20/2/18

Έργο ΔΡΑ.Σ.Ε., ένα από τα 30 εμβληματικά έργα που υλοποιούνται στην Ευρώπη με τη συγχρηματοδότηση των Ταμείων Πολιτικής Συνοχής

Έργο ΔΡΑ.Σ.Ε., ένα από τα 30 εμβληματικά έργα που υλοποιούνται στην Ευρώπη με τη συγχρηματοδότηση των Ταμείων Πολιτικής Συνοχής
Μια μεγάλη επιτυχία σημείωσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, αφού το έργο «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης» (ΔΡΑ.Σ.Ε.) που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (EKT), επιλέχθηκε ως το πιο εμβληματικό και συμβολικό έργο που υλοποιείται στην Κύπρο με τη συγχρηματοδότηση των Ταμείων Πολιτικής Συνοχής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε 30 συνολικά έργα, ένα από κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δύο από τα προγράμματα Interreg, τα οποία θα προβληθούν σε εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις αφιερωμένες στα 30 χρόνια της Πολιτικής Συνοχής, καθώς και σε ειδικό αφιέρωμα στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής “Panorama” (έκδοση Μαρτίου).

Το έργο «ΔΡΑ.Σ.Ε.», ως συνέχιση των γνωστών Ζ.Ε.Π. (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), αποτελεί ένα πρόγραμμα υψηλής προστιθέμενης αξίας για την κυπριακή εκπαίδευση και θεωρείται πρότυπο καλής πρακτικής ως προς την αξιοποίηση πόρων από τα Ταμεία Πολιτικής Συνοχής που απορροφά η χώρα μας. Στόχος του Έργου είναι η στοχευμένη αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της οικονομικής κρίσης στα δημόσια σχολεία. Το Έργο εφαρμόζεται σε 96 σχολεία όλων των βαθμίδων και όλων των Επαρχιών της Κύπρου, προσφέροντας υπηρεσίες και δράσεις σχολικής και κοινωνικής ένταξης στους μαθητές μας. Μεταξύ άλλων, προσφέρεται ενισχυτική διδασκαλία και δημιουργική απασχόληση σε μαθητές και γονείς, ψυχοκοινωνική στήριξη στους μαθητές από ειδικούς επιστήμονες και διάφορα σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Αξιοσημείωτο είναι ότι το πρόγραμμα δεν σταματά με τη λήξη των μαθημάτων το μεσημέρι, αλλά συνεχίζει και προσφέρει υπηρεσίες και το απόγευμα.

Παρακάτω καταγράφονται οι απόψεις σχετικά με το πρόγραμμα, που στάλθηκαν για δημοσίευση στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής “Panorama”:

«Νιώθω ήσυχη ότι το παιδί μου είναι ασφαλές τις ώρες που εγώ εργάζομαι το απόγευμα και μαθαίνει υπολογιστές, χορό, θέατρο, μουσική και τόσα άλλα που εγώ δεν μπορώ να πληρώσω να τα μάθει». (Σουζάνα, Γονέας)

«Το σχολείο έγινε το δεύτερό μου σπίτι. Περνώ πολλές ώρες εδώ και μαθαίνω νέα πράγματα που μου αρέσουν και περνώ ωραία με τους φίλους μου». (Κωνσταντίνος, Μαθητής)

«Μαθαίνουμε να μαγειρεύουμε και να ράβουμε. Περιμένω το μάθημα με χαρά και ενθουσιασμό». (Γεωργία, Μαθήτρια)

«Ανυπομονούσα να κάνω το μάθημα θεάτρου. Μου άρεσε γιατί σε καθετί που κάναμε έπρεπε να βγάλουμε τα συναισθήματά μας με έναν ιδιαίτερο τρόπο...». (Ευαγγελία, Μαθήτρια)

“Teaching music at DRASE was never a music job for me. I need to say that it is never a program itself that does the difference. It is always the people; in our case these children that DRASE is targeting. DRASE gave me the opportunity to learn what it means when the children choose to stay for a music class rather than staying out in the streets.” (Nikoletta Polydorou, Music Teacher).