26/1/10

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού δρος Ανδρέα Δημητρίου

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού δρος Ανδρέα Δημητρίου στην Τελετή Βράβευσης μαθητών που διακρίθηκαν στις δράσεις του Προγράμματος «Δημιουργικότητα και Καινοτομία ενάντια στις Διακρίσεις»
26/01/2010



Με αισθήματα χαράς και περηφάνιας είμαι σήμερα μαζί σας για να απευθύνω χαιρετισμό στην όμορφη εκδήλωση που οργανώνει η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία είναι άξια συγχαρητηρίων, για να βραβευθούν οι μαθητές και μαθήτριες που διακρίθηκαν στις Δράσεις του Προγράμματος «Δημιουργικότητα και Καινοτομία ενάντια στις Διακρίσεις» Progress 2009.

Η ανακήρυξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση του έτους 2010 ως «Ευρωπαϊκό Έτος για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού», αλλά και του έτους 2009 ως «Έτος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας» αποδεικνύει τη σημασία που δίνεται στην ανάπτυξη των νέων Ευρωπαίων πολιτών οι οποίοι, πέρα από την ευαισθητοποίηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας των ανθρώπων, θα προωθήσουν τον εποικοδομητικό προβληματισμό και τη δημιουργική συμμετοχή όλων σε μια πολιτιστικά πολύμορφη κοινωνία.

Όπως γνωρίζετε, το Υπουργείο έχει θέσει σαν στόχο για τη φετινή σχολική χρονιά 2009-2010 την «αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου». Στόχος ο οποίος συνάδει πλήρως με το γενικότερο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αλλά και με τους ειδικότερους στόχους του Προγράμματος Progress 2009.

Μέσα από τα εκπαιδευτικά δρώμενα στοχεύσαμε στην υλοποίηση του πιο πάνω στόχου, μέσα από τη δημιουργία ενός πρόσφορου κλίματος για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας ενάντια σε κάθε μορφή διάκρισης. Η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός της πολυπολιτισμικότητας και η παραδοχή του γεγονότος ότι ο πολιτισμός δεν είναι μονοδιάστατη αλλά πολυσήμαντη έννοια αναδείχθηκαν σε πυλώνες μιας τέτοιας προσπάθειας.

Η εμπέδωση της αντίληψης ότι οι κλίσεις και τα ταλέντα, η αποκλίνουσα σκέψη και η φαντασία, η γνωριμία και αξιοποίηση άλλων γλωσσών, κουλτούρων και ιδεών, είναι εξίσου σημαντικές ικανότητες με αυτές της γλωσσικής ή της μαθηματικής ικανότητας είναι πλέον αναγκαιότητα. Η ευαισθητοποίηση και η εμπλοκή των νέων μας στον αγώνα κατά των διακρίσεων με στόχο την αξιοποίηση της διαφορετικότητας του καθενός προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, είμαι σίγουρος ότι επιτεύχθηκε μέσα από τις συζητήσεις, εμπειρίες και δράσεις που αναπτύχθηκαν στα σχολεία σας στα πλαίσια του προγράμματος Progress 2009.

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες που τιμάστε σήμερα στο πλαίσιο αυτής της εκδήλωσης, σας συγχαίρω θερμά για τη διάκριση και τη βράβευση σας και σας εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία στις παραπέρα σπουδές σας και στη ζωή σας γενικότερα. Είμαι βέβαιος ότι η σημερινή βράβευση σας θα λειτουργήσει ως κίνητρο για να εργαστείτε ακόμα καλύτερα και αποτελεσματικότερα για να πετύχετε τους μελλοντικούς σας στόχους.

Η επιτυχία σας αυτή είναι ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας για το μέλλον του τόπου μας, το οποίο καλείστε εσείς η νέα γενιά να κτίσετε και να δημιουργήσετε με την επιμέλεια και την εργατικότητα σας. Εύχομαι, σύντομα, να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε τις ευγενικές σας επιδιώξεις και τα όνειρα σας σε μια πραγματικά ελεύθερη και επανενωμένη Κύπρο, όπου τα παιδιά και οι νέοι θα μπορούν να κάνουν όνειρα και να τα πραγματώνουν μέσα σε συνθήκες πραγματικής ελευθερίας και ευημερίας.

Η σημερινή εκδήλωση αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι η κυπριακή κοινωνία σας εμπιστεύεται και σας επιβραβεύει, με τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσετε να εργάζεστε και να αγωνίζεστε, ώστε να φανείτε αντάξιοι των προσδοκιών της.

Θερμά συγχαρητήρια και πάλι, αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, και καλή επιτυχία σε ό,τι καλό και ευγενικό οραματίζεστε και επιθυμείτε.

Θερμά συγχαρητήρια και σε σας, αγαπητοί καθηγητές, που καθοδηγήσατε, προετοιμάσατε και συμμετείχατε μαζί με τους μαθητές σας στις δράσεις που αναπτύχθηκαν στη σχολική σας μονάδα στα πλαίσια του προγράμματος «Δημιουργικότητα και Καινοτομία ενάντια στις Διακρίσεις» Progress 2009. Είμαι βέβαιος ότι είσαστε και εσείς, όπως και εγώ, σήμερα περήφανοι για τις διακρίσεις των μαθητών σας.