9/6/11

Χαιρετισμός του Υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ. Αντώνη Πασχαλίδη στην εκδήλωση για τη Διεθνή Ημέρα Διαπίστευσης, στη Λευκωσία

09/06/2011






Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω τη σημερινή εκδήλωση που διοργανώνει ο Κυπριακός Φορέας Διαπίστευσης στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Διαπίστευσης.

Η ποιότητα αποτελεί αναμφισβήτητα ένα σημαντικό παράγοντα στη ζωή μας, ιδιαίτερα μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη η ποιότητα αποτελεί διεθνώς το επίκεντρο μιας νέας φιλοσοφίας διαχείρισης που εμπεριέχει τη συνεχή αναζήτηση και προσπάθεια για βελτίωση όλων των σταδίων του σχεδιασμού και της παραγωγής μέχρι και τη διάθεση του τελικού προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Η ποιότητα, που παλαιότερα ήταν αντικείμενο ενός ελέγχου με άμεση αναφορά στο προϊόν και τις υπηρεσίες, έχει εξελιχθεί σε μια έννοια πολύ ευρύτερη που ξεκινά από τον σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων και της προσφοράς υπηρεσιών για να καταλήξει στην αξιολόγηση της λειτουργίας των ίδιων των επιχειρήσεων, καλύπτοντας ταυτόχρονα το συνολικό εύρος της δραστηριότητάς τους. Το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού συμβάλλει με την πολιτική του, ανάμεσα σε άλλα, και στην κατανόηση της άμεσης σχέσης ανάμεσα στην ανταγωνιστικότητα μιας επιχείρησης και τον βαθμό εφαρμογής μεθόδων διαχείρισης της ποιότητας.

Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί περαιτέρω μια παιδεία ποιότητας, στο πλαίσιο της οποίας ο πολίτης να πληροφορείται σε συνεχή βάση για τα οφέλη της ποιότητας, όχι μόνο για την οικονομία αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας, και να ενθαρρύνεται να συμβάλλει ενεργά με τις καθημερινές επιλογές του και την υπεύθυνη συμπεριφορά του στον κοινό στόχο της ποιοτικής αναβάθμισης.

Οι επιχειρήσεις οφείλουν να ερευνούν συνεχώς τις προοπτικές νέων αγορών, να σχεδιάζουν και να επενδύουν μέσα σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι προϊόντα ή υπηρεσίες κακής ποιότητας εκτοπίζονται ταχύτατα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Παράλληλα, η ανυπαρξία κατάλληλων διαδικασιών και μεθόδων για τη διασφάλιση της ποιότητας οδηγεί τις επιχειρήσεις σε υψηλό κόστος λειτουργίας και, στην πράξη, σε αντιοικονομική διαχείριση της επιχείρησης και μείωση της ανταγωνιστικότητάς της.

Σε σχέση με όλα αυτά, καθοριστική είναι και η ευθύνη της Πολιτείας η οποία καλείται να διασφαλίσει την αποτελεσματική λειτουργία των υποδομών της ποιότητας και να στηρίξει με αυτόν τον τρόπο τις επιχειρήσεις στη δική τους προσπάθεια. Η μάχη της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου περνάει αναπόφευκτα και κατά κύριο λόγο από τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών.

Ο Κυπριακός Οργανισμός Προώθησης Ποιότητας έχει την ευθύνη για την προώθηση, διαμόρφωση, ανάπτυξη και διαχείριση του Συστήματος Διαπίστευσης στην Κύπρο, καλύπτοντας ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων με επιπτώσεις σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Ανασκοπώντας την πορεία των τελευταίων χρόνων είναι αναμφισβήτητο ότι η σημασία της διαπίστευσης είναι πια αρκετά γνωστή τόσο στα εργαστήρια και τους άλλους φορείς οι οποίοι αιτούνται διαπίστευσης αλλά και στον νομοθέτη ο οποίος όλο και συχνότερα καθορίζει τη διαπίστευση ως μια από τις προϋποθέσεις για την ανάθεση εργασιών και την αγορά υπηρεσιών.

Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να συγχαρώ το Διοικητικό Συμβούλιο, τη διεύθυνση και το προσωπικό του Κυπριακού Οργανισμού Προώθησης Ποιότητας, που αποτελεί τον Κυπριακό Φορέα Διαπίστευσης, για την επιτυχή έκβαση της πρόσφατης αξιολόγησής του για ένταξη του οργανισμού στην Πολυμερή Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Διαπίστευση.

Κλείνοντας θα ήθελα να σημειώσω ότι η επένδυση στην ποιότητα μπορεί να αποδειχθεί σημαντικός παράγοντας για ανάκαμψη της οικονομίας και για τη δυνατότητα επιτυχούς αντιμετώπισης των πολλαπλών προκλήσεων και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και του βιοτικού επιπέδου των πολιτών.