21/9/15

Χαιρετισμός του Υπουργού Εμπορίου κ. Γ. Λακκοτρύπη

Χαιρετισμός του Υπουργού Εμπορίου κ. Γ. Λακκοτρύπη στην εκδήλωση
για την ηλεκτρονική κατάθεση αιτήσεων εμπορικών σημάτων


Κυρίες και Κύριοι,

Είναι με ιδιαίτερη ικανοποίηση και χαρά που σας καλωσορίζω στη σημερινή εκδήλωση, η οποία συνδιοργανώνεται από το Γραφείο για την Εναρμόνιση της Εσωτερικής Αγοράς και τον Κλάδο Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Επίσημου Παραλήπτη, με την ευκαιρία της λειτουργίας του συστήματος για ηλεκτρονική κατάθεση αιτήσεων εμπορικών σημάτων.

Το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών και Επίσημου Παραλήπτη διέρχεται μια περίοδο σημαντικών αλλαγών. Στο πλαίσιο της αξιολόγησης, του εκσυγχρονισμού και της αναδιοργάνωσης του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, καταρτίστηκε Μελέτη για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση του Τμήματος, από εμπειρογνώμονες των αντίστοιχων υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου. Στη βάση των πορισμάτων της μελέτης αυτής, εκπονήθηκε Σχέδιο Δράσης που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ παράλληλα συστάθηκε Ομάδα Υλοποίησης Έργου στο Υπουργείο, η οποία έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την προώθηση των απαραίτητων ενεργειών για υλοποίηση των συνεπαγόμενων μεταρρυθμιστικών δράσεων.

Το Σχέδιο Δράσης θέτει ως κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό του Τμήματος, την απλοποίηση των διαδικασιών και την ενδυνάμωση του νομοθετικού πλαισίου, τα οποία θα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής, γρήγορης και σύγχρονης Υπηρεσίας.

Κυρίες και Κύριοι,

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι οι οικονομικές και δημοσιονομικές συνθήκες στη χώρα μας έχουν αλλάξει και είναι ανάγκη το Τμήμα να αναπροσαρμοστεί και να εκσυγχρονιστεί αντίστοιχα, ούτως ώστε να συνεχίσει να είναι παραγωγικό και επιτυχές στο έργο του. Παράλληλα, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των πολιτών αυξήθηκαν και θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Στόχος μας λοιπόν, μέσα από τον εκσυγχρονισμό του Τμήματος, είναι να ικανοποιήσουμε όσο καλύτερα γίνεται τις ανάγκες αυτές και, παράλληλα, να αναβαθμίσουμε το εργασιακό μας περιβάλλον.

Σήμερα, στον Κλάδο Εταιρειών συνεχίζονται οι προσπάθειες επικαιροποίησης του Μητρώου Εταιρειών, για διασφάλιση της επαρκούς και ακριβής πληροφόρησης σε ό,τι αφορά στα στοιχεία των εγγεγραμμένων, στο Μητρώο, οργανισμών. Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε ο έλεγχος 40.000 περίπου καθυστερημένων εγγράφων που αφορούσαν αιτήματα εταιρειών για αλλαγή στα στοιχεία εταιρείας, ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες διαγραφής όλων των ανενεργών εταιρειών και η καταχώρηση στο Τμήμα όλων των οφειλόμενων από τις εταιρείες Ετήσιων Εκθέσεων και Οικονομικών Καταστάσεων. Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την εγγραφή και τη λειτουργία των εταιρειών ενδυναμώθηκε με την ψήφιση τροποποιητικού Νομοσχεδίου, το οποίο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της περί Εταιρειών Νομοθεσίας διαμέσου, μεταξύ άλλων, του εξορθολογισμού της διαδικασίας εγγραφής και της ενδυνάμωσης των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων του Εφόρου Εταιρειών.

Παράλληλα, προωθείται η δημιουργία ενός πλήρους ηλεκτρονικού Μητρώου όλων των εγγεγραμμένων οργανισμών στο Μητρώο του Τμήματος, διαθέσιμου προς το κοινό μέσω διαδικτύου. Μέχρι στιγμής, είναι διαθέσιμοι στο διαδίκτυο για έρευνα οι ηλεκτρονικοί φάκελοι περίπου 250.000 ενεργών ιδιωτικών εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο και 40.000 εμπορικών επωνυμιών και αλλοδαπών εταιρειών, ενώ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση των φυσικών φακέλων των ενεργών συνεταιρισμών.

Σημειώνεται, επίσης, ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας απλοποίησης των διαδικασιών, μείωσης της γραφειοκρατίας και καλύτερης, αποτελεσματικότερης και γρηγορότερης εξυπηρέτησης του κοινού, έχουν μοντελοποιηθεί 45 διαδικασίες του Κλάδου Εταιρειών και 40 διαδικασίες του Κλάδου Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, με σκοπό τον ανασχεδιασμό τους για παροχή βελτιωμένων, ταχύτερων και αποτελεσματικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Στη συνέχεια, στη βάση των νέων ανασχεδιασμένων επιχειρησιακών διαδικασιών, θα προωθηθεί η οργανωτική αναδιάρθρωση των δύο Κλάδων με απώτερο στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και μείωση του διοικητικού κόστους.

Οι πιο πάνω μεταρρυθμιστικές αλλαγές, υποστηριζόμενες από νέα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα και ιστοσελίδες με πελατοκεντρική προσέγγιση, στοχεύουν στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου οργανισμού, για τον οποίο θα είμαστε όλοι υπερήφανοι.

Κυρίες και Κύριοι,

Στο πλαίσιο αυτό, είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί σήμερα, σε συνεργασία με το Γραφείο Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς, θέτουμε σε λειτουργία το σύστημα ηλεκτρονικής κατάθεσης των πιο βασικών αιτήσεων, των εμπορικών σημάτων, στον Κλάδο Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Επίσημου Παραλήπτη.

Μέσω αυτού του συστήματος και μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου σας, θα μπορείτε να καταθέτετε τις αιτήσεις σας και να πληρώνετε τα ανάλογα τέλη διαδικτυακά. Πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους χρήστες και θα βοηθήσει στην αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών από τον Κλάδο Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Η λειτουργία του συστήματος αποτελεί την αρχή για τον εκσυγχρονισμό του υποκλάδου των Εμπορικών Σημάτων, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε και στη διαδικασία του εκσυγχρονισμού της οικείας νομοθεσίας, ευελπιστώντας ότι σύντομα θα έχουμε μια νέα, σύγχρονη και εναρμονισμένη με το ευρωπαϊκό κεκτημένο νομοθεσία.

Το σύστημα της ηλεκτρονικής κατάθεσης των αιτήσεων των εμπορικών σημάτων και ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, αποτελούσαν πάγιους στόχους του Κλάδου Πνευματικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Η υλοποίησή τους, όμως, ίσως να ήταν πολύ δύσκολη αν δεν υπήρχε η ανάλογη χρηματοδότηση και στήριξη από το Γραφείο της Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς. Η χρηματική, τεχνική ή όποια άλλης μορφής βοήθεια έχει προσφερθεί από το Ταμείο Συνεργασίας του Γραφείου, ήταν πέρα από καθοριστική για την έκβαση του προγράμματος. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά για τη στήριξη και να συγχαρώ για τον επαγγελματισμό τους, τη διευθυντική ομάδα και το προσωπικό του Ταμείου Συνεργασίας του Γραφείου της Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς, καθώς και όλους όσοι από το προσωπικό του Γραφείου είχαν μικρή η μεγάλη εμπλοκή στην όλη προσπάθεια.

Κυρίες και Κύριοι,

Ένα μεγάλο ευχαριστώ απευθύνω, επίσης, στον Πρόεδρο του Γραφείου της Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς κ. Antonios Campinos, για τη συνεχή βοήθεια και στήριξη προς την Κύπρο.

Επιπρόσθετα, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Αγρότη και όλη την ομάδα του Τμήματος Πληροφορικής, καθώς και τους λειτουργούς και το προσωπικό του υποκλάδου των Εμπορικών Σημάτων που εργάστηκαν στο συγκεκριμένο έργο, για τον ζήλο, την αφοσίωση και την τιτάνια προσπάθεια που κατέβαλαν, ούτως ώστε το σύστημα της ηλεκτρονικής κατάθεσης αιτήσεων των εμπορικών σημάτων να είναι σήμερα γεγονός.

Σας ευχαριστώ όλους που μας τιμάτε με την παρουσία σας και εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της σημερινής εκδήλωσης.

-------------------------

Σημ.: Τον χαιρετισμό, εκ μέρους του Υπουργού, διάβασε η Λειτουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας κα Ελευθερία Ιωάννου.