30/10/14

Χαιρετισμός του Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ


Χαιρετισμός του Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ
30/10/2014


O Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Παναγιώτης Αντωνίου απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό, εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας, στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ, στο Αθλητικό Κέντρο στα Λατσιά, (πρώην Laiki Sporting Club).

«Χαίρομαι ιδιαίτερα για την ευκαιρία που μου δίνεται σήμερα να επικοινωνήσω με μια ξεχωριστή και εκλεκτή ομάδα της κοινωνίας μας, τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στους οποίους ανέκαθεν η πολιτεία μας εμπιστεύεται ό,τι πιο πολύτιμο διαθέτει: τα παιδιά μας, το μέλλον μας.

Κυρίες και Κύριοι Γενικοί Αντιπρόσωποι,

Θα πρέπει να νιώθετε ιδιαίτερη τιμή εσείς οι εκλελεγμένοι αντιπρόσωποι της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Διδασκάλων καθώς έχετε ταχθεί να είστε οι συνεχιστές μιας οργάνωσης που έχει διακριθεί διαχρονικά για τους εθνικούς της αγώνες και, ταυτόχρονα, για τους αγώνες της για την ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και της κοινωνίας μας, αγώνες που οδήγησαν τον εκπαιδευτικό κόσμο στην αναγνώριση και στην καταξίωση. Ανήκετε, σε μια οργάνωση την οποία διέκρινε όχι μόνο η ευαισθησία στα θέματα της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των μελών σας αλλά, πολύ περισσότερο, η κοινωνική ευαισθησία και η αγωνία για το συνάνθρωπό μας. Η ιστορία της οργάνωσης είναι πλούσια σε δράση προσφοράς, την οποία εσείς καλείστε σήμερα να συνεχίσετε και να διευρύνετε.

Κυρίες και Κύριοι Γενικοί Αντιπρόσωποι,

Η παιδεία και ο πολιτισμός κατέχουν ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα διακυβέρνησης μας, καθώς είναι πεποίθησή μας ότι η επένδυση στην παιδεία και το ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί ουσιαστικά το εχέγγυο και την εγγύηση για το μέλλον, το οποίο όλοι επιθυμούμε και ευελπιστούμε ότι θα είναι πιο αισιόδοξο.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια επιδιώξαμε, σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τον τόπο μας, μέσα από τη λήψη συγκεκριμένων δράσεων να επαναδιοριστεί ο ίδιος περίπου αριθμός συμβασιούχων εκπαιδευτικών ενώ, κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014 και έπειτα από απόφαση του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας μονιμοποιήθηκαν 492 εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες, οι οποίοι εργάζονταν μέχρι εκείνη τη χρονική περίοδο με καθεστώς σύμβασης. Επιπρόσθετα, αυξήσαμε τον αριθμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ολοήμερα σχολεία, ενώ, αξιοποιώντας τα προγράμματα της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ) για τους άνεργους πτυχιούχους, έχουμε πετύχει την ένταξη πέραν των 300 άνεργων πτυχιούχων μας σε σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης ως βοηθών εκπαιδευτικών, μια δράση που αφενός προσφέρει σε αυτούς τους νέους ένα βασικό εισόδημα και εμπειρίες απασχόλησης και, ταυτόχρονα, ενισχύει το έργο που γίνεται στα σχολεία.

Ακόμα, μέσα από συντονισμένες προσπάθειες και παρά τις όποιες δυσκολίες είχαμε να αντιμετωπίσουμε πετύχαμε την αποπαγοποίηση σημαντικού αριθμού θέσεων προαγωγής Βοηθών Διευθυντών και Διευθυντών, θεραπεύοντας έτσι σημαντικές αδυναμίες που είχαν παρουσιαστεί τα προηγούμενα χρόνια σε θέματα διοίκησης των σχολικών μονάδων.

Σε επίπεδο εκπαιδευτικών πολιτικών έχουμε προχωρήσει στην αναθεώρηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων επιμορφωτικών δράσεων δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου αλλά και των προτεραιοτήτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Είναι με ιδιαίτερη ικανοποίηση που θα ήθελα να σημειώσω ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό στην ολοκλήρωση των προτάσεών του σε τρία θέματα κομβικής σημασίας για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό μας κόσμο, τρία θέματα που εδώ και χρόνια ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Συγκεκριμένα έχουν ήδη ετοιμαστεί η νέα πρόταση για τη Διαμόρφωση Ενιαίας Πολιτικής για την Επιμόρφωση και την Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών λειτουργών και η νέα πρόταση που αφορά στην Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Εργου.

Ταυτόχρονα, έχει ετοιμαστεί και η νέα πρόταση για την εισαγωγή ενός νέου, σύγχρονου και αξιοκρατικού συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών, με τρόπο που να μην αδικούνται οι παλαιότεροι αλλά το οποίο να παρέχει ευκαιρίες και στους νεότερους. Το σύνολο των προτάσεων / εγγράφων εργασίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού αναμένεται ότι θα αποτελέσει τη βάση του δομημένου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς εταίρους, ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Ακόμα, μέσα από συστηματική εργασία και μελέτη επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός των διοικητικών δομών του εκπαιδευτικού μας συστήματος και των σχολικών μας μονάδων, στη βάση ενός σχεδίου δράσης που αποσκοπεί στην αποκέντρωση των δραστηριοτήτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων. Το σχέδιο αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία.

Μεγάλη σημασία έχει δοθεί, επίσης, στα θέματα της αναβάθμισης του περιεχομένου και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Ήδη η Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, έχει κατατεθεί και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προχωρεί στην ποιοτική βελτίωση των υφιστάμενων προγραμμάτων εκεί και όπου χρειάζεται, με σεβασμό προς το έργο που έχει υλοποιηθεί στα προηγούμενα χρόνια.

Θα πρέπει να σημειώσω με ικανοποίηση ότι σε αρκετές από τις Επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί (Αξιολόγηση, Επιμόρφωση, Αναλυτικά Προγράμματα) σημαντική υπήρξε η συμμετοχή και η συμβολή των μάχιμων εκπαιδευτικών, γεγονός που καταδεικνύει και τη σημασία που αποδίδει η παρούσα διακυβέρνηση στο ρόλο και το λόγο των εκπαιδευτικών της πράξης. Σημαντική επίσης θεωρούμε τη συμμετοχή της ΠΟΕΔ σε αρκετές Επιτροπές, όπως είναι για παράδειγμα η Διατμηματική Επιτροπή για τα Αναλυτικά Προγράμματα, καθώς αποτελεί την Επιτροπή στην οποία καθορίζονται οι πολιτικές σε σχέση με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Μια σειρά από άλλα θέματα όπως είναι για παράδειγμα το ζήτημα της αξιολόγησης του Ωρολογίου Προγράμματος, ο καθορισμός κριτηρίων για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών λειτουργών, η ανάπτυξη ενός νέου σχεδίου για την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, έχουν ήδη τεθεί στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Σε αρκετά από αυτά τα θέματα σημαντική αναμένεται να είναι και η συμβολή και προσφορά της δικής σας οργάνωσης.

Κυρίες και Κύριοι Γενικοί Αντιπρόσωποι,

Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο στην οποία αναμένεται να ληφθούν μείζονος σημασίας αποφάσεις που όχι απλά θα καθορίσουν την εκπαιδευτική μας πορεία αλλά θα δώσουν ένα ξεκάθαρο στίγμα σε σχέση με την αποφασιστικότητά μας να ξεφύγουμε από το τέλμα της αναποφασιστικότητας και της αναβλητικότητας που μας διέκρινε τόσα χρόνια και να προχωρήσουμε μπροστά για την παιδεία που αξίζει στα παιδιά μας.

Σε αυτή τη διαδικασία μέγιστη σημασία αποδίδουμε στη δική σας συμβολή. Προσβλέπουμε, έχοντας βαθιά γνώση των εμπειριών του παρελθόντος, σε μια συνεχή και παραγωγική συνεργασία με την εκλελεγμένη ηγεσία της οργάνωσής σας, αφού εκτιμούμε ότι βαδίζουμε στον ίδιο δρόμο, έχοντας κοινή κατεύθυνση και μας διακρίνουν κοινές επιδιώξεις και στοχεύσεις.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι μια γόνιμη και παραγωγική τριετία στη νέα ηγεσία της ΠΟΕΔ και σας διαβεβαιώνω, για μία ακόμη φορά, ότι οι εκπαιδευτικοί μας έχουν και το σεβασμό και την εκτίμηση της πολιτείας για το έργο το οποίο επιτελούν. Είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας μπορούμε να πετύχουμε ακόμη περισσότερα για τα παιδιά μας και τον τόπο μας.

Κηρύσσω την έναρξη των εργασιών της Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων της ΠΟΕΔ, εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της και αναμένουμε τα αποτελέσματα της τα οποία η πολιτεία θα αξιοποιήσει με τον πιο γόνιμο τρόπο.»