4/10/13

Έκδοση Διατάγματος από τον Υπουργό Οικονομικών για την ανακεφαλαιοποίηση της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας


Στα πλαίσια της συμφωνημένης Στρατηγικής για την Αναδιάρθρωση και Ανακεφαλαιοποίηση του Συνεργατικού Πιστωτικού Τομέα, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χάρης Γεωργιάδης, δυνάμει του άρθρου 14 των περί Αναδιάρθρωσης Χρηματοοικονομικών Οργανισμών Νόμων του 2011 έως 2013, προχώρησε σήμερα στην έκδοση Διατάγματος με τίτλο «το περί της Ανακεφαλαιοποίησης της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου / Κεντρικός Φορέας, Διάταγμα του 2013».


Σκοπός του Διατάγματος είναι, η ανακεφαλαιοποίηση της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου / Κεντρικός Φορέας μέσω της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου ύψους €1,500,000,000 (ενάμιση δισεκατομμυρίου ευρώ) και η εξολοκλήρου κάλυψη της αύξησης από τη Δημοκρατία, έναντι της απόκτησης συμμετοχής στην ιδιοκτησιακή δομή της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας, για την ενίσχυση της κεφαλαιακής της βάσης.



Παρασκευή, 4/10/2013

Έκδοση Διατάγματος από τον Υπουργό Οικονομικών
 για την ανακεφαλαιοποίηση της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας

Στα πλαίσια της συμφωνημένης Στρατηγικής για την Αναδιάρθρωση και Ανακεφαλαιοποίηση του Συνεργατικού Πιστωτικού Τομέα, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χάρης Γεωργιάδης, δυνάμει του άρθρου 14 των περί Αναδιάρθρωσης Χρηματοοικονομικών Οργανισμών Νόμων του 2011 έως 2013, προχώρησε σήμερα στην έκδοση Διατάγματος με τίτλο  «το περί της Ανακεφαλαιοποίησης της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου / Κεντρικός Φορέας, Διάταγμα του 2013».  

Σκοπός του Διατάγματος είναι, η ανακεφαλαιοποίηση της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου / Κεντρικός Φορέας  μέσω της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου ύψους €1,500,000,000 (ενάμιση δισεκατομμυρίου ευρώ) και η εξολοκλήρου κάλυψη της αύξησης από τη Δημοκρατία, έναντι της απόκτησης συμμετοχής στην ιδιοκτησιακή δομή της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας, για την ενίσχυση της κεφαλαιακής της βάσης.











ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ  ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΝΟΜΟΙ
ΤΟΥ 2011 ΕΩΣ (ΑΡ. 3) ΤΟΥ 2013

Διάταγμα δυνάμει  του άρθρου 14

Προοίμιο
Επειδή σε περιόδους χρηματοοικονομικών κρίσεων το Υπουργικό Συμβούλιο μετά από εισήγηση της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου δύναται να προχωρεί, μεταξύ άλλων, σε λήψη μέτρων στήριξης περιλαμβανομένης της ενίσχυσης της κεφαλαιακής βάσης και αποκατάστασης της κεφαλαιακής επάρκειας χρηματοοικονομικού οργανισμού προς αντιμετώπιση προβλημάτων κεφαλαιακής ανεπάρκειας, σε περίπτωση που η μη λήψη μέτρων στήριξης του εν λόγω χρηματοοικονομικού οργανισμού δύναται να επιφέρει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στη χρηματοοικονομική σταθερότητα, και



Επειδή, το επικαιροποίημένο Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προνοεί την ανακεφαλαιοποίηση του Συνεργατικού Πιστωτικού Τομέα μέσω της ανακεφαλαιοποίησης της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας Λτδ /Κεντρικός Φορέας, μετά από αναδιάρθρωση του Συνεργατικού Πιστωτικού Τομέα όπως προβλέπεται στο συμφωνημένο έγγραφο στρατηγικής και



Επειδή, η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου έχει υποβάλει σχετική εισήγηση προς το Υπουργικό Συμβούλιο για κεφαλαιακή στήριξη της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου Λτδ / Κεντρικός Φορέας,



200(Ι) του 2011
  40(I) του 2012
  49(Ι) του 2012
    2(Ι) του 2013
  13(Ι) του 2013
105(Ι) του 2013.
Ο Υπουργός Οικονομικών ασκώντας τις εξουσίες που του παρέχονται από τα άρθρα 4(1)(α)(iii), 5, 6, 7(2), 8, 9, 14 και 15 των περί της Αναδιάρθρωσης Χρηματοοικονομικών Οργανισμών Νόμων του 2011 έως (Αρ.3) του 2013, κατόπιν εισήγησης της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και με τη σύμφωνη γνώμη αυτής, εκδίδει το ακόλουθο Διάταγμα:


Συνοπτικός τίτλος.
1.  To παρόν Διάταγμα θα αναφέρεται ως το περί της Ανακεφαλαιοποίησης της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου /Κεντρικός Φορέας (ΣΚΤ/ΚΦ), Διάταγμα του 2013.


Ερμηνεία.
2.  (1) Στο παρόν Διάταγμα, εκτός αν προκύπτει διαφορετική έννοια από το κείμενο–


«αξία αποτίμησης» σημαίνει την αξία μιας μετοχής η οποία κατέχεται από υφιστάμενο μέτοχο  της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας/Κεντρικού Φορέα, αποτιμώμενη σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10 του Νόμου·



«αύξηση κεφαλαίου» σημαίνει την αύξηση, διά του παρόντος Διατάγματος, του μετοχικού κεφαλαίου της Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας/ Κεντρικού Φορέα∙



«δικαίωμα επαναγοράς» έχει την έννοια που αποδίδεται  στον όρο αυτό από την παράγραφο 9(1) του παρόντος Διατάγματος



«Διοικητής» σημαίνει τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου·


«εύλογη αξία» σημαίνει το ποσό για το οποίο ένα περιουσιακό στοιχείο θα μπορούσε να ανταλλαγεί ή μια υποχρέωση να διακανονιστεί, μεταξύ δύο μερών που έχουν πλήρη γνώση και ενεργούν με τη θέλησή τους, στα πλαίσια μιας συναλλαγής που διεξάγεται σε καθαρά εμπορική βάση όπως ορίζεται από τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς·


«Κεντρική Τράπεζα» σημαίνει την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου·






22 του 1985
  68  του 1987
190 του 1989  
8(Ι) του 1992 
22(Ι) του 1992
140(Ι) του 1999
140(Ι) του 2000
171 (Ι) του 2000
    8 (Ι) του 2001
123 (Ι) του 2003
124 (Ι) του 2003
144 (Ι) του 2003
    5 (Ι) του 2004
170 (Ι) του 2004
230 (Ι) του 2004
  23 (Ι) του 2005
  49 (Ι) του 2005
  76 (Ι) του 2005
  29 (Ι) του 2007
  37 (Ι) του 2007
177 (Ι) του 2007
104 (Ι) του 2009
124 (Ι) του 2009
  85 (Ι) του 2010
118 (Ι) του 2011
130 (Ι) του 2012
204 (I) του 2012
214 (I) του 2012
15 (Ι) του 2013
39(Ι) του 2013
88(Ι) του 2013
    107(Ι) του 2013.

Κ.Δ.Π. 463/2006
Κ.Δ.Π. 328/2007
Κ.Δ.Π. 140/2010
Κ.Δ.Π. 470/2010
Κ.Δ.Π. 471/2010
Κ.Δ.Π. 472/2010
Κ.Δ.Π. 473/2010
   Κ.Δ.Π.   88/2011
 Κ.Δ.Π. 269/2011.











«μετοχή» σημαίνει τις συνήθεις μετοχές που εκδίδονται από τη Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα, δια του παρόντος Διατάγματος και έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από το άρθρο 2 των περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμων και πληροί τα κριτήρια για κατάταξη αυτής στα κύρια βασικά ίδια κεφάλαια, όπως αυτά ορίζονται στις Οδηγίες της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου προς τις Τράπεζες για τον Υπολογισμό των Κεφαλαιακών Απαιτήσεων και των Μεγάλων Χρηματοδοτικών Ανοιγμάτων του 2006 έως (Αρ.2) του 2011, όπως αυτές εκάστοτε τροποποιούνται ή αντικαθίστανται·



















106(Ι) του 2013
«Μονάδα» σημαίνει τη Μονάδα Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων, η οποία συστάθηκε με βάση τον περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμο του 2013·



«Νόμος» σημαίνει τους περί της Αναδιάρθρωσης Χρηματοοικονομικών Οργανισμών  Νόμους του 2011 έως (Αρ.3) του 2013·



«ΣΚΤ/ΚΦ» έχει την έννοια που αποδίδει  στον όρο αυτό, το άρθρο 2 του Νόμου·



«συνεργατική εταιρεία συμμετοχών» έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από το άρθρο 12Ε των περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμων·



«συνεργατικό πιστωτικό ίδρυμα» ή «ΣΠΙ» έχει την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό από το άρθρο 2 των περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμων∙



«Υπουργείο» σημαίνει το Υπουργείο Οικονομικών·



«Υπουργός» σημαίνει τον Υπουργό Οικονομικών.



(2) Όροι που δεν ορίζονται ειδικά στο παρόν Διάταγμα, έχουν την έννοια που τους αποδίδει ο Νόμος.


Σκοπός.
3.  Σκοπός του παρόντος Διατάγματος είναι η, τηρουμένων τυχόν απαιτήσεων που ήθελε θέσει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τηρουμένης της έγκρισης του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης της ΣΚΤ από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,  υλοποίηση της απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου της 3ης Οκτωβρίου 2013 για ανακεφαλαιοποίηση της ΣΚΤ μέσω της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου  ύψους €1,500,000,000 (ενάμιση δισεκατομμυρίου ευρώ) και η εξολοκλήρου κάλυψη της αύξησης από τη Δημοκρατία, έναντι της απόκτησης συμμετοχής στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ, για την ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης αυτής.


Αύξηση κεφαλαίου.
4. Το μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας αυξάνεται κατά €1,500,000,000 (ενάμιση δισεκατομμύριο ευρώ) με την έκδοση νέων μετοχών.




Κάλυψη της αύξησης κεφαλαίου.
5. Η αύξηση κεφαλαίου σύμφωνα με τις πρόνοιες της υποπαραγράφου (1) της παραγράφου (4), καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη Δημοκρατία με την παροχή στην ΣΚΤ χρεογράφου ισόποσης ονομαστικής αξίας του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης διάρκειας 18 μηνών, το οποίο:

(α) ανανεώνεται αυτόματα κατά τη λήξη του, ή

(β) ανταλλάσσεται στο σύνολό του με μετρητά.


Αποτίμηση της αξίας των μετοχών.







6. (1)  Εντός 30 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος Διατάγματος, η Μονάδα σύμφωνα με τον περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμο, καθορίζει τους όρους εντολής για τη διενέργεια αποτίμησης της αξίας των μετοχών της ΣΚΤ και των συνδεδεμένων με αυτήν ΣΠΙ, σε ενοποιημένη βάση με μοναδικό σκοπό τον προσδιορισμό του ποσοστού συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή και στα δικαιώματα ψήφου της ΣΚΤ. Οι όροι εντολής της αποτίμησης θα συμφωνηθούν με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.



(2) Η αποτίμηση της αξίας των μετοχών της ΣΚΤ και των συνδεδεμένων με αυτήν ΣΠΙ σε ενοποιημένη βάση, διενεργείται από ανεξάρτητο οίκο με διεθνή εμπειρία, τον οποίο διορίζει ο Υπουργός με τη σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Τράπεζας, ο οποίος υποβάλλει εντός 90 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος Διατάγματος, σχετική έκθεση αποτίμησης στον Υπουργό με κοινοποίηση στην  Κεντρική Τράπεζα και τη ΣΚΤ:



    Νοείται ότι η αποτίμηση της αξίας της μετοχής της ΣΚΤ και των συνδεδεμένων με αυτήν ΣΠΙ, σε ενοποιημένη βάση, θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη ότι συνεχίζουν να λειτουργούν ως δρώσες οικονομικές μονάδες με βάση την αποτίμηση της εύλογης αξίας των στοιχείων ενεργητικού, παθητικού και ενδεχόμενων και ανειλημμένων υποχρεώσεων σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η κρατική στήριξη, με μοναδικό σκοπό τον προσδιορισμό του ποσοστού συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή και στα δικαιώματα ψήφου της ΣΚΤ.
.


Ποσοστό συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ.


122(Ι) του 2001
139(Ι) του 2002
10(Ι) του 2003
80(Ι) του 2003
144(Ι) του 2004
117(Ι) του 2005
9(Ι) του 2007
82(Ι) του 2007
108(Ι) του 2009.

7.-(1) Το ποσοστό συμμετοχής και δικαιωμάτων ψήφου της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ, προσδιορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την αποτίμηση της αξίας της μετοχής της ΣΚΤ και των συνδεδεμένων με αυτήν ΣΠΙ σε ενοποιημένη βάση καθώς και το μέγεθος της κρατικής στήριξης και την απαιτούμενη  απομείωση  σύμφωνα με τους Κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τις διατάξεις του περί Ελέγχου των Κρατικών Ενισχύσεων Νόμου:



Νοείται ότι, το τελικό ποσοστό συμμετοχής και τα δικαιώματα ψήφου της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ τυγχάνουν και της έγκρισης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.




(2) Ανεξαρτήτως των προνοιών της υποπαραγράφου (1), η Δημοκρατία διασφαλίζει τη συμμετοχή των υφιστάμενων μετόχων της ΣΚΤ, με ποσοστό τουλάχιστον ένα τοις εκατόν (1%) στην ιδιοκτησιακή δομή και στα δικαιώματα ψήφου της ΣΚΤ. Προς αυτόν τον σκοπό, ιδρύεται συνεργατική εταιρεία συμμετοχών της ΣΚΤ  σύμφωνα με το άρθρο 12Ε του περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμου, στην οποία μεταφέρονται οι υφιστάμενοι μέτοχοι της ΣΚΤ με συμμετοχή στο κεφάλαιο της, ανάλογη με τη συμμετοχή που έκαστος μέτοχος είχε στο μετοχικό κεφάλαιο της ΣΚΤ.




(3) Εντός 30 ημερών από την υποβολή της έκθεσης αποτίμησης από τον ανεξάρτητο οίκο της αξίας των μετοχών της ΣΚΤ με βάση την παράγραφο 6,  καθώς και βάσει των υποπαραγράφων (1) και (2) της παρούσας παραγράφου, καθορίζεται το  ποσοστό συμμετοχής και τα δικαιώματα ψήφου της Δημοκρατίας στη ΣΚΤ, καθώς και η ονομαστική αξία των μετοχών της, σύμφωνα με τους Κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



(4) Το ποσοστό συμμετοχής της ΣΚΤ στην ιδιοκτησιακή δομή έκαστου συνεργατικού πιστωτικού ιδρύματος ανέρχεται στο 99% ανεξαρτήτως του ποσοστού συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ και παραμένει αμετάβλητο, καθ όλη την περίοδο που η Δημοκρατία συμμετέχει στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ. Το υπόλοιπο 1% της συμμετοχής στην ιδιοκτησιακή δομή και στα δικαιώματα ψήφου έκαστου ΣΠΙ θα ανήκει στους υφιστάμενούς του μετόχους. Για το σκοπό αυτό, ιδρύεται σε έκαστο ΣΠΙ, συνεργατική εταιρεία συμμετοχών, σύμφωνα με το άρθρο 12Ε του περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμου, στην οποία μεταφέρονται οι υφιστάμενοι μέτοχοι του ΣΠΙ, με συμμετοχή στο κεφάλαιο του, ανάλογη με τη συμμετοχή που έκαστος μέτοχος είχε στο μετοχικό κεφάλαιο του ΣΠΙ.




Μέρισμα στη Δημοκρατία.
8. (1) Έκαστο ΣΠΙ διανέμει στη ΣΚΤ τα ετήσια συνολικά του κέρδη, μετά τη φορολογία, με την μορφή μερίσματος ή άλλων διαχειριστικών τελών που καθορίζει η επιτροπεία της ΣΚΤ, στην έκταση που η εν λόγω διανομή δεν επηρεάζει την τήρηση από τα ΣΠΙ της προβλεπόμενης, σε ορίζοντα δύο ετών, εποπτικής ελάχιστης απαιτούμενης κεφαλαιακής επάρκειας όπως αυτή καθορίζεται από την Κεντρική Τράπεζα.



(2) Τηρουμένων των διατάξεων της υποπαραγράφου (1), η ΣΚΤ κατόπιν σχετικής εισήγησης της επιτροπείας της ΣΚΤ στη Γενική Συνέλευση της ΣΚΤ, η οποία και λαμβάνει τη σχετική απόφαση,  δύναται να διανέμει τέτοιο ποσό μερίσματος στη Δημοκρατία καθώς και τους άλλους μετόχους της ΣΚΤ, αναλόγως της συμμετοχής τους στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ, από το αποθεματικό σωρευμένων κερδών, στην έκταση που η εν λόγω διανομή  δεν  επηρεάζει  την τήρηση από τη ΣΚΤ της προβλεπόμενης, σε ορίζοντα δύο ετών, εποπτικής ελάχιστης απαιτούμενης κεφαλαιακής επάρκειας όπως αυτή καθορίζεται από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου.



(3) Η Μονάδα, καθορίζει  τον τρόπο και χρόνο καταβολής του μερίσματος που προβλέπεται  στην υποπαράγραφο (2), στη Δημοκρατία.


Δικαίωμα επαναγοράς μετοχών από τη   ΣΚΤ.

9. (1) Η Δημοκρατία, δια του παρόντος διατάγματος, παραχωρεί στη  ΣΚΤ / ΚΦ δικαίωμα επαναγοράς  μέρους ή ολόκληρης της συμμετοχής της και των δικαιωμάτων ψήφου της που κατέχει στη ΣΚΤ.  Το δικαίωμα επαναγοράς  διέπεται από τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου:


Νοείται ότι, το δικαίωμα αγοράς δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί εκτός εάν

(α) έχει καταβληθεί προς της Δημοκρατία η ελάχιστη σωρευτική απόδοση όπως αυτή ορίζεται στο εδάφιο 3 της παρούσας παραγράφου, και
(β) τύχει της γραπτής έγκρισης της Κεντρική Τράπεζας.

Νοείται περαιτέρω ότι το δικαίωμα επαναγοράς είναι μη διαπραγματεύσιμο και μη μεταβιβάσιμο.


(2) Η ΣΚΤ, δύναται εντός περιόδου δύο μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης των ετήσιων ενοποιημένων ελεγμένων οικονομικών καταστάσεων της ΣΚΤ/ΚΦ και νοουμένου ότι δεν έχει τερματιστεί το μέτρο στήριξης, να ασκήσει το δικαίωμα επαναγοράς των μετοχών της ΣΚΤ μέσω της χρησιμοποίησης των κερδών της νοουμένου ότι τα κέρδη υπερβαίνουν την ελάχιστη σωρευτική απόδοση προς τη Δημοκρατία.



(3)  Το ποσοστό επαναγοράς από την ΣΚΤ της αρχικής συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ΣΚΤ με την χρησιμοποίηση των συσσωρευμένων κερδών που αναλογούν στη Δημοκρατία τα οποία υπερβαίνουν την ελάχιστη σωρευτική απόδοση προς τη Δημοκρατία  υπολογίζεται με βάση την εξής εξίσωση:



% Συμμετοχής που αποκτάται μέσω της ενεργοποίησης του δικαιώματος επαναγοράς μέσω της χρήσης σωρευτικών κερδών που αναλογούν στη Δημοκρατία στο βαθμό που αυτά υπερβαίνουν την ελάχιστη  σωρευτική απόδοση από την πιο πρόσφατη ημερομηνία ενεργοποίησης του δικαιώματος επαναγοράς =
{ [σωρευτικά Κέρδη που αναλογούν στη Δημοκρατία από την ημερομηνία της πιο πρόσφατης  άσκησης του δικαιώματος επαναγοράς] μείον  [ σωρευτική ελάχιστη απαιτούμενη απόδοση από την ημερομηνία της πιο πρόσφατης άσκησης του δικαιώματος επαναγοράς ] } διαιρούμενο δια [1,500,000,000]

όπου

Ελάχιστη απαιτούμενη απόδοση για το έτος  t =
10% x [ ( Κεφαλαιακή Ενίσχυση από τη Δημοκρατία  στο τέλος του έτους t-1 ) – ½ (Μερίσματα που πληρώθηκαν στη Δημοκρατία κατά το έτος t) ]

Κεφαλαιακή Ενίσχυση από τη Δημοκρατίας στο τέλος του έτους  t
= [Κεφαλαιακή ενίσχυση από τη Δημοκρατία στο τέλος του έτους t-1]  - [ Μερίσματα που καταβλήθηκαν στη Δημοκρατία κατά το έτος t]  + [ Ελάχιστη απαιτούμενη απόδοση για το έτος t]

Κεφαλαιακή ενίσχυση από τη Δημοκρατία στο τέλος του έτους 0 = € 1,500,000,000

Κέρδη που αναλογούν στη Δημοκρατία  κατά το έτος t = Ποσοστό συμμετοχής της Δημοκρατίας Χ { [ Αύξηση στα αποθεματικά κατά το έτος t] + [ Μερίσματα που καταβλήθηκαν κατά το έτος t] }.




Εντολοδόχος παρακολούθησης.

10.  (1) Η ΣΚΤ προχωρεί στον διορισμό εντολοδόχου παρακολούθησης με βάση τη διαδικασία που περιγράφεται  στις υποπαραγράφους (4) έως (8) της παρούσας παραγράφου.



(2) Ο εντολοδόχος παρακολούθησης αναλαμβάνει συγκεκριμένα καθήκοντα προκειμένου να διασφαλίσει ότι η ΣΚΤ τηρεί τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει λόγω της ανακεφαλαιοποίησής της καθώς και την υλοποίηση του Σχεδίου Αναδιάρθρωσής της. Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μπορούν, με δική τους πρωτοβουλία, να δώσουν οποιεσδήποτε εντολές ή οδηγίες στον εντολοδόχο παρακολούθησης προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των υποχρεώσεων που ανάλαβε η ΣΚΤ καθώς και της υλοποίησης του Σχεδίου Αναδιάρθρωσής της:

    Νοείται ότι, τόσο η Δημοκρατία όσο και η ΣΚΤ δεν έχουν το δικαίωμα να δώσουν οδηγίες στον εντολοδόχο παρακολούθησης:

      Νοείται περαιτέρω ότι, η ΣΚΤ αναλαμβάνει την κάλυψη του κόστους των υπηρεσιών του εντολοδόχου παρακολούθησης.



(3) Οι όροι εντολής του εντολοδόχου παρακολούθησης, οι οποίοι θα περιέχουν μεταξύ άλλων το κόστος των υπηρεσιών του, το πρόγραμμα εργασιών του καθώς και τις υποχρεώσεις πληροφόρησης προς τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθορίζονται στη συμφωνία διορισμού που θα υπογραφεί μεταξύ της ΣΚΤ και του εντολοδόχου παρακολούθησης.



 (4)  Εντός 60 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος Διατάγματος, η ΣΚΤ καθορίζει όρους εντολής και προτείνει στον Υπουργό κατάλογο με τουλάχιστον δύο ανεξάρτητους οίκους με διεθνή εμπειρία για την προσφορά υπηρεσιών ως εντολοδόχων παρακολούθησης.



(5) Ο Υπουργός αποστέλλει τον κατάλογο των ανεξάρτητων οίκων στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιλογή του οίκου.



(6) Στην περίπτωση που η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κρίνει ως κατάλληλους πέραν του ενός ανεξάρτητους οίκους, η τελική απόφαση για την επιλογή του οίκου λαμβάνεται από τη ΣΚΤ:

Νοείται ότι στην περίπτωση που η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κρίνει κατάλληλο μόνο ένα οίκο, ο οίκος αυτός αναλαμβάνει ως εντολοδόχος παρακολούθησης.



(7) Στην περίπτωση που η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κρίνει ότι κανένας από τους οίκους δεν είναι κατάλληλος επαναλαμβάνεται η διαδικασία που αναφέρεται  στις υποπαραγράφους (4) έως (6).



(8) Στην περίπτωση που η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρίνει ότι κανένας από τους οίκους δεν είναι κατάλληλος, μετά την επανάληψη της διαδικασίας σύμφωνα με την υποπαράγραφο (7), προχωρεί η ίδια στην επιλογή ανεξάρτητου οίκου.


Τερματισμός μέτρου στήριξης.

11.-(1)  Απαγορεύεται  στη Δημοκρατία κατά την περίοδο, από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος Διατάγματος μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2018, να προχωρήσει στη διάθεση μέρους ή του συνόλου της συμμετοχής της στην ιδιοκτησιακή δομή και των δικαιωμάτων ψήφου της στην ΣΚΤ, σε άλλο ή άλλα πρόσωπα εκτός εάν κατά την περίοδο αυτή ενεργοποιηθεί η άσκηση δικαιώματος επαναγοράς που αναφέρεται στην παράγραφο 9.



(2) Μετά την 1η Ιανουαρίου 2019, η Δημοκρατία δύναται να προχωρεί με  ανοικτή και διαφανή διαδικασία προς όλους τους δυνητικούς επενδυτές, στη διάθεση μέρους ή του συνόλου της συμμετοχής της στην ιδιοκτησιακή δομή και των δικαιωμάτων ψήφου της στη ΣΚΤ μέσω νέων κεφαλαίων.

(3)  Προς το σκοπό αυτό διενεργείται αποτίμηση της αξίας των μετοχών της Δημοκρατίας από ανεξάρτητο οίκο, ο οποίος διορίζεται από τον Υπουργό με τη σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Τράπεζας.

(4) Η Μονάδα προσφέρει τις μετοχές, μέσω ανοικτής και διαφανούς διαδικασίας σε όλους τους δυνητικούς επενδυτές, στην υψηλότερη τιμή προσφοράς, εφόσον αυτή υπερβαίνει ή ισούται με την τιμή που καθορίστηκε από την αποτίμηση:

(α)  κατά πρώτο στη συνεργατική εταιρεία συμμετοχών της ΣΚΤ και στις συνεργατικές εταιρίες συμμετοχών των ΣΠΙ, οι οποίες θα έχουν διορία αποδοχής η οποία δεν πρέπει να υπερβαίνει τον ένα μήνα. Σε περίπτωση που η προσφορά γίνει αποδεκτή τόσο από τη συνεργατική εταιρεία συμμετοχών της ΣΚΤ, όσο και από τις συνεργατικές εταιρίες συμμετοχών των ΣΠΙ, θα δίνεται προτεραιότητα στη συνεργατική εταιρεία συμμετοχών της ΣΚΤ,



(β) αν η προσφορά που αναφέρεται στην υπο-υποπαράγραφο (α) δεν γίνει δεκτή εντός της διορίας που αναφέρεται, τότε η διάθεση των μετοχών θα γίνει στον επενδυτή με την υψηλότερη τιμή προσφοράς:

Νοείται ότι, το δικαίωμα επαναγοράς προς τη ΣΚΤ συνεχίζει να υφίσταται όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο 9, μέχρι την 31ην Δεκεμβρίου 2028 μέχρι τη λήψη απόφασης για διάθεση της συμμετοχής της Δημοκρατίας όπως προνοείται στην παρούσα υποπαράγραφο:

Νοείται περαιτέρω ότι, το δικαίωμα επαναγοράς προς τη  ΣΚΤ συνεχίζει να υφίσταται όπως αυτό ορίζεται  στην παράγραφο 9, μέχρι την 31ην Δεκεμβρίου 2028,  και στην περίπτωση που δεν διατεθεί στο σύνολο της η συμμετοχή της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ όπως ορίζεται στην παρούσα υποπαράγραφο.



(5) Ανεξαρτήτως των διατάξεων της υποπαραγράφου (2), στην περίπτωση ενδιαφέροντος από  στρατηγικό επενδυτή που είναι διατεθειμένος να αποκτήσει ολόκληρο ή μέρος της συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της ΣΚΤ σε συγκεκριμένη τιμή, δίνεται το δικαίωμα πρώτης επιλογής διάθεσης των μετοχών στην εν λόγω τιμή στη συνεργατική εταιρεία συμμετοχών της ΣΚΤ  και ακολούθως στις συνεργατικές εταιρείες συμμετοχών των ΣΠΙ.


Επιτροπεία ΣΚΤ και ΣΠΙ.

12. (1) Η επιτροπεία της ΣΚΤ θα απαρτίζεται από 11(έντεκα)  μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) θα είναι εκτελεστικά μέλη, 2 (δύο) μη εκτελεστικά μέλη και 7 (επτά) μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα μέλη.



(2) Η επιτροπεία των ΣΠΙ θα απαρτίζεται ως ακολούθως:

(α) Για τα ΣΠΙ με συνολικό ενεργητικό που δεν υπερβαίνει το €1,000,000,000 (ένα δισεκατομμύριο ευρώ), η επιτροπεία θα απαρτίζεται από 5 (πέντε) μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) θα είναι εκτελεστικά μέλη και 3 (τρία) ανεξάρτητα μέλη∙



(β) Για τα ΣΠΙ με συνολικό ενεργητικό που υπερβαίνει το €1,000,000,000 (ένα δισεκατομμύριο ευρώ), η επιτροπεία θα απαρτίζεται από 7 (επτά) μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) θα είναι εκτελεστικά μέλη, 1 (ένα) μη εκτελεστικό μέλος και 4 (τέσσερα) ανεξάρτητα μέλη:

Νοείται ότι, οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στον αριθμό των μελών της επιτροπείας των ΣΠΙ σε συνάρτηση με το συνολικό ενεργητικό τους θα πραγματοποιείται εντός ενός μηνός από την ημέρα δημοσιοποίησης των ετήσιων ελεγμένων οικονομικών τους λογαριασμών.





66(Ι) του 1997
74(Ι) του 1999
94(Ι) του 2000
119(Ι) του 2003
4(Ι) του 2004
151(Ι) του 2004
231(Ι) του 2004
20(Ι) του 2005
80(Ι) του 2005
100(Ι) του 2009
123(Ι) του 2009
27(Ι) του 2011
104(Ι) του 2011
107(Ι) του 2012
14(Ι) του 2013
87(Ι) του 2013
102(Ι) του 2013.
(3) Η Μονάδα υποβάλλει εισηγήσεις στον Υπουργό σύμφωνα με το άρθρο 7(δ) του περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμο, για τον καθορισμό των κριτηρίων ικανότητας και καταλληλότητας για την επιλογή των μελών τόσο της επιτροπείας της ΣΚΤ όσο και της επιτροπείας των ΣΠΙ, τηρουμένων των διατάξεων του περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμου και των δυνάμει αυτού εκδιδόμενων οδηγιών της Κεντρικής Τράπεζας:







       Νοείται ότι η Μονάδα προτείνει στον Υπουργό κατάλογο ατόμων τα οποία είναι κατάλληλα για διορισμό τους από τον Υπουργό ως μη εκτελεστικά ή ως  ανεξάρτητα μέλη της επιτροπείας της ΣΚΤ, λαμβανομένων υπόψη τυχόν εισηγήσεων της γενικής συνέλευσης των μελών της συνεργατικής εταιρείας συμμετοχών της ΣΚΤ, ή μέχρι της σύστασης της, τυχόν εισηγήσεις της επιτροπείας της Παγκύπριας Συνεργατικής Συνομοσπονδίας.


Όροι και προϋποθέσεις.





13.-(1) Ο Υπουργός με τη σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Τράπεζας και της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού, διορίζει  μη εκτελεστικά και τα μη εκτελεστικά -ανεξάρτητα μέλη της επιτροπείας της ΣΚΤ.

(2) Η πλειοψηφία των μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μελών της επιτροπείας της ΣΚΤ, τα οποία διορίζονται από τον Υπουργό σύμφωνα με  την υποπαράγραφο (1), έχει τα ακόλουθα δικαιώματα:

(α) να διορίζει τα εκτελεστικά μέλη της επιτροπείας της ΣΚΤ συμπεριλαμβανομένου και του Γενικού Διευθυντή της ΣΚΤ,

(β) να συγκαλεί τη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΣΚΤ,

(γ) να αναβάλλει επί τρεις (3) εργάσιμες ημέρες τις συνεδριάσεις της επιτροπείας της ΣΚΤ, και

(δ) να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα βιβλία και στοιχεία της ΣΚΤ.


(3) Ο διορισμός των μελών της επιτροπείας της ΣΚΤ  επικυρώνεται από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΣΚΤ, στην οποία συμμετέχει και εκπρόσωπος της Μονάδας σύμφωνα με το άρθρο 7(στ) του περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμου.



(4) Η επιτροπεία της ΣΚΤ διορίζει την πλειοψηφία μέχρι και το σύνολο των  μελών της επιτροπείας των ΣΠΙ:

Νοείται ότι, για το διορισμό των μη εκτελεστικών μελών της επιτροπείας ΣΠΙ από την επιτροπεία της ΣΚΤ, λαμβάνονται υπόψη τυχόν εισηγήσεις της Γενικής Συνέλευσης των μελών της συνεργατικής εταιρείας συμμετοχών έκαστου ΣΠΙ, ή μέχρι της σύστασης της, τυχόν εισηγήσεις της επιτροπείας της Παγκύπριας Συνεργατικής Συνομοσπονδίας:

Νοείται περαιτέρω ότι, ο διορισμός των μελών της επιτροπείας των ΣΠΙ τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης από την Κεντρική Τράπεζα, σύμφωνα με κριτήρια της ικανότητας και καταλληλότητας που η Κεντρική Τράπεζα ήθελε καθορίσει.



(5) Ο διορισμός των μελών της επιτροπείας ΣΠΙ, επικυρώνεται από τη Γενική Συνέλευση  των μετόχων έκαστου ΣΠΙ, στην οποία συμμετέχει και εκπρόσωπος της Μονάδας σύμφωνα με το άρθρο 7(στ) του περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμου.



(6) Η Μονάδα δύναται να ζητήσει από τη ΣΚΤ οποιαδήποτε στοιχεία ή πληροφορίες για τη ΣΚΤ ή τα ΣΠΙ για σκοπούς άσκησης των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με τον περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμο.



(7) Εκπρόσωπος της Μονάδας, συμμετέχει ως παρατηρητής χωρίς δικαίωμα ψήφου στις συνεδρίες της επιτροπείας της ΣΚΤ ή/και στις συνεδρίες της επιτροπείας των ΣΠΙ, χωρίς να αναμειγνύεται με οποιοδήποτε τρόπο στη διεύθυνση των εργασιών είτε της ΣΚΤ είτε των ΣΠΙ, σύμφωνα με το άρθρο 7(ε) του περί της Σύστασης και Λειτουργίας Μονάδας Διαχείρισης της Συμμετοχής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ιδιοκτησιακή Δομή Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμου.



(8) Οι συνολικές ετήσιες αποδοχές της ανώτερης διεύθυνσης καθώς και οποιουδήποτε άλλου μέλους του προσωπικού της ΣΚΤ και έκαστου ΣΠΙ  δεν υπερβαίνουν τις ετήσιες αποδοχές Γενικού Διευθυντή, όπως αυτές καθορίζονται στον εκάστοτε περί Προϋπολογισμού της Δημοκρατίας Νόμο:



Νοείται ότι, ο Υπουργός, στην περίπτωση και μόνο του Γενικού Διευθυντή της ΣΚΤ και μετά από σχετική αιτιολογημένη εισήγηση της Μονάδας, δύναται να τροποποιήσει τον πιο πάνω περιορισμό, περιορισμός όμως που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια που τίθενται, σύμφωνα με τους Κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


(9) Οι πάσης φύσης μεταβλητές αποδοχές του προσωπικού της ΣΚΤ και των ΣΠΙ καταργούνται.



(10) Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση μερίσματος στους μετόχους της τράπεζας ή των ΣΠΙ, εξαιρουμένων των διατάξεων  της παραγράφου 8.



(11) Δεν επιτρέπεται η αγορά ιδίων μετοχών από τη ΣΚΤ, με εξαίρεση την επαναγορά που προνοείται από το άρθρο 9 του παρόντος διατάγματος.



(12) Απαγορεύεται η πληρωμή οποιουδήποτε τόκου στους κατόχους πρωτοβάθμιων ή δευτεροβάθμιων κεφαλαίων ή η ανάκληση πρωτοβάθμιων ή δευτεροβάθμιων κεφαλαίων της ΣΚΤ και των ΣΠΙ.



(13) Η ΣΚΤ και τα ΣΠΙ οφείλουν να μην ασκούν επιθετικές εμπορικές στρατηγικές περιλαμβανομένης της διαφήμισης της στήριξης που λαμβάνουν, σε βάρος των ανταγωνιστών τους που δεν τυγχάνουν παρόμοιας στήριξης, ούτως ώστε να αποφεύγονται αδικαιολόγητες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και της αγοράς. Ειδικά ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του ισολογισμού της ΣΚΤ και των συνδεδεμένων με αυτήν ΣΠΙ σε ενοποιημένη βάση, δεν θα υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης του μεγέθους των ισολογισμών του χρηματοπιστωτικού τομέα στη Δημοκρατία κατά την περίοδο δέκα ετών που προηγούνται της ημερομηνίας έναρξης της ισχύος του παρόντος Διατάγματος.



(14) Η ΣΚΤ και τα ΣΠΙ δεν αποκτούν  συμμετοχή σε οποιαδήποτε επιχείρηση, είτε πρόκειται για απόκτηση περιουσιακού στοιχείου είτε για μεταβίβαση μετοχών. Η απαίτηση αυτή δεν καλύπτει:

(i)            αποκτήσεις που λαμβάνουν χώρα κατά τη συνήθη διεξαγωγή των τραπεζικών εργασιών καθόσον αφορά τη διαχείριση απαιτήσεων προς προβληματικές επιχειρήσεις,

(ii)           την απόκτηση συμμετοχών σε επιχειρήσεις υπό την προϋπόθεση ότι η τιμή αγοράς που καταβλήθηκε είναι μικρότερη από το 0,01% του μεγέθους του ισολογισμού της ΣΚΤ ή του ΣΠΙ κατά τη χρονική περίοδο της αγοράς και ότι οι σωρευτικές τιμές αγοράς που καταβάλλονται για όλες αυτές τις αποκτήσεις είναι μικρότερη από το 0,025% του μεγέθους του ισολογισμού της ΣΚΤ ή του ΣΠΙ κατά την χρονική περίοδο της αγοράς, και

(iii)          την εξαγορά επιχείρησης, νοουμένου ότι έχει ληφθεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.



(15) Η ΣΚΤ αναλαμβάνει οποιοδήποτε κόστος ήθελε προκύψει από την αύξηση του κεφαλαίου και τη συμμετοχή της Δημοκρατίας στο κεφάλαιο αυτής:

Νοείται ότι το Υπουργείο, κατόπιν διαβούλευσης με την Κεντρική Τράπεζα, έχει το δικαίωμα να επιβάλλει αυστηρότερους όρους συμπεριφοράς για σκοπούς υλοποίησης του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης και εν γένει εφαρμογής του Νόμου και του παρόντος Διατάγματος:

Νοείται περαιτέρω ότι, οι εξουσίες του Υπουργού να θέτει όρους και προϋποθέσεις απορρέουν απευθείας από τις διατάξεις του Νόμου και παύουν να ισχύουν κατά την πλήρη εξαγορά από τη τράπεζα των νέων μετοχών που αποκτά η Δημοκρατία ή κατά την πλήρη διάθεσή  τους.


Σχέση εφαρμογής του μέτρου στήριξης με άλλους Νόμους.
22 του 1985
68 του 1987
190 του 1989
8 του 1992
22(Ι) του 1992
140(Ι) του 1999
140(Ι) του 2000
171(Ι) του 2000
8(Ι) του 2001
123(Ι) του 2003
124(Ι) του 2003
144(Ι) του 2003
5(Ι) του 2004
170(Ι) του 2004
230(Ι) του 2004
23(Ι) του 2005
49(Ι) του 2005
76(Ι) του 2005
29(Ι) του 2007
37(Ι) του 2007
177(Ι) του 2007
104(Ι) του 2009
124(Ι) του 2009
85(Ι) του 2010
118(Ι) του 2011
130(Ι) του 2012
204(Ι) του 2012
214(Ι) του 2012
15(Ι) του 2013
39(Ι) του 2013
88(Ι) του 2013
101(Ι) του 2013.

14(I) του 1993
32(I) του 1993
91(I) του 1994
45(I) του 1995
74(I) του 1995
50(I) του 1996
16(I) του 1997
62(I) του 1997
71(I) του 1997
83(I) του 1997
29(I) του 1998
137(I) του 1999
19(I) του 2000
20(I) του 2000
39(I) του 2000
42(I) του 2000
49(I) του 2000
50(I) του 2000
136(I) του 2000
137(I) του 2000
141(I) του 2000
142(I) του 2000
175(I) του 2000
9(I) του 2001
37(I) του 2001
43(I) του 2001
66(I) του 2001
79(I) του 2001
80(I) του 2001
81(I) του 2001
82(I) του 2001
105(I) του 2001
119(I) του 2001
120(I) του 2001
1(I) του 2002
87(I) του 2002
147(I) του 2002
162(I) του 2002
184(I) του 2003
164(I) του 2004
205(I) του 2004
43(I) του 2005
99(I) του 2005
115(I) του 2005
93(I) του 2006
28(I) του 2007
56(I) του 2009
90(I) του 2009
171(I) του 2012.

14. (1) Επί της δια του παρόντος Διατάγματος συμμετοχής της Δημοκρατίας στην ιδιοκτησιακή δομή της τράπεζας, δεν εφαρμόζονται οποιεσδήποτε αντίθετες διατάξεις των περί Συνεργατικών Εταιρειών Νόμου, των περί Εταιρειών Νόμου, και κάθε νόμου που διέπει θέματα της κεφαλαιαγοράς και των περί Αξιών και Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου Νόμων και των Κανονισμών και Κανονιστικών Διοικητικών Πράξεων  που εκδόθηκαν δυνάμει αυτών, όπως εκάστοτε τροποποιούνται ή αντικαθίστανται.





Έναρξη ισχύος του παρόντος Διατάγματος.
15. Το παρόν Διάταγμα ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσης του στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.





                                                                                            Χάρης Γεωργιάδης
                                                                                 Υπουργός Οικονομικών

Εκδόθηκε την 4ην  Οκτωβρίου 2013

____________________