11/5/17

Ομιλία Προέδρου της Δημοκρατίας στην τελετή διαβεβαίωσης του ΥΠΕΣ, Υφυπουργού π. τω Προέδρω και Δ/ντή Γραφείου του ΠτΔ

Ομιλία Προέδρου της Δημοκρατίας στην τελετή διαβεβαίωσης του ΥΠΕΣ, Υφυπουργού π. τω Προέδρω και Δ/ντή Γραφείου του ΠτΔ




Ασκώντας τις εξουσίες που μου παρέχονται από το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, αποφάσισα να διορίσω τον κ. Κωνσταντίνο Πετρίδη ως Υπουργό Εσωτερικών.

Αποφάσισα επίσης να διορίσω τον κ. Βασίλη Πάλμα ως Yφυπουργό παρά τω Προέδρω και τον κ. Μιχάλη Σοφοκλέους ως Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Η επιλογή μου έγινε με κριτήριο την πίστη μου στις ικανότητες και τις δυνατότητές τους να προσφέρουν στον τόπο μας.

Κυρίως, όμως, τους επέλεξα γνωρίζοντας άριστα και τους τρεις και όντας βέβαιος για το ήθος, την ισχυρή προσωπικότητα, την εντιμότητα και τον πατριωτισμό τους.

Πρόκειται για τρεις νέους ανθρώπους, με φρέσκες και εκσυγχρονιστικές ιδέες, που παράλληλα όμως διαθέτουν και σημαντική πείρα όσον αφορά τα κοινά, την πολιτική αλλά και θέματα διακυβέρνησης.

Προσόντα που σε συνδυασμό με την θέληση τους να προσφέρουν στο έργο που προσπαθούμε να επιτελέσουμε προς όφελος της χώρας και του κυπριακού λαού, με καθιστούν βέβαιο για την ορθότητα των επιλογών μου.


Κύριε Πετρίδη,
αγαπητέ μου Κωνσταντίνε,

Παραλαμβάνεις το Υπουργείο Εσωτερικών από τον Σωκράτη Χάσικο, για τον οποίο νοιώθω την ανάγκη να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά.

Γνωρίζουμε όλοι τους λόγους που ώθησαν τον Σωκράτη Χάσικο να εγκαταλείψει το Υπουργείο που υπηρέτησε με ζήλο και αφοσίωση για τέσσερα και πλέον χρόνια. Συναισθάνομαι τις συνθήκες που επέβαλαν την απόφασή του, την οποία σέβομαι απολύτως. Συμπάσχω μαζί του και την οικογένειά του και θέλω να αισθάνεται ότι θα παραμείνω το ίδιο κοντά του όπως μέχρι σήμερα: Φίλος και συνεργάτης.

Γνωρίζει ο ίδιος πως ήταν και θα παραμείνει ένας των στενότερων συνεργατών μου και θα ήθελα να ήταν μαζί μας στην Κυβέρνηση μέχρι την ολοκλήρωση της ευθύνης που αναλάβαμε, γιατί ως Υπουργός Εσωτερικών συνέβαλε τα μέγιστα για να μπορέσουμε ως κράτος αντιμετωπίσουμε την κρίση.

Θέλω να τον ευχαριστήσω για την άριστη και καρποφόρα συνεργασία που είχαμε όλο αυτό τον καιρό και από καρδιάς να ευχηθώ στον φίλο μου Σωκράτη και στην οικογένεια του, να επιστρέψουν νικητές από τον αγώνα που δίνουν.

Φίλε Κωνσταντίνο,

Θέλω καταρχήν να σε ευχαριστήσω για τον πολύτιμο και πολύπλευρο έργο που έχεις επιτελέσει μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταρρυθμίσεων και της ανάπτυξης.

Παραλαμβάνεις ένα πολύ απαιτητικό και δύσκολο χαρτοφυλάκιο, ένα χαρτοφυλάκιο που φέρει έντονη την σφραγίδα του προκατόχου σου.

Γνωρίζοντας το πείσμα, την αποφασιστικότητα και την εργασιομανία σου είμαι σίγουρος ότι θα αρχίσεις δουλειά, όπως άλλωστε ξέρεις καλά να κάνεις, και το έχεις αποδείξει όλο αυτό το διάστημα που εργάζεσαι στο πλευρό μου.


Φίλε Βασίλη και φίλε Μιχάλη,
σας καλωσορίζω στην Προεδρία.

Από σήμερα θα αποτελείτε δύο από τους πιο στενούς μου συνεργάτες και συμβούλους.

Τόσο η θέση του Υφυπουργού παρά τω Προέδρω όσο και αυτή του Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου αποτελούν δύο ιδιαίτερα σημαντικά πόστα στην Κυβέρνηση και στο κέντρο λήψεως αποφάσεων για όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη διακυβέρνηση.

Στηρίζομαι σε εσάς, στην ευθυκρισία σας, όσο και στο αίσθημα ευθύνης σας έναντι του τόπου.

Στόχος μας είναι να προωθήσουμε ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τις πολιτικές που θα συνεχίσουν να εκσυγχρονίζουν την χώρα, και όσα έχουν εναπομείνει από το πρόγραμμα διακυβέρνησης, με γνώμονα πάντα το συμφέρον των πολιτών. Για αυτό είστε σήμερα εδώ και αυτή θα είναι η δουλειά μας.

Απευθυνόμενος προς όλους, θα ήθελα καταλήγοντας να πω ότι όχι μόνο προσβλέπω αλλά και είμαι βέβαιος για τη στενή μας συνεργασία.

Θέλω να γνωρίζετε πως το γραφείο μου είναι ανοικτό για εσάς όπως και για κάθε στέλεχος της Κυβέρνησης. Να θεωρείτε την δική μου στήριξη στο έργο σας δεδομένη.

Καλή δουλειά!
Σας ευχαριστώ.