19/1/22

ΥΜΕΕ: Με την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης του Λιμένα και της Μαρίνας Λάρνακας, κάνουμε πράξη άλλη μια εξαγγελία του Προέδρου της Δημοκρατίας

 


ΥΜΕΕ: Με την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης του Λιμένα και της Μαρίνας Λάρνακας, κάνουμε πράξη άλλη μια εξαγγελία του Προέδρου της Δημοκρατίας

Παρουσιάστηκε το τελικό Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο για το Λιμάνι και τη Μαρίνα Λάρνακας

Ικανοποίηση για την πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου της Κυπριακής Δημοκρατίας, εξέφρασε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος, ο οποίος έτυχε σήμερα ενημέρωσης για το τελικό Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο για το Λιμάνι και τη Μαρίνα Λάρνακας. Το έργο εντάσσεται στον Στρατηγικό Σχεδιασμό για την Ανάπτυξη του Λιμένα και της Μαρίνας στη Λάρνακα, και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις.

Μιλώντας μετά την παρουσίαση του Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η υποβολή του τελικού Χωροταξικού Σχεδίου αποτελεί σημαντική εξέλιξη που δείχνει τη βούληση τόσο της Κυβέρνησης όσο και τις Kition Ocean Holdings Ltd να προχωρήσουν τάχιστα στη διεκπεραίωση του έργου. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση, με προϋπολογισμό που φτάνει τα 1,2 δις ευρώ. Μια επένδυση και μια πρωτοβουλία που είχε εξαγγείλει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η οποία μπαίνει σε πορεία υλοποίησης. Ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει για τους πολίτες τα λόγια να μετατρέπονται σε πράξεις και σήμερα με την υποβολή του τελικού Γενικού Χωροταξικού Σχεδίου στέλνουμε και το μήνυμα ότι προχωρούμε, ότι είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, ούτως ώστε να παραδώσουμε το Λιμάνι και τη Μαρίνα της Λάρνακας την 1η Απριλίου στον επενδυτή», υπογράμμισε ο κ. Καρούσος.

Ο κ. Καρούσος, με την ευκαιρία, ευχαρίστησε την Kition Ocean Holdings Ltd και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Πάνο Αλεξάνδρου, για την αγαστή συνεργασία, καθώς και την Ομάδα Αξιοποίησης Λιμένων του Υπουργείου, που εργάζεται για την υλοποίηση του έργου υπό την καθοδήγηση του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών κ. Σταύρου Μιχαήλ.

Από τη δική του πλευρά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kition Ocean Holdings κ. Πάνος Αλεξάνδρου δήλωσε: «Έχουμε καταφέρει σήμερα την ολοκλήρωση ενός σημαντικού ορόσημου με την κατάθεση της τελικής μορφής του master plan μας. Το επόμενο στάδιο είναι η έγκριση και η υπογραφή του και η πλήρης κατάθεσή του στις πολεοδομικές Αρχές, ώστε να εγκριθεί, κάτι το οποίο ελπίζουμε να γίνει τις επόμενες 10 περίπου μέρες. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι τα πάντα προχωρούν βάσει του προγραμματισμού μας. Είμαστε έτοιμοι να αρχίσουμε τα κατασκευαστικά έργα, που ευελπιστούμε να αρχίσουν από την 1η Απριλίου, την ίδια μέρα που θα αναλάβουμε το έργο. Ως πρώτο έργο έχουμε την αναβάθμιση της διατηρητέας αποβάθρας και θα ακολουθήσουν τα κατασκευαστικά έργα των υποδομών, τα οποία είναι αναγκαία για τη μετέπειτα ολοκλήρωση του έργου. Μιλάμε για ένα έργο που όπως ανέφερε και ο κ. Υπουργός είναι της τάξεως του 1,2 δις ευρώ, το οποίο έχουμε σκοπό και σχέδια να ολοκληρώσουμε εντός μιας 12ετίας, με την α’ φάση να διαρκεί την πρώτη 5ετία. Δεν μπορώ να παραλείψω να ευχαριστήσω την ομάδα του Υπουργείου Μεταφορών, το Υπουργό, τον Γενικό Διευθυντή και την ομάδα του, όπως επίσης και όλες τις κυβερνητικές Υπηρεσίες, με τις οποίες μέχρι στιγμής έχουμε μια άψογη συνεργασία. Είμαστε περήφανοι γιατί είναι κάτι το οποίο δεν έχει ξαναγίνει εντός των χρονικών διαστημάτων που έχουν τεθεί από την πρώτη μέρα, να κρατηθούν, να τηρηθούν και να ολοκληρωθούν. Πιστεύω ότι αυτό θα είναι ένα μεγάλο σημάδι ότι μπορούν να γίνουν πολλά ακόμη έργα με καλή θέληση και συνεργασία και ευελπιστούμε ότι θα μας ακολουθήσουν κι άλλες μεγάλες τέτοιου είδους επενδύσεις».

Το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο υποβλήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για έγκριση και ακολούθως θα υποβληθεί στο Τμήμα Πολεοδομίας για εξασφάλιση πολεοδομικής άδειας, έτσι ώστε να αρχίσουν οι εργασίες. Σημειώνεται ότι το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο υποβάλλεται στο Υπουργείο μαζί με τη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον, την Κυκλοφοριακή Μελέτη Επιπτώσεων, το Χρονοδιάγραμμα Εργασιών, τη Μελέτη Εμπορικών Επιπτώσεων και το Επιχειρησιακό Πλάνο.