28/2/22

Δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας μετά το πέρας του αγώνα καλαθόσφαιρας σε τροχοκαθίσματα στο Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμιας

 Δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας μετά το πέρας του αγώνα καλαθόσφαιρας σε τροχοκαθίσματα στο Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμιας

Στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιούνται στα σχολεία με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης στους μαθητές και μαθήτριες  για τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα, στο Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμιας, σε καλαθοσφαιρικό αγώνα σε τροχοκαθίσματα.

Μετά το πέρας του αγώνα ο κ. Προδρόμου σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λύκειο του Αγίου Γεωργίου στη Λακατάμια μια πολύ όμορφη και πολύ σημαντική εκδήλωση με σύνθημα: «Είμαι κι Εγώ ΑμεΑ», θέλοντας να περάσουμε την ιδέα σε όλα τα παιδιά, αλλά και από τα παιδιά στους γονείς, ότι πρέπει να δείξουμε ενσυναίσθηση, να έρθουμε στη θέση των συμπολιτών μας με κάποια αναπηρία.

Στα σχολεία καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, αλλά πέρα από τη διδασκαλία είναι πολύ χρήσιμο να έχουμε και βιώματα. Σήμερα, σε συνεργασία με τις οργανώσεις στήριξης των ατόμων με αναπηρία και τις ομάδες καλαθόσφαιρας του Ηφαίστου, του Απόλλωνα των Rollers Λευκωσίας και του ΑΠΟΠ, διοργανώθηκε ένας κοινός αγώνας στον οποίο συμμετείχαν και μαθητές του Λυκείου Αγίου Γεωργίου σε τροχοκαθίσματα. Είναι ένας πολύ άμεσος τρόπος για να νιώσουν τα παιδιά, τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας συνάνθρωπός μας με αναπηρία αλλά και τις δυνατότητες που έχει και το τι μπορεί να πετύχει, γιατί βεβαίως οφείλουμε στα σχολεία αλλά και στην Πολιτεία ολόκληρη να εξασφαλίσουμε την ίση μεταχείριση, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Τα τελευταία χρόνια γίνονται βήματα, έχουμε μια στρατηγική, έχουμε όμως ακόμα πολλά να κάνουμε. Στα σχολεία θα προσπαθήσουμε να επεκτείνουμε τέτοιες βιωματικές εμπειρίες ενσυναίσθησης, γιατί ο καλύτερος τρόπος για να δώσουμε τη θέση που δικαιούνται στα άτομα με αναπηρία είναι να καταλάβουμε όλοι τις ιδιαίτερες συνθήκες και τις δυσκολίες, όχι για να τους κάνουμε τα πράγματα ευκολότερα, αλλά για να τους επιτρέψουμε να λειτουργήσουν σε ίση βάση. Σκοπός όλων μας είναι ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο συμπεριληπτικό που δεν θα αφήνει πίσω κανέναν».