2/4/13

Συνέντευξη Τύπου του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, του Υπουργού Οικονομικών, του Υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού και του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού 02/04/2013

Συνέντευξη Τύπου κατά την οποία παρουσιάστηκαν οι βελτιωτικές αλλαγές που επετεύχθησαν από την Κυβέρνηση στη διαπραγμάτευση του Μνημονίου με την Τρόικα έδωσαν σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Χρήστος Στυλιανίδης, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Μιχάλης Σαρρής, ο Υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Λακκοτρύπης και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κυριάκος Κενεβέζος.
Στην εναρκτήρια του δήλωση ο κ. Στυλιανίδης είπε: «Ολοκληρώθηκε σήμερα η διαμόρφωση του Μνημονίου που αποτελεί προαπαιτούμενο για τη Δανειακή Σύμβαση. Πρόκειται για μια σημαντικότατη εξέλιξη που κλείνει μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας. Χωρίς αμφιβολία, η ολοκλήρωση της Συμφωνίας με την Τρόικα έπρεπε να είχε γίνει πολύ νωρίτερα, σε πολύ πιο ευνοϊκές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες. Έστω με αυτή την καθυστέρηση, η κατάσταση πλέον ομαλοποιείται, σταθεροποιείται και δημιουργούνται οι συνθήκες για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Η Κυβέρνηση κληρονόμησε μια προσυμφωνία με πολλές δεσμεύσεις και εξάντλησε κάθε περιθώριο επαναδιαπραγμάτευσης. Μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες πέτυχε:
• Τη θωράκιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, όσον αφορά τον σχεδιασμό, την εκμετάλλευση και τη διαχείριση των εσόδων από το φυσικό αέριο. Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται ρητές αναφορές στην αποκλειστική ευθύνη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αφαιρείται η πρόνοια για επανεξέταση του προγράμματος από την Τρόικα. Διασφαλίζεται, επίσης, ότι τα έσοδα από τη μελλοντική εκμετάλλευση του φυσικού αερίου παραμένουν στη δικαιοδοσία του κράτους.
• Η περίοδος δημοσιονομικής προσαρμογής επεκτείνεται κατά δύο χρόνια, από το 2016 - 2018. Η προσαρμογή καθίσταται πιο ήπια, δίνεται η ευκαιρία τα μέτρα αντί σε τρία χρόνια να κατανεμηθούν στα πέντε και με αυτό τον τρόπο αμβλύνεται η πίεση για άμεση προσαρμογή. Η πρόνοια για ιδιωτικοποιήσεις προσφέρει επαρκή χρονικά περιθώρια, που εκτείνονται μέχρι το 2018, αντί του 2016. Αυτή η άνεση χρόνου παρέχει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό και για υλοποίηση του προγράμματος κάτω από καλύτερες οικονομικά συνθήκες, που να διασφαλίζουν και τους εργαζόμενους.
• Τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας για τους ωρομίσθιους που θα αποχωρούσαν, αλλά και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, έναντι μιας πολύ μικρής και κλιμακωτής συνεισφοράς που κυμαίνεται από το 0.8% για τους χαμηλά αμειβόμενους στον δημόσιο τομέα και φθάνει μέχρι το 2% για τους υψηλόμισθους.
• Απάλειψη της πρόνοιας για αύξηση κατά μία περίοδο των ωρών διδασκαλίας που θα οδηγούσε στην ανεργία 500 εκπαιδευτικούς, με παράλληλη προώθηση σειράς άλλων μέτρων διαχρονικής φύσεως.
• Η πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για 170,000 συμπολίτες μας, που με βάση τις πρόνοιες του αρχικού Μνημονίου θα τερματιζόταν, διασφαλίζεται έναντι μιας προσωρινής συνεισφοράς-ασφαλίστρου του 1.5% επί των μηνιαίων απολαβών, για τη μεταβατική περίοδο μέχρι την καθιέρωση του Γενικού Συστήματος Υγείας. Το ίδιο όφελος διασφαλίζεται σε εθελοντική βάση για οικογένειες με τρία ή περισσότερα παιδιά.
• Με συγκεκριμένη πρόνοια στο Μνημόνιο εξασφαλίζονται επαρκείς πόροι από τη Δανειακή Σύμβαση για τα Ταμεία Προνοίας που είναι κατατεθειμένα στη Λαϊκή Τράπεζα, ούτως ώστε αυτά να μην απολεσθούν, αλλά να έχουν την ίδια μεταχείριση με εκείνα της Τράπεζας Κύπρου. Υπενθυμίζουμε παράλληλα την απόφαση της Κυβέρνησης για καταρτισμό ολοκληρωμένου σχεδίου με στόχο την πρόσθετη και μεγαλύτερη δυνατή διασφάλιση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
• Ο περιορισμός στον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου, από 5000 που είχε αρχικά συμφωνηθεί, μειώνεται στις 4500, διευκολύνοντας έτσι την ομαλή προσαρμογή του μεγέθους της Δημόσιας Υπηρεσίας μέσω αφυπηρετήσεων.
• Εισάγεται για πρώτη φορά η δυνατότητα διακανονισμού μεταξύ τραπεζών – πελατών για αναπροσαρμογή των όρων αποπληρωμής των δανείων, με στόχο την ελάφρυνση του βάρους που επωμίζονται οι πολίτες. Η υποχρέωση διακανονισμού κατοχυρώνεται νομικά, ενώ για τη διευκόλυνση μιας πιο δίκαιης συμφωνίας μπαίνει σε εφαρμογή και ο θεσμός του Τραπεζικού Διαμεσολαβητή.
• Επιπρόσθετα απεφεύχθη η φορολογία επί των μερισμάτων, την οποία η Τρόικα είχε απαιτήσει.
• Σε σχέση με το Μνημόνιο του περασμένου Νοεμβρίου, η διαδικασία εκποίησης πρώτης κατοικίας επεκτείνεται από τα δύο στα δυόμισι χρόνια, ενώ οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις μετατίθενται χρονικά στο τέλος του 2014.
• Σε σχέση με το Μνημόνιο του περασμένου Νοεμβρίου, βελτιώνονται σημαντικά οι όροι για την εξυγίανση του Συνεργατικού Κινήματος. Διαγράφονται οι όποιοι όροι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε δραστική και απότομη εξυγίανση (resolution) και διασφαλίζεται ότι η αναδιάρθρωση των Συνεργατικών Ιδρυμάτων θα είναι ομαλή.
Οι τρεις παρόντες Υπουργοί συμμετείχαν στη διαπραγματευτική ομάδα και θα δώσουν πιο λεπτομερείς αναφορές».
Σε ερώτηση αν με βάση το Μνημόνιο πώς εκτιμά ότι θα βγει η Κύπρος από την ύφεση, ο κ. Σαρρής είπε από πλευράς του: «Θέλω να υπογραμμίσω την τεράστια σημασία του γεγονότος ότι έχουμε φτάσει σε αυτή τη συμφωνία ώστε να αρχίσει η διαδικασία έγκρισης από τα θεσμικά όργανα, από το Γιούρογκρουπ και από τα Κοινοβούλια ώστε από τις αρχές Μαΐου να αρχίσει η χρηματοδότηση του προγράμματος προσαρμογής της Κύπρου. Σίγουρα τα πρόσφατα γεγονότα, αλλά και εκείνα τα οποία έχουν γίνει τα περασμένα λίγα χρόνια έφεραν την οικονομία μας σε πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση. Πιστεύω η ειλικρίνεια απαιτεί να πούμε ότι οι επόμενοι λίγοι μήνες θα είναι δύσκολοι για όλους μας, θα είναι δύσκολοι για τα νοικοκυριά, δύσκολοι για τις επιχειρήσεις, δύσκολοι ακόμα και για εκείνους οι οποίοι διαχρονικά συνεργάστηκαν με την Κύπρο σε διάφορους τομείς αξιοποιώντας τις υπηρεσίες των ελεγκτών, των δικηγόρων, των τραπεζών μας. Θα περάσουμε μια δύσκολη περίοδο. Όπως έχει αποδείξει βεβαίως και η παγκόσμια οικονομική κρίση, οποιαδήποτε πρόβλεψη δεν μπορεί να είναι ακριβής. Εκείνο που μπορώ να πω μετά βεβαιότητας είναι ότι εκεί που με μαθηματική ακρίβεια κατευθυνόμασταν σε μια οικονομική έκβαση χωρίς μέλλον, τώρα αναπτερώνονται οι ελπίδες μας.
Σε ένα χρονικό διάστημα, που όμως δεν μπορεί να προσδιοριστεί – αυτό θα εξαρτηθεί από εμάς- πιστεύω θα αρχίσει η ανάκαμψη και η επάνοδος σε καλούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης.
Το 2013 θα είναι πάρα πολύ δύσκολος χρόνος, οι αρχές του 2014 θα είναι δύσκολη περίοδος. Πέραν αυτού του χρονικού διαστήματος πιστεύω ότι προδιαγράφονται θετικές προοπτικές».
Σε ερώτηση αναφορικά με το ποια είναι η πρόνοια σε σχέση με το φυσικό αέριο στο Μνημόνιο, ο Υπουργός Εμπορίου απάντησε: «Η διαπραγματευτική μας στρατηγική βασίστηκε σε δύο πυλώνες. Πρώτον, στη διασφάλιση ότι τα έσοδα από το φυσικό αέριο θα τυγχάνουν διαχείρισης από την Κυπριακή Δημοκρατία και, δεύτερον, στο ότι οι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση του φυσικού μας πλούτου θα είναι στη δικαιοδοσία της Κυπριακής Κυβέρνησης. Πετύχαμε και τα δύο. Τόσο η διαχείριση των εσόδων όσο και η εκμετάλλευση τους είναι στην πλήρη δικαιοδοσία της Κυπριακής Δημοκρατίας και αυτό διασφαλίστηκε όχι μόνο στο κομμάτι που αφορούσε την ενέργεια, αλλά και σε άλλα σημεία του Μνημονίου που είχαν να κάνουν με τα δημοσιονομικά. Σε αυτή την προσπάθεια, ο ρόλος των εταίρων μας θα είναι συμβουλευτικός».
Κληθείς να πει αν υπάρχει πρόνοια στο Μνημόνιο ότι το 25% των εσόδων από το φυσικό αέριο θα διατίθεται για την αποπληρωμή του δανείου, ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε: «Αυτό θα το αποφασίσει η Κυπριακή Δημοκρατία, δηλαδή ποια έσοδα θα πηγαίνουν για τις μελλοντικές γενιές, ποια για την αποπληρωμή του δανείου και ποια για την ανάπτυξη του τομέα των υδρογονανθράκων».
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι «αυτό που βγαίνει μέσα από την αλλαγή της διατύπωσης σε σχέση με το προηγούμενο κείμενο είναι ότι η διαπραγματευτική ομάδα πέτυχε ουσιαστικά να εξασφαλίσει πλήρως τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Θα είναι κύριος και αφέντης της διαχείρισης των υδρογονανθράκων η ίδια η Κυπριακή Δημοκρατία».
Κληθείς να διευκρινίσει πώς θα υπάρχει τεχνική εφαρμογή του 1,5% σε ό,τι αφορά το ΓΕΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης είπε: «Θα υπάρχει συνεισφορά ασφαλίστρων που θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους υπαλλήλους που μέχρι τώρα τύγχαναν δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Με την προηγούμενη προσυμφωνία ένας αριθμός γύρω στις 110 χιλιάδες έχανε αυτή τη δυνατότητα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Τώρα την επανακτούν πληρώνοντας 1,5% του μισθού τους και οι άλλες 100 χιλιάδες τρίτεκνες και άνω οικογένειες μπορούν σε εθελοντική βάση να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα».
Σε ερώτηση πώς κατοχυρώνεται ο διακανονισμός και πώς δεσμεύονται τα τραπεζικά ιδρύματα σε αυτόν, ο Υπουργός Οικονομικών ανέφερε: «Ο διακανονισμός και οποιαδήποτε συμπεράσματα που θα εξαχθούν θα εξαρτώνται από τη σχέση της τράπεζας με τον πελάτη της υποβοηθούμενη από αυτόν τον διαμεσολαβητή. Δίδεται περίοδος 60 ημερών για να εξαντληθούν τα περιθώρια και η προδιάθεση των τραπεζών θα πρέπει να είναι όπως βλέπουν με κατανόηση τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δανειζόμενοι στο να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Το ότι γίνονται διακανονισμοί δεν είναι ασύνηθες φαινόμενο, εκείνο το οποίο είναι ασύνηθες είναι ότι περνούμε μια τόσο δύσκολη περίοδο στην οποία πάρα πολλοί άνθρωποι θα έχουν επηρεαστεί και μάλιστα σε υψηλό βαθμό. Επομένως, η προσπάθεια είναι να γίνει ένας διακανονισμός που να επιτρέψει σε αυτούς τους ανθρώπους, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων θέλουν να είναι πιστοί στις υποχρεώσεις τους, να μπορούν να ανταποκριθούν. Αυτό έχει περιληφθεί με τρόπο ξεκάθαρο και στο Μνημόνιο».
Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι αυτή η πρακτική υπήρχε και πριν το Μνημόνιο και ερωτηθείς πώς θα δεσμευτεί το οποιοδήποτε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ότι θα σεβαστεί τον πολίτη, ο κ. Σαρρής είπε: «Αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολα υπό την έννοια ότι από τη μια πλευρά έχουμε τώρα τραπεζικά ιδρύματα που έχουν περάσει από σεισμικές δονήσεις και πρέπει να βρουν τα πόδια τους και να συνεισφέρουν στην ανάκαμψη και στην ανάπτυξη, και από την άλλη έχουμε πολύ επηρεαζόμενο κόσμο και πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Αυτό που είναι νέο στον διακανονισμό είναι ότι αναγνωρίζεται και το μέγεθος και η ένταση αυτού του προβλήματος και υπενθυμίζονται όλοι ότι πρέπει να κάνουν μια ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε αυτό το πρόβλημα να καταστεί όσο το δυνατόν ηπιότερο για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό συμπατριωτών μας».
Ερωτηθείς αν αυτό θα ισχύει και για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ο κ. Σαρρής ανέφερε πως «εκείνο που έχει σημασία είναι να προσεγγίσουμε αυτή την ευκαιρία όλοι μας με υπευθυνότητα. Αυτός ο διακανονισμός απευθύνεται σε εκείνους που θα έχουν δυσκολίες στην αποπληρωμή των δανείων τους, όπου θα συζητηθούν όροι που έχουν σχέση ίσως με επιμήκυνση. Υπάρχουν τρόποι για να γίνει αυτή η προσέγγιση. Αυτή είναι ευκαιρία για να βοηθηθούν αυτοί που θα θυματοποιούνται από αυτές τις εξελίξεις, όχι ευκαιρία για εκείνους που θα μπορούσαν να παραμείνουν πιστοί στις υποχρεώσεις τους αλλά τις αθετούν».
Κληθείς να πει πότε θα υπάρξει άρση των περιοριστικών μέτρων, ο Υπουργός Οικονομικών απάντησε: «Και αυτό είναι ένα από τα πολύ σκληρά διλήμματα που αντιμετωπίσαμε στις ολονύκτιες συναντήσεις που είχαμε με την Τρόικα. Η δική μας τοποθέτηση είναι ότι πρέπει να γίνει χαλάρωση αυτών των περιορισμών όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Από την άλλη πλευρά, βλέποντας υπεύθυνα το όλο θέμα, θα θέλαμε αυτή η χαλάρωση να συνάδει με τον άλλο στόχο μας, αυτόν της διατήρησης της σταθερότητας του χρηματοοικονομικού συστήματος. Ήδη, άρχισε η σταδιακή ελάφρυνση, οι συμπολίτες μας έχουν δώσει δείγματα αξιοζήλευτης συμπεριφοράς όσον αφορά την προσέγγιση τους προς τις τράπεζες και πιστεύω ότι αυτό θα διευκολύνει το όλο έργο. Αλλά δεν μπορώ να προβλέψω το ακριβές χρονικό διάστημα, θα υπάρχει όμως μια σταδιακή βελτίωση».
Ερωτηθείς ο κ. Σαρρής είπε ότι υπήρξαν σημαντικές επιτυχίες και πρόνοιες σε αυτό το Μνημόνιο, απόρροια, παραδείγματος χάριν, της έντονης επιχειρηματολογίας της Κυβέρνησης πως είναι καλύτερα να υπάρξει προσαρμογή με πιο σταδιακό τρόπο. «Αυτό ήταν ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα, το γεγονός, δηλαδή, ότι σε έναν προβληματικό τομέα, όπως ο τραπεζικός μας τομέας, όσο και αν πόνεσε όλους μας, γίνεται μια προσαρμογή που του επιτρέπει να μπει σε μια πιο σταθερή βάση. Αποκαθίσταται η αισιοδοξία στην οικονομία. Υπάρχει η θετική προοπτική των επενδύσεων στην ενέργεια και το φυσικό αέριο. Υπάρχουν εκείνες οι συνθήκες που μας επιτρέπουν να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι, ότι όσο πικρό και αν είναι αυτό το χάπι, αυτή η προσαρμογή είναι κάτι που θα μας επιτρέψει να είμαστε αισιόδοξοι ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες χωρίς επιπρόσθετες θυσίες», τόνισε.
Σε ερώτηση αν το ύψος της δανειακής σύμβασης θα είναι στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, και αν η αποπληρωμή θα αρχίσει σε δέκα χρόνια και κατά πόσο το ύψος του επιτοκίου θα είναι 2,5%, ο κ. Στυλιανίδης απάντησε καταφατικά. Και πρόσθεσε: «Όταν μιλάμε για ένα επιτόκιο που θα είναι μεταξύ 2,5% και 2,7%, υπό τις περιστάσεις και με δεδομένο με τι επιτόκιο είχαμε πάρει προηγούμενα δάνεια, είναι πολύ ευνοϊκά τουλάχιστον σε σύγκριση. Άλλο το 4,5% και άλλο το 2,5%. Η περίοδος χάριτος είναι δέκα χρόνια και προσφέρει τη δυνατότητα μιας άνεσης χρόνου για να μην έχουμε τη βιαιότητα των μέτρων που είδαμε αυτές τις μέρες, ειδικά στον τραπεζικό τομέα. Και από την άλλη, αυτή η όντως βίαιη προσαρμογή που έχει επηρεάσει όλους προσφέρει την υποδομή ώστε από δω και πέρα η προσαρμογή να γίνει με πιο ήπιους τόνους. Ο κυπριακός λαός, όπως απέδειξε και το 1974, έχει το πείσμα και την ευθυκρισία να αντιμετωπίσει αυτή την κρίση- που είναι μια πάρα πολύ μεγάλη οικονομική τραγωδία – αλλά έχει και τα φόντα ώστε το συντομότερο να οδηγήσει την οικονομία σε ομαλότητα. Η χθεσινή εκδήλωση γενικής αλληλεγγύης απέδειξε ότι τα αποθέματα αυτού του λαού είναι πολύ περισσότερα από ό,τι φαντάζονταν κάποιοι».
Πρόσθεσε ότι αφότου αρχίσει σε δέκα χρόνια η αποπληρωμή, η διάρκεια αποπληρωμής του δανείου θα είναι για 12 χρόνια.
Ερωτηθείς αν υπάρχει συμφωνία για μείωση του αφορολόγητου, ο κ. Σαρρής απάντησε αρνητικά.
Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι Τούρκοι αξιωματούχοι προβαίνουν συχνά σε δηλώσεις για το θέμα του φυσικού αερίου στην κυπριακή ΑΟΖ και ότι Τουρκία και Ισραήλ έχουν αναθερμάνει τις σχέσεις τους και ερωτηθείς αν η Κυβέρνηση σκέφτεται να δημιουργήσει ειδικό ταμείο για το φυσικό αέριο στο οποίο θα καταβάλλεται το 18% από τα κέρδη και να δοθεί με τη λύση του Κυπριακού στους Τουρκοκύπριους, ο κ. Στυλιανίδης είπε: «Η Κυβέρνηση εξετάζει πλήρως τις νέες γεωπολιτικές αλλαγές που συμβαίνουν στην περιοχή. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι έχει δυνατότητες μέσα σε αυτές τις νέες γεωπολιτικές συνθήκες να έχει τον δικό της σημαντικό ρόλο εξ ου και η επίσκεψη των Υπουργών Εξωτερικών και Εμπορίου στο Ισραήλ και η επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Ισραήλ αργότερα. Είναι δύο πολύ σημαντικά ταξίδια που θα διαμορφώσουν νέα δεδομένα πάνω στα οποία θα πρέπει όλοι να προβληματιστούν.
Η Κυβέρνηση έχει έναν δικό της στρατηγικό σχεδιασμό με βάση τις αλλαγές που έχουν επισυμβεί αυτές τις μέρες. Δεν είναι θέμα δημοσιοποίησης αυτός ο σχεδιασμός, αλλά επαναλαμβάνω ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει το αποκλειστικό και απόλυτο κυριαρχικό δικαίωμα για την πλήρη εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων».
Ερωτηθείς σχετικά, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού είπε: «Σε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια που έγινε από όλη την Κυβέρνηση έχουμε πετύχει την απάλειψη της πρόνοιας που υπήρχε στο Μνημόνιο και ήταν συμφωνημένη από το 2012 που αφορά την αύξηση κατά μίας διδακτικής ώρας και η οποία συνεπακόλουθο είχε την απώλεια περίπου 500 θέσεων εργασίας.
Με την πρόταση μας, εκτός του γεγονότος ότι διασφαλίστηκε ως αντιστάθμισμα συνεπεία της κλιμακωτής περικοπής αλληλεγγύης, ήταν συνεπακόλουθο μαζί με αντισταθμιστικά νέα μέτρα διαρθρωτικής φύσεως που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας». Πρόσθεσε ότι «κάναμε μια πολύ σκληρή προσπάθεια να απαλείψουμε πρόνοιες που ήταν δεδομένες στο Μνημόνιο και να πετύχουμε πολύ σημαντικά πράγματα που έχουμε σήμερα ενώπιον μας».
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο Υπουργός Οικονομικών είπε ότι «το τι έχει γίνει με τη Λαϊκή Τράπεζα είναι συμψηφισμός ταμείων με καταθέσεις πέραν των 100 χιλιάδων ευρώ, έχουν γίνει οι διακανονισμοί στους οποίους αναφέρθηκε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος με αρωγή του δανεισμού του οποίου θα επωφεληθούμε, ώστε να τεθούν τα ταμεία προνοίας σε ίδια μοίρα», ενώ κληθείς να διευκρινίσει είπε ότι «ο συμψηφισμός γίνεται πριν από το κούρεμα».
Σε ερώτηση αν έχει υποβάλει την παραίτησή του, ο κ. Σαρρής είπε: «Ανέλαβα το Υπουργείο Οικονομικών για να βοηθήσω στο έργο μας με ένα πρώτο στόχο τη συμφωνία επί του Μνημονίου. Πιστεύω με πάρα πολλούς κόπους αυτό έχει γίνει κατορθωτό με επιτυχία. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι η περίοδος που θα διερευνήσει η Ερευνητική Επιτροπή η οποία διορίστηκε σήμερα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η οποία περιλαμβάνει μια περίοδο όπου διετέλεσα Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Λαϊκής Τράπεζας. Σκεπτόμενος ο ίδιος τη διευκόλυνση του έργου αυτής της Επιτροπής το σωστό ήταν να θέσω την παραίτηση μου στη διάθεση του Προέδρου, κάτι που έπραξα».
Σε ερώτηση αν έγινε αποδεκτή η παραίτηση, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι η παραίτηση έγινε αποδεκτή, ενώ σε ερώτηση πότε θα αντικατασταθεί ο κ. Σαρρής απάντησε «το συντομότερο δυνατό διότι δεν μπορεί η Κυβέρνηση να λειτουργεί με βάση οποιοδήποτε κενό εξουσίας».