25/7/12

Ο Υπουργός Εμπορίου προήδρευσε σύσκεψης με την ηγεσία του ΚΟΤ για την αναδιάρθρωση των Γραφείων του Οργανισμού στο εξωτερικό 25/07/2012

Ο Υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ. Νεοκλής Συλικιώτης προήδρευσε σήμερα, στο Υπουργείο, σύσκεψης με τον Πρόεδρο κ. Αλέκο Ορουντιώτη, τον Γενικό Διευθυντή κ. Μάριο Χαννίδη και αντιπροσωπεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ) με κύριο θέμα την αναδιάρθρωση και αναδιοργάνωση των Γραφείων του Οργανισμού στο εξωτερικό.


Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Συλικιώτης επισήμανε ότι από τις πρώτες μέρες της ανάληψης των καθηκόντων του ως Υπουργός Εμπορίου είχε ζητήσει από τον ΚΟΤ την ετοιμασία μελέτης αναφορικά με τη λειτουργία των γραφείων του Οργανισμού στο εξωτερικό. «Ήρθε ο καιρός να γίνει μια μεγάλη αναδιοργάνωση των Γραφείων, να δούμε ενδεχομένως πού θα κλείσουν Γραφεία και που θα ανοίξουν καινούργια», τόνισε, εξηγώντας ότι ο έντονος ανταγωνισμός και η δυναμική του τουριστικού τομέα απαιτούν τη λήψη μέτρων τόσο για τη διατήρηση των υφιστάμενων αγορών όσο και για την εξεύρεση νέων.
Στη σημερινή σύσκεψη, σημείωσε, έγινε παρουσίαση των πρώτων στοιχείων αυτής της μελέτης, καθώς και μια ανταλλαγή απόψεων ως προς το πώς θα προχωρήσουμε με την αναδιοργάνωση κάποιων Γραφείων, την περιφερειοποίηση της δουλειάς τους, το κλείσιμο Γραφείων και το άνοιγμα νέων. Τόνισε επίσης: «Αρκεί να σας πω ότι σήμερα λειτουργούν 23 Γραφεία του ΚΟΤ στο εξωτερικό, με τις δαπάνες για τη λειτουργία τους να υπερβαίνουν τα €7,7 εκατομμύρια. Να σας πω επίσης ότι οι δαπάνες του ΚΟΤ για την προβολή είναι μόνο €1,8 εκατομμύρια. Αντιλαμβάνεστε τη μεγάλη αναντιστοιχία που υπάρχει και είναι ακριβώς καιρός να πάρουμε μέτρα».
Ο Υπουργός Εμπορίου εξήρε, επίσης, τη δουλειά του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΟΤ στην ετοιμασία της συγκεκριμένης μελέτης, καθώς και τη βούληση που επέδειξαν για να προχωρήσουμε άμεσα με τις αναγκαίες αλλαγές. Αυτό, εξήγησε, δεν σημαίνει ότι θα λυθούν ριζικά όλα τα προβλήματα από τη μια μέρα στην άλλη, όμως θα πρέπει σταδιακά να προχωρήσουμε με τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε για αναδιάρθρωση των Γραφείων του εξωτερικού, εν όψει και της ολοκλήρωσης της σχετικής μελέτης που διεξάγεται.
Στις δηλώσεις του, ο κ. Συλικιώτης επισήμανε ότι στη σύσκεψη εξετάστηκαν, επίσης, οι τάσεις που υπάρχουν σήμερα στον τουρισμό, εκφράζοντας ικανοποίηση για τη σημαντική αύξηση της τάξης του 14,5% στα έσοδα Ιουνίου, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Σημείωσε ότι η συνολική αύξηση στις αφίξεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται στα 2,8% σε σύγκριση με το 2011 και εξήγησε ότι με βάση τα δεδομένα που έχουμε τώρα μπροστά μας, με την ελαχιστοποίηση της μείωσης των αφίξεων από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη θεαματική αύξηση των αφίξεων από τη Ρωσία, αναμένεται ότι και η φετινή χρονιά θα κλείσει με θετικό πρόσημο.
Καταλήγοντας, ο Υπουργός Εμπορίου τόνισε ότι αυτό που έχει τώρα σημασία είναι να συνεχιστούν οι προσπάθειες για βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος και καλύτερη προβολή του, καθώς και η λήψη μέτρων, όπως η απλοποίηση στη θεώρηση διαβατηρίων και η εγκαθίδρυση νέων πτητικών προγραμμάτων τα οποία θα συμβάλουν στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, ιδιαίτερα από νέες αγορές. «Είναι θετικές οι προοπτικές που παρουσιάζονται στον τουρισμό μας. Χρειάζεται να εφαρμόσουμε με μεγαλύτερη συνέπεια, και αυτό κάνουμε, την πενταετή Στρατηγική του ΚΟΤ, στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η αναδιάρθρωση των Γραφείων του στο εξωτερικό. Και εφόσον είμαστε συνεπείς στη δουλειά μας και επαγρυπνούμε, μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία σε ό,τι αφορά τον τουρισμό», τόνισε.
Σε δηλώσεις για τη σημερινή σύσκεψη προέβη, επίσης, ο Πρόεδρος του ΚΟΤ ο οποίος σημείωσε ότι τα Γραφεία του Οργανισμού στο εξωτερικό, που κάποτε ήταν απλώς χώροι κυρίως για παροχή πληροφοριών στους ντόπιους, έχουν κλείσει έναν επιτυχημένο κύκλο δουλειάς τα τελευταία χρόνια και τώρα ήρθε ο καιρός να δούμε με ποιον τρόπο θα τα αναδιοργανώσουμε για να γίνουν ακόμα πιο πετυχημένα. Εξήγησε ότι έχει αλλάξει σήμερα η αγορά του τουρισμού, με στενότητα προϋπολογισμών, τις εταιρείες χαμηλού κόστους και το διαδίκτυο να χρησιμοποιείται για παροχή πληροφοριών και κρατήσεις. «Όλα αυτά συνθέτουν ένα νέο σκηνικό στη λειτουργία των Γραφείων εξωτερικού, γι’ αυτό και ο ΚΟΤ, και με τη συμπαράσταση του Υπουργού, έχει ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία και πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα και της μελέτης, αλλά και των αποφάσεων που θα ληφθούν σε σχέση με αυτά τα Γραφεία».