18/2/11

Ομιλία του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου στη συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία της 18ης Διεθνούς Εκπαιδευτικής Έκθεσης, στη Λευκωσία
18/02/2011

Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στη σημερινή συνέντευξη Τύπου που γίνεται με την ευκαιρία της Διεθνούς Εκπαιδευτικής Έκθεσης 2011. Η έκθεση αυτή, που διοργανώνεται κάθε χρόνο με τη στήριξη και τη συνεργασία της Αρχής Κρατικών Εκθέσεων, έχει φέτος ξεχωριστή σημασία. Είναι μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Στόχος της είναι η ενημέρωση του κοινού καθώς και η προβολή και ανάδειξη του πολυσήμαντου έργου που επιτελείται σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης από την προδημοτική μέχρι και την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση.

Η φετινή 18η Διεθνής Εκπαιδευτική Έκθεση έχει ως κύριο σύνθημα «Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση – Από τη θεωρία στην πράξη». Ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αλλά και ως Κυβέρνηση, με βάση το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου Δημήτρη Χριστόφια, εργαζόμαστε μεθοδικά, με κύριο στόχο τη συνέχιση και ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Μιας μεταρρύθμισης που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και του δημόσιου σχολείου ώστε κανένας νέος να μη μένει αμόρφωτος στη σύγχρονη εποχή της επιστημονικοτεχνικής επανάστασης, της έκρηξης των γνώσεων και της ραγδαίας ανάπτυξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Ταυτόχρονα αποσκοπεί στην ενεργοποίηση όλων των πολιτών ώστε όλοι μαζί, ανταποκρινόμενοι στις προκλήσεις των καιρών και στα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα, να κερδίσουμε τη μάχη της προόδου και της ανανέωσης της παιδείας του τόπου μας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θα δοθεί ευκαιρία τόσο στους μαθητές που επισκέπτονται οργανωμένα την Έκθεση όσο και στους γονείς, σπουδαστές και άλλους ενδιαφερόμενους να γνωρίσουν άμεσα τις κύριες πτυχές και την πορεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης η οποία υλοποιείται με αποφασιστικά βήματα ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για δημιουργία ενός δημοκρατικού σχολείου της αγοράς του δήμου, ενός δημοκρατικού σχολείου του πολίτη και όχι ενός σχολείου της οικονομίας της αγοράς. Με επίκεντρο τον μαθητή και με στόχο τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας προχωράμε προς την καλλιέργεια όλων εκείνων των δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Παράλληλα, ο επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί για τρεις ακόμα κύριους πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζεται το έργο που επιτελείται σήμερα στη δημόσια εκπαίδευση. Πρώτον, για τους στόχους της φετινής χρονιάς που δίνουν τη δυνατότητα στους νέους, μέσα από τον εθελοντισμό και την ενεργό συμμετοχή στα κοινά, να σκεφτούν και να προβληματιστούν πάνω στις μεγάλες αξίες του σεβασμού, της ευθύνης και της αλληλεγγύης που διαχρονικά στηρίζουν την κοινωνική συνοχή, και που προωθούν την καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης και αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Δεύτερον, για τις δράσεις που προάγουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία και τρίτον, για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφόρο ανάπτυξη, θέμα το οποίο πρέπει να μας κινητοποιήσει όλους αφού οι κλιματολογικές αλλαγές άρχισαν να απειλούν την επιβίωσή μας και μόνο με την καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε και να εμπλουτίσουμε το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα ζωής μας, την υγεία και γενικότερα τις συνθήκες διαβίωσής μας.

Ταυτόχρονα, θα δίνεται η ευκαιρία για ενημέρωση και συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών για το έργο της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, της Υπηρεσίας Ανάπτυξης Προγραμμάτων, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, των Πολιτιστικών Υπηρεσιών και της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Φέτος, στα πλαίσια και της ανάληψης της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κύπρο το δεύτερο εξάμηνο του 2012, θα παρουσιαστεί το έργο του Γραφείου Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων το οποίο διευκολύνει την έγκαιρη, επαρκή και αποτελεσματική ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε υποθέσεις που προκύπτουν από τις διεθνείς συμβάσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς. Επίσης, για πρώτη φορά θα γίνεται ενημέρωση για τη δράση της Σχολής Γονέων καθώς και για τα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου και του εξωτερικού από το Συμβούλιο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης – Πιστοποίησης (ΣΕΚΑΠ), το Κυπριακό Συμβούλιο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών (ΚΥΣΑΤΣ) και την Επιτροπή Αξιολόγησης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (ΕΑΙΠ).

Οι τομείς της παιδείας και του πολιτισμού είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητες αυτής της Κυβέρνησης. Θεωρούνται, οι νευραλγικοί αυτοί δύο τομείς, ως η καλύτερη επένδυση για την κοινωνική, οικονομική, πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη και πρόοδο της Κύπρου. Η επίτευξη του στόχου μας και η εκπλήρωση του οράματός μας περνά μέσα από την υλοποίηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης η οποία θα αλλάξει ριζικά το σημερινό σχολείο, εκσυγχρονίζοντάς το και αναβαθμίζοντάς το.

Έχοντας κάνει ήδη αποφασιστικά βήματα προς την πιο πάνω κατεύθυνση, με βάση πάντοτε το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου Δημήτρη Χριστόφια, εργαζόμαστε μεθοδικά ώστε το δημόσιο σχολείο να μπορεί να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες των παιδιών αλλά και στις νέες συνθήκες.

Με κατευθυντήριο στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την επιτάχυνση των ρυθμών υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, τα τρία τελευταία χρόνια έχουν προωθηθεί πολλά θέματα που απορρέουν τόσο από το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης όσο και από την Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Τα σημαντικότερα μέτρα για την αναβάθμιση της παιδείας στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έχουν ληφθεί και επιλέξαμε να προβάλουμε και στη φετινή έκθεση είναι τα εξής:

Από το 2008 έχει ξεκινήσει η τεράστια προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με τη διαμόρφωση νέων αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων και την εισαγωγή νέων μεθόδων διδασκαλίας από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Η Επιτροπή έχει καταθέσει τον Δεκέμβριο του 2008 ένα κείμενο πλαίσιο που αποτελεί τη βάση στην οποία στηρίζεται η εργασία των Επιτροπών των Γνωστικών Αντικειμένων που στελεχώθηκαν από πανεπιστημιακούς και μάχιμους εκπαιδευτικούς αλλά και η μετέπειτα πορεία του όλου εγχειρήματος. Οι Επιτροπές αυτές συστάθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού κατόπιν διαβουλεύσεων με τα κόμματα τον Φεβρουάριο του 2009. Όρος εντολής των Επιτροπών ήταν η σύνταξη προγραμμάτων σπουδών στο κάθε γνωστικό αντικείμενο ή πεδίο ξεχωριστά. Οι Επιτροπές κατέθεσαν τα προγράμματα σπουδών τον Σεπτέμβριο του 2010 και γι’ αυτό δρομολογήθηκαν τα επόμενα βήματα που είναι ο έλεγχος του υλικού και ενδεχομένως η τροποποίησή του, όπου αυτή κρίνεται αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί η συνέπεια στις αρχές όπως αυτές τέθηκαν στο αρχικό κείμενο - πλαίσιο. Η διαδικασία έχει ως καταληκτικό ορίζοντα τη σχολική χρονιά 2011 - 2012 οπότε και προγραμματίζεται η εισαγωγή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία.
Τον Μάρτιο ξεκίνησε η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τη σταδιακή εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Παράλληλα, η Επιτροπή των Αναλυτικών Προγραμμάτων ετοίμασε προτάσεις για την αναδόμηση των ωρολόγιων προγραμμάτων του δημοτικού και γυμνασίου καθώς επίσης και για τη δημιουργία ενός νέου τύπου λυκείου που θα ενοποιεί τη Μέση Γενική με τη Μέση Τεχνική Εκπαίδευση.

Η διαμόρφωση νέων αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων από την προδημοτική έως και το λύκειο αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά στην οποία στηρίζεται όλο το εγχείρημα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης όπως αυτή παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Στα αναλυτικά προγράμματα κατατίθενται οι σκοποί και στόχοι της εκπαίδευσης, περιγράφεται το σχολείο και η αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος όπως η κοινωνία το οραματίζεται.

Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα δεν περιορίζεται απλά στο θέμα του περιεχομένου της εκπαίδευσης δηλαδή της ύλης, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά αναφέρεται επιπλέον στο μαθησιακό περιβάλλον, στις διδακτικές μεθόδους, στα μέσα διδασκαλίας και μάθησης, στους δείκτες επιτυχίας και στους τρόπους αξιολόγησης, και εκτείνεται έως τις σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Η σημαντικότερη καινοτομία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων βρίσκεται στο γεγονός ότι η ύλη περιορίζεται σε ένα επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων που επιλέγεται με βάση αυστηρώς καθορισμένα κριτήρια ώστε να αποτελέσει παρελθόν «ο αγώνας δρόμου για κάλυψη της ύλης» στον οποίο παραδοσιακά επιδίδονται εκπαιδευτικοί και μαθητές, με σοβαρά αρνητικά αποτελέσματα στο μαθησιακό κλίμα των σχολείων μας και στις επιδόσεις των μαθητών.

Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλλιέργεια της ιδιότητας του δημοκρατικού πολίτη και στην ανάπτυξη των ιδιαίτερων προσόντων, συχνά ονομάζονται «ικανότητες-κλειδιά», που απαιτούνται όλο και περισσότερο στον 21ο αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η προθυμία, η ικανότητα συνεργασίας κ.ά.

Παράλληλα, η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ο εκσυγχρονισμός των μέσων και των μεθόδων διδασκαλίας, η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ενεργότερη εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης είναι μέσα στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου οι οποίες άρχισαν να υλοποιούνται από τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά.

Η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής προωθείται συνεχώς μέσα από την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων, την αναβάθμιση των παιχνιδότοπων των δημόσιων νηπιαγωγείων, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των ειδικών σχολείων και των ειδικών μονάδων ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες των παιδιών που φοιτούν εκεί και την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των Ενιαίων Ολοήμερων Σχολείων.

Ανταποκρινόμαστε όμως και σε αιτήματα που άπτονται της καθημερινότητας τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο ανθρώπινου σχολείου. Η μείωση του αριθμού των μαθητών κατά τμήμα στους 25 έχει ολοκληρωθεί για όλες τις τάξεις από την προδημοτική μέχρι τη Γ’ γυμνασίου, με την επέκταση της μείωσης φέτος και στη Στ’ Δημοτικού, η σταδιακή επέκταση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος στη Β’ τάξη του Γυμνασίου, η επέκταση του προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας στα μαθήματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας Α’ τάξης λυκείου καθώς επίσης και η τροποποίηση των Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης με την οποία καταργούνται τα τρίμηνα και εισάγονται τα τετράμηνα είναι μόνο μερικές από τις καινοτομίες που προωθήσαμε στα πιο πάνω πλαίσια.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, η επιμόρφωση καθώς επίσης και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών είναι τομείς που το Υπουργείο τόλμησε να ανοίξει αμέσως μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης. Οι προτάσεις μας έχουν κατατεθεί και μέσα από ένα δημοκρατικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αναμένεται να λάβουν την τελική μορφή μέσα στο 2011.

Οι ενέργειές μας, όμως, δεν σταματούν εδώ. Το Υπουργείο μελετά, επεξεργάζεται και προωθεί σειρά θεμάτων για την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση του τόπου μας. Το 2009 λήφθηκε απόφαση για ίδρυση Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και αποφασίστηκε το 2010 η ίδρυση της Σχολής Καλών Τεχνών. Υποβλήθηκε, ακόμα, από την ad hoc επιτροπή που διορίστηκε τον Απρίλιο του 2008 η πρότασή της για τον εκσυγχρονισμό και την ενοποίηση της νομοθεσίας που αφορά τα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια σε ένα ενιαίο νόμο πλαίσιο για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Κύπρο, ενώ παράλληλα ξεκίνησε ο διάλογος με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια για μετεξέλιξή τους σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ώστε με την υιοθέτηση των απαραίτητων ρυθμίσεων να διασφαλίζεται αποτελεσματικότερα η ευθύνη τους έναντι στη δημόσια αποστολή τους. Ταυτόχρονα, το 2010 τροποποιήθηκε η νομοθεσία για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η οποία επιτρέπει πλέον στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού να ελέγχει τις αυξήσεις στα δίδακτρα που επιβάλλουν κάθε χρόνο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προστατεύοντας χιλιάδες οικογένειες από ανεξέλεγκτες αυξήσεις. Αποτέλεσμα της ψήφισης της νομοθεσίας είναι να μην έχουμε αυξήσεις στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων για την ακαδημαϊκή χρονιά 2010-2011, ενώ με το διάταγμα που εκδόθηκε δυνάμει του νόμου, οι αυξήσεις στα δίδακτρα για το 2011- 2012 δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το 0,45%.

Παράλληλα, το Υπουργείο ανέπτυξε και κοινωνικό έργο μέσα από την έγκριση και διάθεση μεγάλων κονδυλίων υπό τη μορφή κοινωνικών παροχών. Συνεχίστηκε η παραχώρηση χορηγίας ύψους €300 σε όλους του μαθητές της Β’ Γυμνασίου για την αγορά φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή, που ξεκίνησε με απόφαση Υπουργικού από την ακαδημαϊκή χρονιά 2008 - 2009 στα πλαίσια των προσπαθειών του κράτους για εισαγωγή των νέων τεχνολογιών ως μέσου και ως εργαλείου μάθησης στα δημόσια σχολεία. Εγκρίθηκε για πρώτη φορά για την ακαδημαϊκή χρονιά 2010 – 2011 η επέκταση αυτού του θεσμού ώστε να καλύπτει όλους τους μαθητές της Β’ τάξης γυμνασίου δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων και της προπαρασκευαστικής τάξης των εσπερινών γυμνασίων. Ταυτόχρονα, δίνεται, από την ακαδημαϊκή χρονιά 2009 – 2010, το πακέτο στοχευμένων μέτρων στήριξης όσων φοιτητών αντιμετωπίζουν σοβαρά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, συνολικού ύψους €12.000.000.

Η επέκταση του προαιρετικού ολοήμερου σχολείου, του Ανοικτού Σχολείου και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας καθώς και η επέκταση του προγράμματος ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές σε όλα τα γυμνάσια, λύκεια και τεχνικές σχολές της Κύπρου είναι μέτρα που εφαρμόζονται και τη φετινή σχολική χρονιά.

Παράλληλα, στα πλαίσια της αναδόμησης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, συστάθηκαν δύο νέες διατμηματικές ομάδες: η Μονάδα Έργων Πληροφορικής και η Μονάδα Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου. Ενισχύθηκε, επίσης, και το Γραφείο Αναλυτικών Προγραμμάτων, το οποίο ασχολείται με τον εκσυγχρονισμό των νέων αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και η Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής που αναβαθμίστηκε με την αύξηση των καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής.

Στον τομέα του πολιτισμού σημαντική εξέλιξη ήταν η ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων και η ετοιμασία ολοκληρωμένης πρότασης προς το Υπουργικό Συμβούλιο για την έναρξη δημιουργίας της Ενιαίας Αρχής Πολιτισμού. Σημαντικά έργα ήταν επίσης η έναρξη λειτουργίας του Ιδρύματος Πολιτιστικής Δημιουργίας για Παιδιά και Νέους στη Λάρνακα, η ολοκλήρωση της μελέτης για την αναδιαμόρφωση του κτηρίου ΣΠΕΛ σε εκθεσιακό χώρο της Κρατικής Πινακοθήκης, η προώθηση της δημιουργίας Στέγης Χορού στη Λευκωσία με την εξασφάλιση κατάλληλου κτηρίου, η προώθηση αναβάθμισης του Μουσείου Κώστα Αργυρού στον Μαζωτό καθώς και της δημιουργίας Γειτονιάς των Καλλιτεχνών στη Λεμεσό (σε συνεργασία με τον Δήμο Λεμεσού).

Το 2010 άρχισε τη λειτουργία του το μέτρο «Ενίσχυσης Πολιτιστικών Περιοδικών, Εκδόσεων και Εφημερίδων». Πραγματοποιήθηκε, επίσης, το 1ο Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου και έχει εγκριθεί το σχέδιο για παραχώρηση κρατικής χορηγίας σε αναγνωρισμένα μουσεία. Πολύ σημαντικές εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κύπρο και το εξωτερικό στα πλαίσια των εορτασμών για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ άρχισαν ήδη οι ενέργειες και οι ενημερωτικές συναντήσεις για τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης καθώς μια πόλη της Κύπρου θα φιλοξενήσει τον θεσμό 2017.

Τέλος, οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες εγκαινίασαν στενή συνεργασία με τη Γραμματεία της Κυπριακής Προεδρίας για το 2012, τις Πρεσβείες της Κυπριακής Δημοκρατίας στο εξωτερικό, όλους τους κρατικούς και ημικρατικούς φορείς που έχουν αρμοδιότητες σε θέματα πολιτισμού καθώς και τις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προετοιμάζοντας το πρόγραμμα που θα λάβει χώρα κατά την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κύπρο το δεύτερο εξάμηνο του 2012.

Σημαντικό γεγονός για το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ήταν η διοργάνωση των εορτασμών για τα 50χρονα της Κυριακής Δημοκρατίας που στέφθηκαν με επιτυχία. Ταυτόχρονα, η ανάληψη της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κύπρο το δεύτερο εξάμηνο του 2012 επιβάλλει για τις επόμενες χρονιές την ουσιαστική συμβολή του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. H δημιουργία του Γραφείου Διεθνών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων (ΓΕΔΥ), η οποία απορρέει από σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου το 2009 στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού, της δομής και οργάνωσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχή και δημιουργική συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού στο ευρωπαϊκό και διεθνές γίγνεσθαι σε θέματα νεολαίας και εκπαιδευτικά, πολιτιστικά και αθλητικά θέματα. Παράλληλα στηρίζει τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου με στόχο την παγίωση συνεργασιών και την υλοποίηση συμφωνιών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Σκοπός του ΓΕΔΥ είναι να διευκολύνει την έγκαιρη, επαρκή και αποτελεσματική ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε υποθέσεις που προκύπτουν από τις διεθνείς συμβάσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και από τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς. Ένα σημαντικό κομμάτι της αποστολής του ΓΕΔΥ σχετίζεται με την ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ από την Κύπρο το δεύτερο εξάμηνο του 2012.

Στη φετινή έκθεση το έργο του Υπουργείου προβάλλεται σφαιρικά με βάση τους στόχους που έθεσε για τη φετινή χρονιά, μέσα από τις δραστηριότητες και τις καινοτομίες των διαφόρων Τμημάτων και Υπηρεσιών του. Ο τρόπος παρουσίασης αυτού του έργου περιλαμβάνει αυθεντικό υλικό, αφίσες, προπλάσματα, γραφικές παραστάσεις, ενημερωτικά έντυπα και προβολές, με κύρια έμφαση στο στοιχείο της δημιουργικότητας. Με την ελπίδα ότι και η φετινή 18η Διεθνής Εκπαιδευτική Έκθεση θα ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του κοινού, σας ευχαριστώ θερμά για την εδώ παρουσία σας και για την προβολή του έργου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.