13/1/16

Δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ

Δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ


Ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης προέβη σήμερα σε δηλώσεις στη ραδιοφωνική εκπομπή «Πρωινό Δρομολόγιο»του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ. Ο κ. Δημητριάδης κλήθηκε να σχολιάσει δημοσίευμα της εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ που αναφέρει ότι θα υπάρξει επιβάρυνση κάθε επιβάτη των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, εάν υιοθετηθεί έκθεση που ετοιμάστηκε με σκοπό να μεταφερθεί από το κράτος στην εταιρεία HERMES η ασφάλεια των αεροδρομίων.

Ο κ. Δημητριάδης, απαντώντας στο δημοσίευμα, ανέφερε ότι η μεγαλύτερη ευθύνη για την ασφάλεια των αεροδρομίων θα παραμείνει στην Αστυνομία, ενώ η τελική ευθύνη παραμένει στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Μεταφορών. Γίνεται η σκέψη, σημείωσε, όπως γίνει ανάθεση κάποιων από των υπηρεσιών έλεγχου σε ιδιωτική εταιρεία.

Ο κ. Υπουργός ανέφερε εξάλλου πως, όταν ψηφίστηκαν οι κανονισμοί για τα σχετικά θέματα, δημιουργήθηκε ένας κατάλογος όπου γίνεται σαφής διαχωρισμός των υπηρεσιών που μπορούν να παραχωρηθούν ή όχι σε ιδιώτες, οι οποίες υπηρεσίες έχουν ως εξής: έλεγχος πρόσβασης σε όλα τα σημεία του αερολιμένα, προεπιβίβασης και έλεγχος ασφαλείας προς όλες τις ελεγχόμενες περιοχές, ασφάλειας παραδιδόμενων αποσκευών και αεροπορικών φορτίων, συστήματος παρακολούθησης σε στρατηγικά σημεία, διαχείριση, έκδοση, έλεγχος και έγκριση δελτίων εισόδου, περιπολία κατά μήκος των αερολιμένων.

Σημειώνοντας ότι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, εκτός από την Κύπρο και τη Ρουμανία, κάποιες από τις υπηρεσίες ελέγχου και ασφάλειας γίνονται από ιδιωτικές εταιρείες, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι η υπό συζήτηση έκθεση έγινε βάσει της επιθυμίας του ιδίου και του Υπουργού Δικαιοσύνης, ούτως ώστε να βρεθούν τρόποι βελτίωσης της ασφάλειας των αεροδρομίων. Σχετικά με το θέμα της επιβάρυνσης, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι έχει γίνει ένας υπολογισμός του ενδεχόμενου κόστους της ανάθεσης, το οποίο κόστος, όπως υπογράμμισε, δεν έχει αποφασιστεί και δεν σημαίνει ότι θα το επιβαρυνθούν οι επιβάτες. «Αυτή τη στιγμή την ευθύνη για όλους τους ελέγχους και για την ασφάλεια των αεροδρομίων την έχει το κράτος και έχει κόστος για αυτό το θέμα. Δηλαδή, με το να έχεις ένα αριθμό προσωπικού στο αεροδρόμιο, υπάρχει κάποιο κόστος», είπε χαρακτηριστικά.

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Υπουργός δεν έχει ακόμα ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση για το πού θα μετακυλήσει το εν λόγω κόστος, όταν και εφόσον γίνει ανάθεση, οπότε δεν υπάρχει τίποτα τελικό. «Έχει γίνει κάποιος υπολογισμός και φυσικά όταν υπάρξει κάποιο κόστος, αυτό το κόστος πρέπει να το πληρώσει κάποιος. Μπορεί να το πληρώσει το κράτος, το οποίο θα έχει την εξοικονόμηση, μπορεί να το πληρώσει ο επιβάτης, όπως γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτή είναι μια επιλογή την οποία θα κάνουμε όταν έρθει η ώρα», είπε ο κ. Δημητριάδης.

Τονίζοντας δε ότι δεν θα φύγει η ασφάλεια από την Αστυνομία ή από το κράτος και να πάει στον ιδιώτη, ανέφερε ότι το πιο σημαντικό μέρος της ασφάλειας θα εξακολουθήσει να το κάνει η Αστυνομία, προσθέτοντας ότι «απλώς, κάποιο μέρος των ελέγχων που γίνονται, ο σκοπός μας είναι να ανατεθεί τελικά σε ιδιωτικές εταιρείες κι αυτές οι ιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να τύχουν της έγκρισης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών –δηλαδή, το κράτος θα έχει την τελική ευθύνη».

Επαναλαμβάνοντας ότι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, εκτός της Κύπρου και της Ρουμανίας, που έχουν μια μεγάλη ευαισθησία στα θέματα ασφάλειας,σημείωσε ότι αυτό γίνεται με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων.

Σχετικά με το πώς θα αντιμετωπιστούνοι ενστάσεις της Αστυνομίας, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η εν λόγω έκθεση έχει γίνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και κατόπιν κοινής πρότασης με τον Υπουργό Δικαιοσύνης στο Υπουργικό Συμβούλιο. «Είναι φυσικό εκτός από τα θετικά, να υπάρξουν και κάποιες ανησυχίες, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται με τον κατάλληλο τρόπο», συμπλήρωσε ο κ. Δημητριάδης.

Αναφερόμενος και στην τετράωρη απεργία που έγινε χθες από τον κλάδο πλοηγών ο κ. Υπουργός είπε ότι η Κύπρος ακολουθεί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς όσον αφορά στους διεθνείς διαγωνισμούς και   δεν μπορεί να σταματήσει ο διαγωνισμός, ο οποίος άρχισε πριν δυο χρόνια, «επειδή θυμήθηκαν δέκα ημέρες προηγουμένως οι πλοηγοί να απαιτήσουν να αναλάβουν αυτές τις υπηρεσίες», είπε χαρακτηριστικά.

«Το βρίσκω και λίγο παράξενο, για να μην χρησιμοποιήσω τη λέξη ‘ύποπτο’, δέκα ημέρες πριν λάβουμε τις οικονομικές προσφορές, ξαφνικά, να εξαγγέλλουν στάση εργασίας για ένα θέμα, το οποίο έχω συζητήσει μαζί τους –τους το είχα αποκλείσει από την αρχή, εδώ και αρκετούς μήνες, ότι δεν μπορεί να γίνει και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι γιατί κάποιος δεν μπορεί να είναι υπάλληλος ενός οργανισμού και να αναλάβει και τη διαχείριση του οργανισμού. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας αν θέλουμε να είμαστε υπάλληλοι ή επιχειρηματίες», τόνισε ο κ. Δημητριάδης .

Καταλήγοντας, ανέφερε ότι η αυριανή συνάντηση δεν θα γίνει για τους τύπους, αφού, όπως είπε χαρακτηριστικά, θέλει να κατανοήσει για ποιο λόγο έχουν κάνει στάση εργασίας για ένα θέμα το οποίο έχει ξεκαθαρίσει εδώ και μήνες. «Πέντε-έξι άτομα κλείνουν ολόκληρη την οικονομία της χώρα, του εμπορικού βραχίονα της χώρας μας; Και μετά προβληματίζονται οι συντεχνίες γιατί απαιτούν οι εργοδοτικές οργανώσεις ρύθμιση των απεργιών στις ουσιώδεις υπηρεσίες. Αυτό δεν πρέπει να προβληματίσει μόνο την εκτελεστική εξουσία, αλλά και τη νομοθετική εξουσία», τόνισε ο Υπουργός Μεταφορών.  

________________