3/3/16

8η Μαρτίου: γιορτή αντίστασης και αγώνα!



8η Μαρτίου: γιορτή αντίστασης και αγώνα!

ΤηςΑθηνάςΖάουρα*
Υποψήφια Βουλευτής ΑΚΕΛ Αμμοχώστου



Η 8η Μάρτη αναγνωρίστηκε επίσημα το 1977 από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα τηςΓυναίκας.Δεν πρόκειται για πανηγυρική επέτειο σαν αυτές που κατακλύζουντοημερολόγιο.Δενείναι ημέρα κούφιων πανηγυρισμών.Έχει καταγραφείστησυλλογικήσυνείδησηωςμια λαμπρήσελίδα στηνιστορία του παγκόσμιουγυναικείου και εργατικούκινήματος, καθώςείναι μέρα μνήμηςτων αγώνωντωνγυναικών, μέρα αποτίμησηςτων κατακτήσεων και αφετηρία νέων αγώνωνενάντια στηνεκμετάλλευση και στιςδιακρίσειςτουφύλου.

Η ισότιμησυμμετοχήτωνγυναικώνσεόλεςτις πτυχέςτηςοικονομικής, κοινωνικής και πολιτικήςζωής αποτελεί αναμφισβήτητα βασική αρχήτηςδημοκρατίας μεθεμελιώδη αξία τηδιατήρησητουκοινωνικούιστούκάθετόπου.Ωστόσο, παράτην πρόοδο πουέχει επιτευχθεί κατά τα τελευταία χρόνια, με βάση τα στατιστικάστοιχεία, οιγυναίκεςεξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα και διακρίσειςσεολόκληροτονκόσμο, νοοτροπίες υποδεέστερης αντιμετώπισης, όπωςγια παράδειγμα η μηισότιμη αμοιβή στηνεργασία.

Αποκορύφωμα τωνδιακρίσεωνσε βάροςτηςγυναίκας είναι η μηισότιμηεκπροσώπησητηςστα κέντρα λήψης αποφάσεων αιρετά και μη, παρόλο που αποτελούντην πλειοψηφία τουεκλογικούσώματος.Τογεγονός αυτόοφείλεται σεσωρεία παραγόντων, όπως η μηστήριξητους από τα πολιτικάκόμματα και η μη προβολήτους από τα ΜΜΕ, αλλά και τηςνοοτροπίας που καλλιεργήθηκε και ωφελείτην αστικήτάξη.Μια νοοτροπία που προβάλειτηνγυναίκα ως υποδεέστερηγια τηνευκολότερηεκμετάλλευσήτης.

Ακόμα, άλλα σημαντικάεμπόδια πουσυναντούνοιγυναίκεςστηνεκλογήτουςείναι αφενός η έλλειψηχρόνουλόγωτων πολλαπλώνρόλων που καλούνται να επιτελέσουν, μετηνιδιότητα τηςμητέρας, τηςσυζύγου, τηςεργαζόμενης, του ανθρώπου πουέχει αναλάβει να προσέχειτουςηλικιωμένουςτηςοικογένειας κτλ. και αφετέρουοιέμφυλες προκαταλήψεις πουέχουν βαθιέςρίζεςστηνιστορική και κοινωνική αντίληψη περί παραδοσιακώνρόλων ανάμεσα σεάνδρες και γυναίκες.

Η σημερινή κατάστασητης ανεπαρκούς και περιθωριακής παρουσίας τωνγυναικώνστα κέντρα λήψηςτων πολιτικών αποφάσεων αποτελείσημαντικότατοδημοκρατικόέλλειμμα και αναδεικνύειτηλειψάδα τηςκυρίαρχης πολιτικήςκουλτούρας, αλλά και πολυσυζητημένωνεννοιών όπως αυτέςτης «κοινωνίας των πολιτών» ή της «ιδιότητας του πολίτη».

Μια αναδρομήστηνιστορικήεξέλιξητου ανθρώπου θα μας υπενθυμίσει πως η θέσητηςγυναίκας έχειδεχθεί πολλές επιδράσειςόσον αφοράστοντρόπο αντιμετώπισήςτης.Πριντηνεμφάνισητου αρότρου, οι ανθρώπινεςκοινωνίεςήταν βασισμένεςστοθεσμότηςΜητριαρχίας.Η γυναίκα κατείχεηγετικήθέσηστηκοινωνία και τηνοικογένεια.ΛατρεύτηκεωςΘεά – Μάνα, ωςΘεάτηςγονιμότητας και είχεκυρίαρχορόλοστηνοικογένεια και στην ανατροφήτων παιδιών.Μετηνεμφάνισηόμωςτου αρότρουοικοινωνικέςδομές ανατρέπονται, κάτι πουδεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστητηθέσητηςγυναίκας. Η γυναίκα δενέχειτηνσωματικ
ή δύναμη να οργώνει και έτσι η ισχύς και η εξουσία περνάνεστονάντρα.Μετοντρόπο αυτόεμφανίζεται η πατριαρχικήκοινωνία και οικογένεια.Η επικράτησητου πατέρα - συζύγου καθιστάτηθέσητηςγυναίκας αδύναμη, υποταγμένηστις απαιτήσειςτουσυζύγου και πλέονεξουσιαστήτης.

Σύμφωνα μετις αντιλήψειςτου παγκόσμιουοικονομικούσυστήματος η φύση και η γυναίκα αποτελούνοντότητες υποδεέστερες, χειραγωγήσιμες και εκμεταλλεύσιμες.Η καπιταλιστικήθεώρησητουκόσμου αρνείται να εκτιμήσεισωστάτηγυναικεία εργασία.Δενείναι τυχαίο πουστηνσημερινή παγκόσμια οικονομικήκρίση παρατηρείται αύξησητης βάναυσης κακοποίησηςτωνγυναικών.

Ωςεκτούτου, η ανάγκηγια οργάνωση και συλλογικήμάχηεντείνεται, ειδικάόσο βαθαίνει η οικονομική και κοινωνικήκρίση.Οιδιακρίσειςσε βάροςτωνγυναικώνείναι οφθαλμοφανείς, αφούείναι οι πρώτες (μαζίμετηννεολαία) στις απολύσεις, στα ποσοστά ανεργίας και ελαστικής απασχόλησης, χαμηλότερων αμοιβών και εργασιακήςεκμετάλλευσης.

Στοντόπο μας, χάρηστον πρωτοποριακό, συνεπή και ασταμάτητο αγώνα της ΠΟΓΟ και του ΑΚΕΛ, η θέσητηςγυναίκας συγκριτικά βρίσκεται σε καλύτερηθέση από ότισε πολλέςχώρες.Ωστόσο υπολείπεται σημαντικάτηςθέσης πουτης αρμόζει.Εναπόκειται λοιπόν, στηνίδια και στο προοδευτικόκομμάτιτηςκοινωνίας να διεκδικήσειτηνίση αντιμετώπισήτηςμετην ανάδειξη προοδευτικώνγυναικώνστα κέντρα λήψης αποφάσεων, αιρετά και μη, γυναικών που θα αντιμάχονται τις καπιταλιστικές αντιλήψειςγια τηγυναίκα.

Η γυναίκα τηςΚύπρου, στις22 τουΜάηέχει επιλογή. Η γυναίκα τηςΚύπρου μπορείμετηνψήφοτης να καθορίσειτομέλλοντουτόπου και των παιδιώντης.Μετηνψήφοτης μπορεί να αντισταθείσεεκείνεςτις αντιλαϊκές πολιτικές που καταπατούντην αξιοπρέπειάτης.Μοναδική επιλογήστιςΒουλευτικέςεκλογέςτουΜάη αποτελείτο ΑΚΕΛ Αριστερά - ΝέεςΔυνάμεις, η μοναδική πολιτικήδύναμηστηνΚύπρο, η οποία υψώνειτηφωνήτηςενάντια στονκοινωνικό αποκλεισμό και τηνεξόντωσητωνδιαφορετικών, τωνμη-κανονικώνγια τοσύστημα, ενάντια στο ρατσισμό, στην πατριαρχία, τηνέμφυλη καταπίεση, τονσεξισμό, τηνομοφοβία και τιςκοινωνικέςδιακρίσεις.

Γυναίκα τηςΚύπρου, στις22 τουΜάηδιεκδίκησετηζωή πουσου αξίζει! Μπορείς να κάνειςτηδιαφορά!


* ΜέλοςΓενικούΣυμβουλίου ΠΟΓΟ
Μέλος ΕπαρχιακούΣυμβουλίου ΕΔΟΝ Αμμοχώστου