δε θα αφήνει περιθώρια για έξωθεν παρεμβάσεις και θα στηρίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια. Δεύτερον, με την πρόταση που ετοιμάσαμε δε θα θυματοποιηθούν οι υποψήφιοι που έφτασαν κοντά στο διορισμό τους με βάση τους υφιστάμενους καταλόγους διοριστέων και τρίτον, το νέο σύστημα θα δίνει το δικαίωμα στην ελπίδα σε όσους τελειώνουν τώρα ή τελείωσαν τα τελευταία χρόνια τις σπουδές τους, να διοριστούν στη δημόσια Εκπαιδευτική Υπηρεσία. Η πρόταση θα σταλεί σύντομα στους φορείς για να συζητηθεί.

Δημιουργία Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης

Το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, έχει ετοιμάσει πρόταση για τη δημιουργία Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΜΙΕΚ), η οποία θα σταλεί στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση.


Πέρα από τα πιο πάνω, θα ήθελα να σας ενημερώνω για τα κυριότερα νέα μέτρα που θα εφαρμοστούν από την τρέχουσα σχολική χρονιά:

Μείωση αριθμού μαθητών στην Στ’ Δημοτικού στους 25

Στη Δημοτική Εκπαίδευση, μειώνεται ο ανώτατος αριθμός μαθητών στην Στ΄ τάξη σε 25. Με τη μείωση αυτή, υλοποιείται η δέσμευση για μείωση των μαθητών κατά τμήμα από 30 σε 25 σε όλες τις τάξεις, αφού πέρα από τις τάξεις που είχε εφαρμοστεί το μέτρο από την προηγούμενη Κυβέρνηση, η παρούσα προχώρησε στη μείωση του αριθμού των μαθητών κατά τμήμα στους 25 σε έξι πρόσθετες τάξεις (Προδημοτική, Δ’, Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Β’ και Γ’ Γυμνασίου).

Εισαγωγή τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση

Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο, σε συνεργασία με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών, προώθησε την τροποποίηση των Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης που ψηφίστηκαν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, με την οποία καταργούνται τα τρίμηνα και εισάγονται τα τετράμηνα. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο ανθρώπινου σχολείου, αφού θα απαλλάξει εκπαιδευτικούς και μαθητές από την πίεση του χρόνου και από το αχρείαστο άγχος που προκαλούν οι εξαντλητικές προετοιμασίες για διαγωνίσματα.

Πρόγραμμα ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας

Το πρόγραμμα ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για αλλόγλωσσους μαθητές, το οποίο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από την παρούσα Κυβέρνηση σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, επεκτείνεται φέτος και θα καλύψει όλα τα γυμνάσια, λύκεια και Τεχνικές Σχολές της Κύπρου.

Αναβάθμιση της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής

Διενεργήθηκε εξωτερική αξιολόγηση της Υπηρεσίας από εμπειρογνώμονες διεθνούς κύρους και υλοποιούμε σταδιακά τις εισηγήσεις της, μια από τις οποίες είναι η απόφαση που λάβαμε για αύξηση των Καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΣΕΑ) από φέτος, με την οποία θα καλυφθούν εξ’ ολοκλήρου 20 γυμνάσια τα οποία μέχρι πέρσι δεν είχαν κάθε μέρα Καθηγητή ΣΕΑ στο σχολείο.

Επέκταση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος στη Β’ τάξη του Γυμνασίου

Στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια περιλαμβάνεται πρόταση για «την αναβάθμιση του θεσμού του Υπευθύνου Τμήματος και την επέκτασή του σε όλες τις τάξεις, με ταυτόχρονη μείωση των γραφειοκρατικών καθηκόντων που εκτελεί». Μετά την απόφαση για επέκταση του θεσμού στην Α’ Γυμνασίου από τη σχολική χρονιά 2008-2009, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη σταδιακή επέκταση του θεσμού και στη Β’ Γυμνασίου κατά την επόμενη τριετία, ώστε να καλυφθεί ολόκληρη η Μέση Εκπαίδευση. Σε πρώτο στάδιο αποφασίστηκε η επέκταση του θεσμού στο 30% των τμημάτων της Β’ Γυμνασίου από τη σχολική χρονιά 2010-2011.

Επέκταση του πιλοτικού προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας των μαθημάτων Τεχνολογίας και Πληροφορικής της Α’ Λυκείου

Το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης περιλαμβάνει πρόταση για τη δημιουργία εργαστηρίων και ειδικών αιθουσών στις οποίες να εφαρμόζονται διάφορες μέθοδοι μαθητοκεντρικής διδασκαλίας για όσο πιο πολλά μαθήματα γίνεται. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την επέκταση του προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας από τη νέα σχολική χρονιά 2010-2011 στα μαθήματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας Α’ τάξης λυκείου σε 20 λύκεια, σε σχέση με 10 λύκεια που εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα.

Πρόγραμμα κατά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, της σχολικής αποτυχίας και της παραβατικότητας σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)

Το πιο πάνω πρόγραμμα, του οποίου έχει εγκριθεί η συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, προνοεί τη σταδιακή επέκταση των ΖΕΠ, τη διεύρυνση των υφιστάμενων ΖΕΠ και τη λήψη σειράς μέτρων για τις σχολικές μονάδες που εντάσσονται στις ΖΕΠ. Στο πλαίσιο του προγράμματος, ο θεσμός θα επεκταθεί από τη φετινή σχολική χρονιά με την προσθήκη μιας νέας ΖΕΠ στη Λεμεσό, που περιλαμβάνει το Στ’ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου ΚΑ’ και ΚΒ’, τα Γυμνάσια Νεάπολης και Λινόπετρας και το Λύκειο Αγίου Νικολάου.

Έλεγχος αυξήσεων στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων

Με την τροποποίηση της νομοθεσίας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, επιτρέπεται πλέον στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού να ελέγχει τις αυξήσεις στα δίδακτρα που θα επιβάλλουν κάθε χρόνο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προστατεύοντας χιλιάδες οικογένειες από ανεξέλεγκτες αυξήσεις. Αποτέλεσμα της ψήφισης της νομοθεσίας είναι να μην έχουμε αυξήσεις στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων για την ακαδημαϊκή χρονιά 2010-2011, ενώ με το διάταγμα που εξέδωσα πρόσφατα δυνάμει του Νόμου, οι αυξήσεις στα δίδακτρα για το 2011-2012 δε θα μπορούν να υπερβαίνουν το 0,45%.


Κυρίες και κύριοι,

Έφτασε η ώρα, μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων και διαλόγου, να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την εφαρμογή των μεγάλων αλλαγών στην εκπαίδευση. Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αν πραγματικά ενδιαφέρονται όπως θέλω να πιστεύω, για το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές του, να συνταχθούν στη μεγαλεπήβολη προσπάθεια που κάνουμε.

Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες όλοι θα κληθούν να αποδείξουν κατά πόσον ενδιαφέρονται πραγματικά για το δημόσιο σχολείο και την παιδεία μας. Θέλω να πιστεύω ότι κανείς δεν προτίθεται να θυσιάσει το μέλλον της παιδείας μας και των παιδιών μας στο βωμό άλλων σκοπιμοτήτων.