19/2/14

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχθηκε παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Πολεμιδιών



Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχθηκε
 παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Πολεμιδιών

Πρόεδρος Αναστασιάδης: Καλώ τις πολιτικές δυνάμεις
να ενώσουμε μαζί με το λαό τις δυνάμεις μας


Έκκληση προς τις πολιτικές δυνάμεις για ενότητα απηύθυνε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης, σημειώνοντας ότι οι συνθήκες που περάσαμε και περνούμε είναι δύσκολες, αλλά θα είναι δυσκολότερες οι μάχες που θα δώσουμε και επισήμανε ότι χρειαζόμαστε την ισχύ της ενότητας για να ξεπεράσουμε προβλήματα που θα τεθούν μέσα από τις τουρκικές ή τις τουρκοκυπριακές αξιώσεις στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος μιλούσε σε εκπαιδευτικούς και σε παιδιά της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Πολεμιδιών, στο Προεδρικό Μέγαρο, καλωσορίζοντάς τους εξέφρασε «ιδιαίτερη συγκίνηση που σας υποδέχομαι γνωρίζοντας ότι προέρχεστε κατά κύριο λόγο από κατεχόμενες περιοχές».

Αναφερόμενος στο κλειδί που χάρισε συμβολικά το σχολείο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε: «Συγκινητικό είναι το κλειδί που μου χαρίσατε που συμβολίζει την ανάγκη κάποια ώρα επιτέλους μέσα από την τόλμη, τη διεκδίκηση και την ωρίμανση, πραγματικά να ανοίξουμε τις πύλες που μας χωρίζουν, να δουλέψουμε μεθοδικά, ώστε να απελευθερώσουμε και να επανενώσουμε την πατρίδα μας.

Το ‘δεν ξεχνώ-διεκδικώ’ είναι αυτό που καθοδηγεί τα βήματα μας. Και θέλω να σας βεβαιώσω ότι θα δώσουμε τη μάχη για να ξαναδούμε την πατρίδα μας ελεύθερη, θα δώσουμε τη μάχη για να δούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα να αποκαθίστανται, θα δώσουμε τη μάχη για τις βασικές ελευθερίες που να κατοχυρώσουν όλους τους πολίτες και να απολαμβάνουν όλοι οι πολίτες αυτά που απολαμβάνουν και οι υπόλοιποι των Ευρωπαίων πολιτών.

Είναι δύσκολες, χωρίς αμφιβολία, οι συνθήκες που περάσαμε και περνούμε. Θα είναι δυσκολότερες οι μάχες που θα δώσουμε. Γι’ αυτό και για πολλοστή φορά καλώ τις πολιτικές δυνάμεις να ενώσουμε μαζί με τον λαό, τις δυνάμεις μας. Χρειαζόμαστε την ισχύ της ενότητας για να ξεπεράσουμε προβλήματα που θα τεθούν μέσα από τις τουρκικές ή τις τουρκοκυπριακές αξιώσεις στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Χρειάζεται στήριξη η προσπάθεια, χρειάζεται όλων η συμβολή, ώστε να τερματίσουμε μια για πάντα την κατοχή. Να επανενώσουμε αυτή τη μικρή πατρίδα και να δημιουργήσουμε συνθήκες ειρηνικής συμβίωσης, συνδημιουργίας, αλληλοσεβασμού και διαφύλαξης της εθνικής ταυτότητας του καθενός.

Αν 28 κράτη (μέλη της ΕΕ), με 28 διαφορετικές εθνότητες ή καταγωγές κατορθώνουν να συνεργάζονται, να συνδημιουργούν και να δημιουργούν προοπτικές, διερωτώμαι γιατί δύο κοινότητες που έζησαν για χρόνια ειρηνικά μαζί δεν μπορεί να το κατορθώσουν, με αλληλοσεβασμό ως προς την εθνική καταγωγή του καθενός. Η εθνική καταγωγή δεν ήταν και δεν πρέπει να είναι το πρόβλημα. Είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα που πρέπει να είναι εκείνα που διασφαλίζοντας τα θα μας φέρουν κοντά. Και πιστεύω πως αν με πείσμα, με όραμα εργαστούμε θα επιτύχουμε τουλάχιστον οι νεότεροι να ευτυχίσουν, να δουν τις κατεχόμενες πόλεις και χωριά μας, να έχουν την ευκαιρία της επιστροφής, να έχουν την ευκαιρία επιτέλους να ζήσουν σε καλύτερες συνθήκες.

Η Κύπρος είναι ένας μικρός παράδεισος. Από εμάς εξαρτάται αν θα μετατρέψουμε την κόλαση που έφερε η εισβολή σε μια νέα προοπτική ενός παραδείσου που χωράει όλους μας και που δημιουργεί πραγματικά τις συνθήκες να πάμε μπροστά.

Εύχομαι ό,τι καλύτερο και συγχαίρω τη Διευθύντρια, τα στελέχη, τους εκπαιδευτικούς και το Υπουργείο Παιδείας για το έργο που επιτελούν και σας διαβεβαιώνω ότι θα είμαστε στο πλευρό σας για ό,τι κάνετε που τόσο καλά το κάνετε».

Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου παρουσίασαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το πρόγραμμα τους για την 25η Μαρτίου με τίτλο «Δεν Ξεχνώ», στο πλαίσιο του οποίου απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν για την Κύπρο, ενώ πρόβαλαν φιλμάκι για τις δραστηριότητες του Σχολείου τους.

Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου χάρισαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αναμνηστικά δώρα. Μαζί τους επισκέφθηκαν το Προεδρικό Μέγαρο και εκπρόσωποι σχολείων από έξι ευρωπαϊκές χώρες.
_________________