8/12/15

Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών

Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών για τις παρατηρήσεις που περιλαμβάνονται στην Ετήσια Έκθεση του Γενικού Ελεγκτή  


Το Υπουργείο Εσωτερικών (Γραφείο Υπουργού), παραθέτει απομαγνητοφωνημένο κείμενο σημερινής παρέμβασης του Υπουργού Εσωτερικών κ. Σωκράτη Χάσικου στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ (ραδιοφωνική εκπομπή «Πρωινό Δρομολόγιο»):

«ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΧΑΣΙΚΟΣ: Ο Γενικός Ελεγκτής κατάφερε μέσα από την Έκθεσή του, συνεπικουρούμενος και από τα ΜΜΕ, για υποθέσεις του παρελθόντος να ερχόμαστε στο σημείο να μου λέτε “ο Γενικός Ελεγκτής σας εμπλέκει σε αγοραπωλησίες τ/κ περιουσιών κλπ”. Κατ’ αρχάς ο πρώτος που μίλησε για σκάνδαλα στη διαχείριση τ/κ υπηρεσιών ήμουν εγώ. Δηλαδή, ο Γενικός Ελεγκτής άργησε κατά δύο χρόνια. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα. Από πού και ως πού εμπλέκεται ο νυν Υπουργός σε αυτά τα θέματα; Σε καμία περίπτωση! Ο Γενικός Ελεγκτής είπε κάνε πειθαρχική έρευνα . Είναι δική μου δουλειά το αν θα κάνω πειθαρχική έρευνα και όχι του Γενικού Ελεγκτή. Δεύτερον, ξέρεις για ποιά υπόθεση μιλώ; Εκ πρώτης όψεως δεν βλέπω θέμα για τις δύο υπαλλήλους. Μια ανταλλαγή ενός τ/κ που έκανε ο τότε Υπουργός ήταν ότι αντάλλαξε ένα μικρό κομμάτι γης μέσα στην τεράστια περιουσία του Σιακόλα συγκεκριμένα στη Λίμνη που ήταν τ/κ με ένα άλλο κομμάτι γης (και πάλι του Σιακόλα) μεγαλύτερης αξίας από το τ/κ. Και ο τότε κηδεμόνας, ο κ. Συλικιώτης, προχώρησε στην ανταλλαγή. Η δεύτερη περίπτωση ήταν με ένα κομμάτι γης του Λανίτη, επίσης τ/κ, με ένα άλλο επίσης του Λανίτη. Ο τότε Υπουργός είπε ότι θα διασφαλιστεί το συμφέρον του Τ/Κ ιδιοκτήτη και θα του δοθεί και κάτι παραπάνω. Επομένως, αυτές οι ανταλλαγές εγκρίθηκαν. Έρχεται τώρα ο Γενικός Ελεγκτής και λέει ότι αυτό που έκανε η τάδε λειτουργός ήταν επιλήψιμο και στέλνει σε εμένα επιστολή. Κατόπιν έρευνας που έχω κάνει βλέπω ότι έχει προστατευτεί το συμφέρον του Τ/Κ και όντως ο ρόλος αυτών των λειτουργών ήταν διεκπεραιωτικός.
 
Ο Γενικός Ελεγκτής θεωρεί ότι δεν ήταν έτσι και ότι στην πραγματικότητα πουλήθηκαν στον Σιακόλα, κλπ. Να τα βρει με τον Γενικό Εισαγγελέα!
 
Αναρωτιέμαι: Βλέπει μεν αυτό το περιστατικό. Γιατί όμως δεν βλέπει την περίπτωση της Γενικής Λογίστριας ως προς το θέμα του Σφαγείου; Στη μια περίπτωση βλέπει ότι ένας από τους 1000 υπαλλήλους του Σιακόλα είναι σύζυγος λειτουργού στο Τμήμα Πολεοδομίας. Στην περίπτωση του Σφαγείου που εκεί είναι ο σύζυγος της Γενικής Λογίστριας (ο οποίος έχει την εταιρία ΣΥΠΡΑ) δεν το είδε. Η εταιρεία ΣΥΠΡΑ ζητά (μέσω δικαστηρίων) να απαγορευτεί στην Κυβέρνηση να πουλήσει ή να ενοικιάσει το Σφαγείο (το οποίο βέβαια έκλεισε και άφησε ένα τεράστιο χρέος στην Κυβέρνηση). Εμείς, κλείνοντάς το καθώς ήταν ασύμφορο, θέλαμε να το πουλήσουμε ή να το ενοικιάσουμε. Άκουσα τον Γενικό Ελεγκτή να λέει ότι δεν έχουν καμιά σχέση με την Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων. Εντούτοις, είναι ο Γενικός Ελεγκτής που έχει τον συντονισμό και τον τελευταίο λόγο. Αυτή η σύζευξη του Γενικού Ελεγκτή με την ΚΕΑΑ και άλλους θεσμούς που ποδηγετούνται από τον Γενικό Ελεγκτή προκαλούν αυτά τα φαινόμενα. Δεν έχω πρόβλημα με τον έλεγχο. Να μην προσπαθούν όμως να ρίξουν λάσπη στον Υπουργό.
 
Δεν έχω καμιά σχέση με τα τ/κ ή με τις ζώνες. Και σε αυτές τις περιπτώσεις προσπαθούν με διάφορους τρόπους να εμπλέξουν τον Υπουργό. Τι ευθύνη έχω εγώ για ζώνες που άλλαξαν οι τότε; Σήμερα, ο Φιλελεύθερος, για δικούς του λόγους (ιδιωτικά συμφέροντα) -με έναν τρόπο εργολαβικό- θεωρεί ότι πρέπει να πλήξει τον Υπουργό. Ξέρουμε τη διαπλοκή των ΜΜΕ. Στην Κύπρο ζούμε. Ο Φιλελεύθερος κάνει γαργάρα ό,τι είναι υπέρ του Υπουργού, αλλά όταν λέει κάτι ο Γενικός Ελεγκτής το προβάλλει σαν κύριο θέμα. Αυτά τα γνωρίζετε. Όταν ο Γενικός Ελεγκτής μου έστειλε αυτά τα θέματα, παρέλειψε να με ενημερώσει για τη θέση της κας Μαύρου για να μπορέσω να απαντήσω. Για πρώτη φορά ο Ελεγκτής παραδίδει την Έκθεσή του και βάζει μέσα θέματα του τρέχοντος έτους (2015), γιατί (προφανώς) θεώρησε ότι έπιασε το πόδι του Υπουργού. Μιλούμε για αποφάσεις Υπουργικού Συμβουλίου (της προηγούμενης Κυβέρνησης), άρα έπρεπε να υλοποιηθούν. Γιατί ψάχνουν να βρουν τρόπους να τα ρίξουν, με εμπάθεια, πάνω στο σημερινό Υπουργό Εσωτερικών;
 
[Ερώτηση: Χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κάλεσε τον Γενικό Ελεγκτή να είναι άτεγκτος στην άσκηση των καθηκόντων του]

Απάντηση: Καλά έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Αυτό όμως έχει διαφορά από το να λειτουργεί ο Γενικός Ελεγκτής με εμπάθεια, να διασύρει και να διαπομπεύει κόσμο. Θυμάστε την υπόθεση των φοιτητών από το Μπαγκλαντές; Η Αστυνομία έκανε την έρευνά της, η υπόθεση βρίσκεται στην Εισαγγελία και δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα (δεν βρέθηκε τίποτα). Υπάρχει και το άλλο θέμα, το κορυφαίο, των ΟΕΔΑ της Κόσιης. Εγώ ακόμα περιμένω κατάληξη (από την ΚΕΑΑ). Αν βρει δε ο Γενικός Ελεγκτής ότι ο Υπουργός Εσωτερικών παραβιάζει τους νόμους και το Σύνταγμα, εγώ θα παραιτηθώ από τη θέση μου χθες. Ο Γενικός Ελεγκτής λοιπόν, που λέει ότι το θέμα της Κόσιη δεν είναι δουλειά δική μου, να βρει τη λύση. Ας σημειωθεί, ότι είναι ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής που κατευθύνει την ΚΕΑΑ. Αυτή η εμπάθεια είναι που με ενοχλεί. Εγώ τα λέω και δεν έχω πρόβλημα να είμαι “μοναχικός καβαλάρης”.
 
[Ερώτηση: Τι γίνεται με το Σφαγείο Κοφίνου;]

Απάντηση: Πριν λίγες μέρες μου έστειλε επιστολή ο Γενικός Ελεγκτής και μου λέει “σταμάτα ό,τι κάνεις με το θέμα της ενοικίασης του Σφαγείου” και αγνοούσε ότι υπάρχει απόφαση δικαστηρίου που μου επιτρέπει να το ενοικιάσω. Έγινε μετά σύσκεψη στο Γραφείο του Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, στην οποία έλαβαν μέρος εκπρόσωποι του Υπουργείου Εσωτερικών, της Γενικής Λογίστριας, του Γενικού Εισαγγελέα και ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής αυτοπροσώπως. Εντός ολίγων ωρών μετά, βγήκε άλλο διάταγμα από το δικαστήριο, το οποίο απαγορεύει στο κράτος να ενοικιάσει το Σφαγείο! Αν είναι δυνατό! Έλεος πλέον με αυτή τη διαπλοκή!
 
Ο Γενικός Ελεγκτής βρήκε (ανακάλυψε) ότι ο σύζυγος της μιας υπαλλήλου που χειρίστηκε θέμα τ/κ περιουσίας, είναι ο ένας από τους 1000 υπαλλήλους της τάδε εταιρείας. Και εδώ, στην υπόθεση του Σφαγείου Κοφίνου δεν βρήκε ότι ο ανταγωνιστής του σφαγείου Κοφίνου, ο ΣΥΠΡΑ, που μας παίρνει στα δικαστήρια, είναι ο σύζυγος της Γενικής Λογίστριας του κράτους; Σε αυτή την περίπτωση, δεν έχει καν το δικαίωμα η Γενική Λογίστρια του κράτους να παίρνει πληροφόρηση. Εδώ είναι ο θυμός μου. Ο Γενικός Ελεγκτής άφησε υπαινιγμούς εναντίων μου ότι ο δικηγόρος του Σφαγείου είναι ο ίδιος δικηγόρος στην περίπτωση της Κόσιης. Τι σχέση έχω εγώ με το δικηγόρο του Σφαγείου ή με το δικηγόρο της Κόσιης ή με εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και αφήνει αυτά τα υπονοούμενα και προσπαθεί να με διαβάλει μέσα στον κόσμο; Ο δε δικηγόρος ήταν διορισμένος από την ίδια τη Νομική Υπηρεσία του Κράτους. Ούτε αυτό το γνώριζε ο Γενικός Ελεγκτής! Διακρίνω έλλειψη σοβαρότητας και επιπολαιότητα στους χειρισμούς του Γενικού Ελεγκτή. Να μιλά όταν τεκμηριώνει. Τίθεται θέμα τάξης. Έγραψε ολόκληρη έκθεση και όμως εκείνο που βρήκε για να αναδείξει ήταν τα τ/κ και οι πολεοδομικές ζώνες που ούτε στο ένα ούτε στο άλλο έχω σχέση. Αλλά, προσπάθησε να με εμπλέξει».