28/6/13

Απάντηση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Σ. Χάσικου σε γραπτή δήλωση του κ. Στάθη Κιττή 28/06/2013

Ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Σωκράτης Χάσικος, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους σήμερα το απόγευμα στο Υπουργείο Εσωτερικών, απάντησε σε γραπτή δήλωση του Προέδρου της Διαχειριστικής Επιτροπής του Ταμείου Συντάξεων των Υπαλλήλων της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου κ. Στάθη Κιττή, αναφορικά με το αντικείμενο διερεύνησης της Τριμελούς Ερευνητικής Επιτροπής που διόρισε το Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με καταγγελίες που σχετίζονται με απαλλοτριώσεις και αγοραπωλησίες τουρκοκυπριακών περιουσιών στις ελεγχόμενες από την Κυπριακή Δημοκρατία περιοχές.


Ο κ. Υπουργός δήλωσε τα ακόλουθα:
«Αρχικά, να αναφέρω ότι τόσο o κ. Κιττής όσο και ο κ. Συλικιώτης έχουν κινηθεί ή προτίθενται να κινηθούν νομικά εναντίον μου. Θέλω να υπογραμμίσω ότι οι αγωγές δεν θα αποτελέσουν για μένα λόγο είτε σιωπής είτε αναστολής της όλης προσπάθειας.
Άτομα με πολύχρονη παρουσία στον δημόσιο βίο θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι αυτά τα θέματα δεν λύνονται με αγωγές. Και οι δύο μίλησαν υβριστικά εναντίον μου, αλλά εγώ δεν θα κινήσω αγωγή σε κανένα.
Δεύτερον, ότι είχα να πω το είπα στην Ερευνητική Επιτροπή, την οποία σε καμία περίπτωση δεν θέλω να υποτιμήσω αλλά ούτε και να υποβαθμίσω και, κατ’ επέκταση, θα είμαι πολύ προσεκτικός στις δηλώσεις μου.
Από τη στιγμή που διορίστηκε αρμόδιο όργανο κατά το Σύνταγμα με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να ερευνήσει το όλο θέμα, νομίζω ότι δεν νομιμοποιούμαι να λέω περισσότερα από όσα έχω ήδη καταθέσει. Επειδή όμως αυτά για τα οποία με κατηγορεί ο κ. Κιττής τα έχω ήδη καταθέσει στην Ερευνητική Επιτροπή, νομιμοποιούμαι να απαντήσω.
Με κατηγορεί ο κ. Κιττής ότι δεν αναφέρω πουθενά ποιο είναι το ακίνητο ή τα ακίνητα που είναι πλησίον του αεροδρομίου και τα οποία προσφέρονταν για επένδυση προς το Ταμείο Συντάξεων της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου. Θέλω να δηλώσω ότι υπήρχαν δύο ακίνητα που είναι πλησιέστερα προς το αεροδρόμιο και τα οποία προσφέρονταν με πολύ ευνοϊκότερους όρους για επένδυση. Και οι δύο προσφορές αναφέρονται σε τεμάχια που ήταν αδειοδοτημένα για εμπορική χρήση, χωρίς ανάγκη προσφυγής για αλλαγή χρήσης. Το ένα ακίνητο ανήκει στην εταιρεία Quality Group και το άλλο ακίνητο στην εταιρεία New Dimension Property Developments. Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία αυτή έχει ήδη προσφύγει στο Δικαστήριο, με δικηγόρο τον κ. Αλέκο Μαρκίδη. Άρα, σε απάντηση σε αυτό το ερώτημα του κ. Κιττή, υπήρχαν δύο ακίνητα τα οποία ήταν αρκετά εκατομμύρια πιο φθηνά.
Όσον αφορά το άλλο ερώτημα του κ. Κιττή, με το οποίο προσπαθεί να με συνδέσει με ιδιοκτησία του πεθερού μου, δηλώνω ότι δεν έχω καμία σχέση με τις ιδιοκτησίες του πεθερού μου. ΄Οσον αφορά την προσπάθεια του κ. Κιττή να με συνδέσει με πρόταση που έγινε από πλευράς του πεθερού μου για πώληση ακινήτου του προς το Ταμείο Συντάξεων της ΑΤΗΚ, δηλώνω ότι όλα αυτά είναι υπεκφυγές και ένας τρόπος να υποτιμήσει τον Υπουργό και να τον συνδέσει με προσωπικά συμφέροντα, με σκοπό να εξασθενήσει την προσπάθεια διερεύνησης του όλου θέματος.
Ο κ. Κιττής θα πρέπει να περιοριστεί στο θέμα για το οποίο ελέγχεται. Αναφέρω ότι η Κυβέρνηση δεν θα παραμείνει στον έλεγχο μόνο αυτού του θέματος. Εκεί και όπου προέβη ο κ. Κιττής σε αγορές με τη γνωστή μέθοδο, να είναι βέβαιος ότι θα ελεγχθεί τόσο αυτός όσο και οι συνεργάτες του.
Υπάρχει δικαιοσύνη, την εμπιστεύομαι και όλη η αλήθεια θα λάμψει».