19/12/17

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας στα εγκαίνια της αίθουσας πολλαπλής χρήσης της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας στα εγκαίνια της αίθουσας πολλαπλής χρήσης της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου
Είναι με πραγματικά ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που παρευρίσκομαι στη σημερινή τελετή εγκαινίων της Αίθουσας Πολλαπλής Χρήσης της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου, η οποία είναι αφιερωμένη στη μνήμη των εκ Παραλιμνίου θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας της 14ης Αυγούστου 2005.

Το έργο που εγκαινιάζουμε αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του ενδιαφέροντος που επιδεικνύει η Πολιτεία με τη συνδρομή και των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας, στο πλαίσιο της πολιτικής για παιδαγωγικό ανασχεδιασμό των σχολικών μονάδων, ώστε κάθε μια από αυτές να καταστεί ένας απόλυτα σύγχρονος, ασφαλής και λειτουργικός χώρος, όπου τα παιδιά μας θα απολαμβάνουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και τη χαρά της μάθησης.

Ο σχολικός χώρος αναγνωρίζεται ως το θεμέλιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς ο τρόπος που διαμορφώνεται, τόσο εσωτερικά όσο και υπαίθρια, επηρεάζει καθοριστικά την ποιότητα μάθησης των παιδιών.

Η απόφαση για αναβάθμιση της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου αποκτά πρόσθετη αξία, αφού συμβάλλει αποτελεσματικά στην προετοιμασία των νέων μας, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, και κυρίως στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας, με δεδομένο μάλιστα ότι στην περιοχή, ο τουρισμός ακμάζει και αυξάνεται συνεχώς. Η περιοχή φιλοξενεί πέρα του ενός τρίτου του τουριστικού ρεύματος της πατρίδας μας.

Η ανέγερση της συγκεκριμένης αίθουσας είχε καταστεί αναγκαία μετά και τη ραγδαία αύξηση του μαθητικού πληθυσμού της περιοχής.

Πρόκειται για ένα χώρο που θα αξιοποιείται για τη διοργάνωση ποικίλων δραστηριοτήτων, όχι μόνο από την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του συγκεκριμένου σχολείου, αλλά και ευρύτερα από οργανωμένους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της περιοχής.

Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μου είχα εστιάσει μαζί με τους συνεργάτες μου σε μία ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σε ποικίλους τομείς και κατευθύνσεις.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σχεδίασε και ήδη εφαρμόζει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που αναβαθμίζουν συνολικά το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Κύριο μέλημα της Κυβέρνησης ήταν να εξαλείψουμε στρεβλώσεις του παρελθόντος, εδώ και δεκαετίες, και να δημιουργήσουμε μια πιο ποιοτική και αποτελεσματική παιδεία.

Ενδεικτικά και μόνο, αναφέρω ότι:

- Εφαρμόσαμε πολιτικές για τον αξιοκρατικό διορισμό των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν στα σχολεία μας αλλά και για τη στήριξη τους καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.

- Εκσυγχρονίσαμε το περιεχόμενο των μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία μας καθώς και το ίδιο το σχολικό πρόγραμμα, όπως επίσης και τις μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας την εμπειρογνωμοσύνη εκατοντάδων πανεπιστημιακών, τεχνοκρατών και έμπειρων εκπαιδευτικών.

- Πετύχαμε με νομοθετικές ρυθμίσεις, την έγκαιρη και αποτελεσματική στελέχωση των σχολικών μας μονάδων.

- Έχουμε εισάξει μια σειρά από πολιτικές και καινοτομίες που αποσκοπούν στο να δώσουν σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

- Εφαρμόσαμε για πρώτη φορά ή διευρύναμε πετυχημένους θεσμούς που αγκαλιάστηκαν από την κοινωνία, όπως τα ολοήμερα, τα θερινά και τα ανοικτά σχολεία.

- Προωθήσαμε στη Βουλή των Αντιπροσώπων και ψηφίστηκαν από αυτή νέοι Κανονισμοί, που εκσυγχρονίζουν συνολικά τη λειτουργία των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων και των Τεχνικών Σχολών.

- Αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους αρχίσαμε την εφαρμογή προγράμματος για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση όλων των σχολείων της Κύπρου, κάτι που θα συμβάλει στον εκσυγχρονισμό και στην εύρυθμη λειτουργία τους.
Επιπρόσθετα, αντιλαμβανόμενοι ότι η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων που προωθήσαμε και η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας της μάθησης συνδέονται άμεσα με την ποιότητα του σχολικού χώρου, προχωρήσαμε στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των σχολικών μας μονάδων, εφαρμόζοντας ένα καλά μελετημένο κτηριολογικό πρόγραμμα.

Σαν αποτέλεσμα των εν λόγω πολιτικών και παρά τις οικονομικές δυσκολίες, κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας έχουν ολοκληρωθεί δεκαεπτά ανεγέρσεις σχολικών μονάδων, 61 άλλα σχολεία ανακαινίστηκαν, ενώ έγιναν και 643 μικρότερης κλίμακας έργα, συνολικής αξίας πέραν των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόσθετα, βρίσκονται υπό εξέλιξη άλλα 46 έργα, μεταξύ των οποίων και εννιά νέες σχολικές μονάδες, συνολικής αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, η οποία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αναγνωρίζεται ως μια ισχυρή συνιστώσα του εκπαιδευτικού συστήματος που στηρίζει την ανάπτυξη και προετοιμάζει τους νέους για την είσοδό τους στην ενεργό επαγγελματική ζωή, σας πληροφορώ ότι έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και βρίσκεται σε εφαρμογή ολοκληρωμένος Στρατηγικός Σχεδιασμός, με τα αποτελέσματα των δράσεων του να είναι ήδη ορατά.

Συγκεκριμένα, οι κλάδοι και οι ειδικότητες που προσφέρουν οι Τεχνικές Σχολές αναθεωρήθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, το ποσοστό της πρακτικής εξάσκησης στον χώρο εργασίας αυξήθηκε, τα Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα αναδομήθηκαν και εκσυγχρονίστηκαν, η διαδικασία των εξετάσεων για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εξορθολογίστηκε ενώ υιοθετήθηκαν μέτρα και δράσεις για διαφώτιση του κοινού και αντιμετώπιση της προκατάληψης που υπήρχε πάντοτε για τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Εξαιρετικής σημασίας θεωρείται και η δημιουργία νέων εργαστηρίων και γενικότερα η ανάπτυξη νέων υποδομών όπως και η επέκταση υφιστάμενων, ώστε να φιλοξενήσουν νέα προγράμματα και επιπρόσθετους μαθητές. Με την ευκαιρία αυτή, να αναφέρουμε ότι έχουν αρχίσει οι εργασίες για την ανέγερση της νέας Τεχνικής Σχολής Αγίου Λαζάρου στην Αραδίππου, σε αντικατάσταση της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων κτηριακών εγκαταστάσεων και σε άλλες επαρχίες, όπως στην Πάφο, στη Λεμεσό όπου υπάρχει Τεχνική Σχολή αλλά προχωρούμε με την ανέγερση Ανωτέρας Τεχνικής Σχολής μετά την κατάργηση του ΑΤΙ.

Αποτελεί δωρεά ενός φίλου Ρώσου επιχειρηματία ο οποίος θα δαπανήσει το ποσό των 10 εκ ευρώ προκειμένου στις αρχές του έτους να προχωρήσουμε στην προκήρυξη προσφορών, αλλά και στην επανάκτηση αυτού που έχουμε απολέσει ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης του ΑΤΙ στο ΤΕΠΑΚ κάτι που ήταν αναγκαίο, αλλά εξίσου αναγκαία είναι και η ύπαρξη μιας ανώτερης τεχνικής σχολής διότι σήμερα τα τεχνικά επαγγέλματα και γενικότερα η οικονομία του τόπου το απαιτεί.

Είναι ένας θεσμός που αγκαλιάζεται από πολλούς διότι 80% των αποφοίτων μεταλυκειακών ινστιτούτων εργοδοτούνται άμεσα. Για αυτό αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην τεχνική εκπαίδευση και θα συνεχίσουμε να αποδίδουμε.

Συγχαίρω τον Υπουργό Παιδείας διότι ως καθηγητής του πανεπιστημίου του Φρέντερικ είναι γνώστης των αναγκών της οικονομίας στα τεχνικά επαγγέλματα και έχει από την αρχή δώσει ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης.

Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής διότι σήμερα παραδίδεται για χρήση μια αίθουσα με όλες τις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές που θα χρησιμοποιείται από τους μαθητές της σχολής και όχι μόνο. Συγχαίρω όλους τους συντελεστές.