19/11/10

Δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια μετά την κοινή συνάντηση με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη και τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ

Δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια μετά την κοινή συνάντηση με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη και τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ
19/11/2010





Μετά την ολοκλήρωση της χθεσινής κοινής συνάντησης με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη κ. Ντερβίς Έρογλου και τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών κ. Μπαν Κι Μουν , στη Νέα Υόρκη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Θα είμαι πολύ φιλικός μαζί σας, όπως συνήθως. Ερχόμουν στη Νέα Υόρκη βομβαρδισμένος από ένα σωρό εικασίες και από πολλή καταστροφολογία. Φεύγω από τη Νέα Υόρκη πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης. Τίποτε από τις εικασίες δεν έχει λάβει χώραν. Δεν υπάρχουν ούτε χρονοδιαγράμματα, δεν υπάρχει απειλή από οπουδήποτε, δεν υπάρχει κι οποιαδήποτε πρόθεση από τον Γενικό Γραμματέα να ασκήσει πιέσεις. Το ανακοινωθέν του είναι ξεκάθαρο, κατά τη δική μου τουλάχιστον εκτίμηση και τον τρόπο που το διαβάζω.

Επιστρέφω στην Κύπρο ικανοποιημένος. Μα, θα μου πείτε, ο Γενικός Γραμματέας έχει καθορίσει νέα συνάντηση. Και 100 συναντήσεις να καθορίσει ο Γενικός Γραμματέας, θα είμαι παρών. Θέλω αυτό να το εμπεδώσουμε στο τέλος της ημέρας. Θα αρνηθούμε στον Γενικό Γραμματέα συνάντηση; Αλλά ξέρω πολύ καλά τι διημείφθη στο τέλος της συνάντησης γι’ αυτό λέω αυτά που λέω.

Έχω κι εγώ αναλάβει την ευθύνη της εμπιστευτικότητας και είμαι δεσμευμένος να μην πω οτιδήποτε που έχει διαμειφθεί στη συνάντηση. Πάντως, επαναλαμβάνω, εκφράζω την ικανοποίησή μου. Εμείς θέλουμε λύση στο Κυπριακό, δεν θέλουμε συνομιλίες χάριν των συνομιλιών. Αυτό είναι καλά γνωστό. Και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να σπάσουμε το αδιέξοδο. Μακάρι να το καταφέρουμε».

Ο Πρόεδρος Χριστόφιας είχε επίσης το απόγευμα χωριστές συναντήσεις με τους Μονίμους Αντιπροσώπους της Γαλλίας, της Ρωσίας και της Ελλάδας.