3/5/14

Δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας και του κ . Jean-Claude Juncker


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης χαιρέτισε σήμερα τη στάση αρχών που τηρεί στο Κυπριακό ο κ. Jean-Claude Juncker, σημειώνοντας ότι θεωρεί το Κυπριακό ως ευρωπαϊκό πρόβλημα.

 
Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου υποδέχθηκε σήμερα τον κ. Juncker, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε: «Θέλω να εκφράσω την ιδιαίτερη μου χαρά διότι καλωσορίζω στην Κύπρο ένα καλό μου φίλο, αλλά καλό φίλο και της Κύπρου, τον Jean-Claude Juncker, που είναι μια εγνωσμένου κύρους ευρωπαϊκή προσωπικότητα, αφού υπηρέτησε για 23 συναπτά χρόνια μέχρι πρότινος ως Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, αλλά και για αρκετά χρόνια ως Πρόεδρος του Eurogroup.
 
Αυτό που θέλω ιδιαίτερα να χαιρετίσω είναι τη στάση που τηρεί ως Ευρωπαίος ηγέτης ο Jean-Claude Juncker – ο οποίος, όπως είναι γνωστό, θα είναι υποψήφιος για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – είναι η στάση αρχών απέναντι στο Κυπριακό, θεωρώντας πως είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα, ενώ την ίδια ώρα, βεβαίως, στηρίζει όχι μόνο τον διάλογο αλλά και τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα δώσουν μια άλλη δυναμική στον διάλογο.
 
Την ίδια ώρα δεν παραγνωρίζω, αντίθετα το θεωρώ ως το μεγάλο πλεονέκτημα του κ. Juncker πέρα από την ηγετική του φυσιογνωμία, το γεγονός ότι ηγείτο μιας μικρής χώρας και γνωρίζει συνεπώς τα προβλήματα των μικρών κρατών της Ευρώπης που στηρίζονται κατά κύριο λόγο όχι στη βιομηχανία αλλά στις υπηρεσίες και τον τουρισμό. Σε ό,τι δηλαδή και η δική μας πατρίδα.
 
Θέλω να τον καλωσορίσω και να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την εδώ παρουσία του και να καλέσω να δώσουμε τη στήριξή μας και την ψήφο εμπιστοσύνης μας σε έναν ηγέτη που πραγματικά είναι ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της ευρωπαϊκής ενοποίησης, της ιδέας για περισσότερη Ευρώπη».
 
Από την πλευρά του ο κ. Juncker είπε: «Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι πάλι στην Κύπρο. Όπως γνωρίζετε είμαι ο υποψήφιος του ΕΛΚ για την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Χρειάζομαι τη στήριξη του Προέδρου, χρειάζομαι τη στήριξη του κόμματος.
 
Πάντοτε είχα θερμό ενδιαφέρον για όλα όσα αφορούν την Κύπρο. Όταν ήμουν Πρόεδρος του Eurogroup ήθελα να δω πόση πρόοδος είχε επιτευχθεί εδώ στη Λευκωσία.
 
Πρέπει να επαινέσω την Κυβέρνηση για τον τρόπο που οδηγεί τη χώρα έξω από την κρίση: Αργά αλλά σταθερά. Πολλά πράγματα πρέπει να βελτιωθούν, η οικονομία έχει αποδειχθεί πιο ανθεκτική, και είμαι ευτυχής που διαπιστώνω ότι το πρόγραμμα αποδίδει και ότι η Κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί να κάνει.
 
Είμαι ευτυχής που υπάρχει συμπαγής ιδιοκτησία (του προγράμματος) από το κυπριακό νομοθετικό Σώμα και θα προσπαθήσω να έχω μια περισσότερο ολοκληρωμένη εικόνα για την Κύπρο, αφού υπάρχουν κάποια στοιχεία για τα οποία έχω ελλείψεις αναφορικά με την Κύπρο».
 
Στο γεύμα εργασίας του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον κ. Juncker, το οποίο ακολούθησε, παρακάθησαν από κυπριακής πλευράς ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Ιωάννης Κασουλίδης, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Νίκος Χριστοδουλίδης, ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω κ. Κωνσταντίνος Πετρίδης και ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου.