7/10/11

Δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια
07/10/2011
Έχω μπουχτίσει από τις επιθέσεις των κομμάτων, είπε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας, κληθείς να σχολιάσει τοποθετήσεις κομμάτων αναφορικά με το θέμα της αναβολής της τριμερούς συνάντησης στη Νέα Υόρκη.


Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους μετά την επιστροφή του στο Προεδρικό Μέγαρο από το χώρο διεξαγωγής των απευθείας συνομιλιών για το Κυπριακό, ο Πρόεδρος Χριστόφιας, ερωτηθείς για τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης, είπε ότι
«συνήθως τέτοιου είδους είναι οι συναντήσεις αυτής της φάσης. Έχουμε συζητήσει θέματα που αφορούν όλα τα σημαντικά ζητήματα. Επικεντρωθήκαμε στα της ΕΕ, στα της Αστυνομίας, την εσωτερική δηλαδή ασφάλεια, και στα της οικονομίας. Είναι τα ζητήματα που είμαστε πιο κοντά και έχουν αναλάβει οι ειδικοί των δύο πλευρών πριν τη συνάντηση της Τρίτης, ει δυνατόν, να καταλήξουν. Υπάρχουν βέβαια ζητήματα τα οποία είναι πάρα πολύ σοβαρά και στα οποία οι διαφορές απόψεων παραμένουν. Αυτά είναι που συζητήθηκαν σήμερα. Το κλίμα είναι ‘κυπριακό κλίμα’ και με τον κ. Έρογλου».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι ο κ. Έρογλου είχε προαναγγείλει πάρε - δώσε και τα κόμματα τοποθετήθηκαν για αναβολή τριμερούς, ο Πρόεδρος Χριστόφιας είπε: «Τα κόμματα, αφού ζητούν την παραίτησή μου, από κει και πέρα τι άλλα ζητούν, και αναβολή και διάφορα. Κανένα πάρε - δώσε δεν έγινε εν πάση περιπτώσει. Όταν κάνεις συνομιλίες δεν σημαίνει ‘πάω και διατυπώνω τις θέσεις μου και διατυπώνει και ο άλλος τις δικές του θέσεις και σηκωθήκαμε και φύγαμε’, παρόλο που περίπου ως τώρα αυτό γίνεται.

Δεν θα σχολιάσω τα κόμματα. Φτάνει πια, εγώ έχω μπουχτίσει από τις επιθέσεις των κομμάτων. Ο καθένας ας αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Θα μου πουν ‘εσύ γιατί δεν αίρεσαι στο ύψος των περιστάσεων’; Εγώ ασκώ τα καθήκοντα που απορρέουν από το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας και από την εντολή που μου έδωσε ο λαός. Και δεν έχει κανένας δικαίωμα να αμφισβητεί αυτή την εντολή πριν από τη λήξη της θητείας του οποιουδήποτε Προέδρου», κατέληξε.

Αρχή