12/5/15

Απάντηση της Αρχής Λιμένων Κύπρου στη Συντεχνία ΣΥΑΛΚ

Απάντηση της Αρχής Λιμένων Κύπρου στη Συντεχνία ΣΥΑΛΚ

Είναι λυπηρό που αναλώνεται πολύτιμος χρόνος για να απαντήσει η Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ) στη Συντεχνία ΣΥΑΛΚ, η οποία αντί να ασχολείται με τα εργασιακά δικαιώματα των μελών της, όπως προνοεί το καταστατικό λειτουργίας της, παρεμβαίνει, αλλά και επεμβαίνει σε υπηρεσιακά/λειτουργικά θέματα του Οργανισμού και στην υπεράσπιση του Προέδρου της, ο οποίος υπέπεσε σε πειθαρχικό παράπτωμα και τιμωρήθηκε.
Για λόγους τάξης και ορθής πληροφόρησης, η Αρχή είναι υποχρεωμένη να προβεί στις πιο κάτω διευκρινίσεις:
(α) Το μέτρο της αυστηρότητας της ποινής που επιβλήθηκε στον κ. Πάτσαλο κρίθηκε από το νυν Διοικητικό Συμβούλιο ανάλογα με την αξιολόγηση του παραπτώματος και την επίδραση που έχει στο κύρος της Αρχής, όπως επεξηγήθηκε και σε προηγούμενη ανακοίνωση της Αρχής.
Στην προκειμένη περίπτωση, η Αρχή, ενεργώντας στη βάση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, έκρινε ότι το παράπτωμα ήταν τέτοιο που θα έπρεπε να επιβληθεί αυστηρή ποινή. Δεν έχει και ούτε θα έπρεπε να επηρεαστεί από άλλες αποφάσεις ή να το συσχετίσει με άλλες καταστάσεις.
Η Αρχή δεν επιθυμεί να αναφέρει οτιδήποτε περαιτέρω για το θέμα αυτό, αφού η υπόθεση έχει πλέον ολοκληρωθεί σύμφωνα με τις ενδεδειγμένες διαδικασίες.
(β) Αναφορικά με το σχόλιο της ΣΥΑΛΚ ότι και το νυν Δ.Σ. διώκει τον κ. Πάτσαλο, επειδή «καταγγέλλει συμφωνίες» και «πράξεις» που μείωναν την αξία του Οργανισμού, πάλιν η δήλωση αυτή αφορά «συμφωνίες και πράξεις» του παρελθόντος, χωρίς βέβαια να στοιχειοθετούνται.
(γ) Όσον αφορά την παρατήρηση για τη δυνατότητα αγοράς υπηρεσιών «εκ των έσω», εννοώντας την Πλοηγική Υπηρεσία, επεξηγήθηκε ενώπιον όλων των Συντεχνιών ότι η Αρχή δεν μπορεί να είναι από τη μια «Ρυθμιστής» και από την άλλη «Πάροχος Υπηρεσιών», αφού το γεγονός αυτό οδηγεί σε σαφή σύγκρουση ρόλων, με έντονο το στοιχείο της έλλειψης διαφάνειας.
Στο σημείο αυτό δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι η Συντεχνία, από τη μια, εγείρει θέμα παραχώρησης αδειών και χώρων χωρίς προσφορές και, από την άλλη, απαιτεί την «εκ των έσω» και με παντελή έλλειψη οποιασδήποτε διαδικασίας, «αγορά πλοηγικών υπηρεσιών».
(δ) Παρόλο που οι καταγγελίες αφορούν στο παρελθόν, για σκοπούς άρσης οποιασδήποτε αμφιβολίας, επιθυμούμε να επισημάνουμε τα εξής:
(α) Αίθουσα επιβατών:
Η απόφαση για την κατασκευή της αίθουσας επιβατών βασίστηκε σε μελέτη βιωσιμότητας η οποία κατέληξε ότι είναι βιώσιμη. Εάν λόγω της κρίσης και άλλων παραγόντων αυτή τη χρονική στιγμή, η αίθουσα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ασύμφορη, είναι κάτι, για το οποίο ο Οργανισμός δεν υπέχει οποιασδήποτε ευθύνης. Σε κάθε δε περίπτωση, η όλη διαδικασία των Προσφορών, αλλά και η κατασκευή της αίθουσας, υπόκειτο πάντοτε στον έλεγχο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, χωρίς να έχει τεθεί οποιοδήποτε θέμα παρατηρήσεων ή μη συμμόρφωσης της Αρχής με υποδείξεις του Γενικού Ελεγκτή.
(β) Βασιλικό:
Στη βάση γνωμάτευσης του Νομικού Συμβούλου της Αρχής, είναι νομότυπο η Αρχή να προβαίνει σε διάθεση των χώρων που διαθέτει, κατόπιν αιτήματος των διαφόρων χρηστών και αφού εξετασθούν όλες οι παράμετροι (οικονομικοί, περιβαλλοντικοί, αναπτυξιακοί, κλπ).
(γ) Κατηγορίες εναντίον του πρώην Γ.Δ.:
Η έρευνα διεξάγεται από την Αστυνομία. Όπως είναι αντιληπτό, μια έρευνα για να ενεργοποιηθεί χρειάζεται γραπτή και ονομαστική καταγγελία.