30/6/15

  Δήλωση Υπουργού Παιδείας στη συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015

 
Δήλωση Υπουργού Παιδείας στη συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση

των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015

Ανακοινώνονται σήμερα οι εισαγόμενοι στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΑΕΙ) της Κύπρου, στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ), στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΣΣΥ) της Ελλάδας, καθώς και στις Δραματικές Σχολές της Ελλάδας για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Η κατανομή των θέσεων έχει γίνει με βάση τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 που διενήργησε η Υπηρεσία Εξετάσεων της Διεύθυνσης Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, από τις 18 Μαΐου μέχρι και τις 12 Ιουνίου 2015. Σκοπός των Παγκύπριων Εξετάσεων είναι τόσο η χορήγηση Απολυτηρίου σε τελειόφοιτους μαθητές, όσο και η χορήγηση του “Γενικού Βαθμού Κατάταξης-Πρόσβασης”, βάσει του οποίου γίνεται η κατανομή των θέσεων που παραχωρούνται από τα Δημόσια Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κύπρου και της Ελλάδας. Οι τελικές βαθμολογίες των εξεταζόμενων μαθημάτων για σκοπούς απόλυσης των τελειοφοίτων έχουν ήδη διαβιβασθεί σε όλα τα Δημόσια Λύκεια και Τεχνικές Σχολές και με βάση αυτά τα αποτελέσματα έχουν εκδοθεί τα Απολυτήρια. Επιπρόσθετα, έχουν σταλεί στα Ιδιωτικά Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης οι βαθμολογίες των τελειόφοιτων μαθητών οι οποίοι επέλεξαν να παρακαθίσουν στις Παγκύπριες Εξετάσεις για σκοπούς απόλυσης.
Υπενθυμίζεται ότι, μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την τροποποίηση της Ελληνικής Νομοθεσίας η κατανομή των θέσεων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ γίνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας. Απαραίτητη προϋπόθεση για διεκδίκηση θέσης στα ΑΑΕΙ της Κύπρου και της Ελλάδας είναι η κατοχή Απολυτηρίου και η εξασφάλιση του “Γενικού Βαθμού Κατάταξης-Πρόσβασης” μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων. Ο “Γενικός Βαθμός Κατάταξης-Πρόσβασης”, σε εικοσάβαθμη κλίμακα, όλων των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2015 ανακοινώνεται σήμερα.
Οι Παγκύπριες Εξετάσεις διεξάγονται με βάση το Νόμο του 2006 έως 2007 που προνοεί για όλες τις διαδικασίες διεξαγωγής των Εξετάσεων και έκδοσης των αποτελεσμάτων. H υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις Παγκύπριες Εξετάσεις έγινε ηλεκτρονικά σε όλα τα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης που λειτούργησαν ως Κέντρα Συγκέντρωσης Αιτήσεων (ΚΣΑ) υπό την καθοδήγηση της Υπηρεσίας Εξετάσεων. Η Υπηρεσία Εξετάσεων δέχτηκε και φέτος ταχυδρομικώς τις αιτήσεις των αποφοίτων παλαιότερων χρόνων, τελειοφοίτων Εσπερινών Σχολείων και Τεχνικών Σχολών και τελειοφοίτων Ιδιωτικών Σχολείων και διεκπεραίωσε μεγάλο όγκο εργασιών που αφορούσε στην επεξεργασία των αιτήσεων αυτών των κατηγοριών.
Τα θέματα όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων του Πλαισίου Πρόσβασης ετοιμάστηκαν από πενταμελείς Επιτροπές Θεματοθετών. Μετά τον καταρτισμό των εξεταστικών δοκιμίων, οι Επιτροπές Θεματοθετών ενισχύονταν και με ένα έκτο μέλος, του οποίου ο ρόλος ήταν υποβοηθητικός προς την εκάστοτε Επιτροπή με κύριο στόχο την περαιτέρω διασφάλιση της ποιότητας των εξεταστικών δοκιμίων. Σε κάθε Επιτροπή συμμετείχαν επιθεωρητές του αντίστοιχου μαθήματος, μέλη του διδακτικού προσωπικού των Δημόσιων Πανεπιστημίων της Κύπρου, Βοηθοί Διευθυντές και έμπειροι εκπαιδευτικοί Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Οι Επιτροπές συγκροτήθηκαν από τις Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης και έτυχαν έγκρισης από την αρμόδια αρχή. Συνέρχονταν 24 ώρες πριν από κάθε εξέταση στο Κέντρο Θεματοθέτησης, όπου καταρτίζονταν και πολλαπλασιάζονταν τα εξεταστικά δοκίμια. Η όλη εργασία γίνεται κάτω από συνθήκες απόλυτης εχεμύθειας, έτσι που να διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας θεματοθέτησης. Οι θεματοθέτες, οι δακτυλογράφοι, οι τεχνικοί φωτοτύπησης και το προσωπικό της Υπηρεσίας Εξετάσεων, που στελέχωνε το Κέντρο Θεματοθέτησης εποπτεύονταν από την Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Εξετάσεων, η οποία έχει την ευθύνη ελέγχου όλων των απαιτούμενων διαδικασιών των Παγκύπριων Εξετάσεων. Όλες οι διαδικασίες θεματοθέτησης πολλαπλασιασμού και αποστολής των εξεταστικών δοκιμίων στα Εξεταστικά Κέντρα παγκύπρια διεξήχθησαν σε απομονωμένη πτέρυγα ξενοδοχείου, στην οποία ελεγχόταν από ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας, η οποιαδήποτε πρόσβαση ατόμων πάνω σε 24ωρη βάση. Σύμφωνα με το σχετικό Νόμο, τα μέλη των Επιτροπών Θεματοθετών υπέγραψαν Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν έχουν ασχοληθεί με φροντιστηριακά μαθήματα, περιλαμβανομένων και των μαθημάτων στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης και δεν έχουν υποψήφιο συγγενή μέχρι και τέταρτου βαθμού συγγένειας. Συνολικά εξετάστηκαν 86 μαθήματα πρόσβασης-απόλυσης, τα οποία επιλέχτηκαν για σκοπούς εξέτασης από τους υποψηφίους. Για την εξέταση της Πρακτικής Δοκιμασίας εργάστηκαν, ως κριτές και μέλη της Αγωνόδικου Επιτροπής 49 καθηγητές/τριες Φυσικής Αγωγής.
Η βαθμολόγηση των γραπτών έγινε από βαθμολογητές που επιλέγησαν και πάλι από τις Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης στα Βαθμολογικά Κέντρα, που λειτούργησαν στη Λευκωσία (Συντονιστικό), στα κτίρια του Πανεπιστημίου Κύπρου στην Πανεπιστημιούπολη και στη Λεμεσό, στη Γ’ Τεχνική Σχολή. Τα Βαθμολογικά Κέντρα λειτουργούσαν, καθημερινά, συνήθως από τις 08:00 π.μ. μέχρι τις 10:00 μ.μ., συμπεριλαμβανομένων και Σαββατοκυριάκων. Η βαθμολόγηση των γραπτών στα Βαθμολογικά Κέντρα παρέχει την ευχέρεια στους βαθμολογητές να συντονίζονται μεταξύ τους σε συνεχή βάση με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται γρήγορη και ομοιόμορφη βαθμολόγηση των δεκάδων χιλιάδων γραπτών.
Για την περαιτέρω ενίσχυση της αξιοπιστίας των Εξετάσεων και σύμφωνα με τις πρόνοιες της Νομοθεσίας, εφαρμόστηκε, όπως κάθε χρόνο μετά το συντονισμό, δοκιμαστική βαθμολόγηση πριν από την έναρξη της κανονικής βαθμολόγησης. Όλοι οι βαθμολογητές βαθμολόγησαν αριθμό τυχαίων ανώνυμων γραπτών, η Υπηρεσία Εξετάσεων προχώρησε στη στατιστική επεξεργασία των βαθμολογιών και δόθηκε ανατροφοδότηση με στόχο την εξασφάλιση ομοιόμορφης βαθμολόγησης των γραπτών. Συνολικά παραλήφθηκαν 31.998 γραπτά, τα οποία βαθμολογήθηκαν από 435 εκπαιδευτικούς. Η βαθμολόγηση έγινε ανεξάρτητα από δύο βαθμολογητές. Κάθε φορά που η διαφορά των δύο βαθμολογητών ήταν μεγαλύτερη του 10% της συνολικής βαθμολογίας του μαθήματος, ακολουθούσε αναβαθμολόγηση από τρίτο βαθμολογητή. Από το 2006, και σύμφωνα με τις πρόνοιες του Νόμου που διέπει τη διεξαγωγή των Παγκύπριων Εξετάσεων, οι βαθμολογίες των δύο βαθμολογητών καλύπτονται και ο αναβαθμολογητής βαθμολογεί το γραπτό χωρίς να τις γνωρίζει. Ως εκ τούτου, επανεξέταση των γραπτών ή άλλη αναβαθμολόγηση δεν επιτρέπεται.
Είναι σημαντικό να τονιστεί και φέτος, ώστε να τεθεί υπόψη των ενδιαφερομένων, ότι το λογισμικό που αναπτύχθηκε από την Υπηρεσία Εξετάσεων τα τελευταία χρόνια για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των επί μέρους βαθμολογιών και των αθροισμάτων δεν επιτρέπει σφάλμα στην καταχώρηση των βαθμών των γραπτών.
Το έργο της διεκπεραίωσης των Παγκύπριων Εξετάσεων είναι πράγματι σύνθετο και πολύπλοκο. Αρκεί να αναφερθεί ότι σχεδόν όλα τα Λύκεια και οι Τεχνικές Σχολές, λειτούργησαν ως Εξεταστικά ή Συντονιστικά Κέντρα. Για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 λειτούργησαν 56 Εξεταστικά Κέντρα, εργάσθηκαν γύρω στους 360 εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης ως Πρόεδροι ή μέλη των Επιτροπών Εξεταστικών Κέντρων και διεκπεραιώθηκαν 6.811 επιτηρήσεις (Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη σχετική Νομοθεσία, ορίστηκαν δύο λειτουργοί Μέσης Εκπαίδευσης ως επιτηρητές σε κάθε αίθουσα εξέτασης). Για τη μεταφορά των εξεταστικών δοκιμίων από τα Επαρχιακά Συντονιστικά Σχολεία προς τα Εξεταστικά Κέντρα εργάστηκαν 423 Βοηθοί Διευθυντές Α´ ή Βοηθοί Διευθυντές Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Οι Βοηθοί Διευθυντές παρέμεναν και επόπτευαν την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων στα διάφορα Εξεταστικά Κέντρα, ως εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Εξετάσεων. Στο Κέντρο Θεματοθέτησης και στα Βαθμολογικά Κέντρα απασχολήθηκαν 21 λειτουργοί του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και 63 άνεργοι πτυχιούχοι.
Η Υπηρεσία Εξετάσεων, ενεργώντας πάντοτε μέσα στα πλαίσια του σχετικού Νόμου, παρείχε κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των εξετάσεων διευκολύνσεις σε 738 υποψηφίους με ειδικές ανάγκες οι οποίοι υπέβαλαν σχετική αίτηση στην Ειδική Επιτροπή, που συστάθηκε με βάση τον περί διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων Τροποποιητικό Νόμο του 2007. Οι παρεχόμενες διευκολύνσεις στόχευαν στο να εξουδετερώνουν, κατά το δυνατό, τη φυσική ή άλλη αδυναμία των υποψηφίων χωρίς ταυτόχρονα να τους παρέχουν οποιοδήποτε πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων υποψηφίων. Αναφέρεται, επίσης, ότι άτομα με ειδικές ανάγκες μπορούν να διεκδικήσουν αριθμό υπεράριθμων θέσεων στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΑΕΙ) της Κύπρου με κριτήρια, διαδικασίες και ποσοστό που καθορίζουν τα ίδια τα ΑΑΕΙ. Για περισσότερες πληροφορίες καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνούν απευθείας με τα ΑΑΕΙ της Κύπρου.
Σύμφωνα με τον περί διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων Νόμο, έχουν προσφερθεί και φέτος στα πλαίσια των Παγκύπριων Εξετάσεων, σε ποσοστό 10%, υπεράριθμες θέσεις σε συγκεκριμένες Σχολές και Τμήματα των ΑΑΕΙ της Κύπρου, με δικαιούχους τους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους των Δημόσιων Τεχνικών Σχολών και υπεράριθμες θέσεις, σε ποσοστό 3%, με δικαιούχους τους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους των Δημόσιων Εσπερινών Γυμνασίων και Εσπερινών Τεχνικών Σχολών. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις προϋπόθεση για παραχώρηση θέσεων στους υποψηφίους των συγκεκριμένων κατηγοριών ήταν η εξασφάλιση τουλάχιστον του 70% του “Γενικού Βαθμού Κατάταξης-Πρόσβασης” του τελευταίου υποψηφίου που εισήχθηκε στο Τμήμα προτίμησής τους.
Η ενημέρωση των υποψηφίων/ενδιαφερομένων για τα αποτελέσματα θα γίνει και ηλεκτρονικά από το διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού στη διεύθυνση: www.moec.gov.cy
Για τον κάθε εισαγόμενο στα διάφορα Τμήματα δίνεται, σύμφωνα με το Νόμο Περί Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ο αριθμός υποψηφίου και ο “Γενικός Βαθμός Κατάταξης-Πρόσβασης”, που εξάγεται σε εικοσάβαθμη κλίμακα και προκύπτει μετά από τη στατιστική επεξεργασία των βαθμών των υποψηφίων σε κάθε μάθημα, όπως περιγράφεται στον “Οδηγό Παγκύπριων Εξετάσεων 2015”. Υπενθυμίζεται ότι, έχουν ήδη αποσταλεί στα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης οι αρχικές βαθμολογίες των τελειοφοίτων για σκοπούς έκδοσης των Απολυτηρίων. Για τα Προγράμματα Σπουδών, επιπέδου Πανεπιστημίου, οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν εξασφαλίσει βαθμό σε τέσσερα τουλάχιστον εξεταζόμενα μαθήματα του Πλαισίου Πρόσβασης και για τα Προγράμματα Σπουδών, επιπέδου ΤΕΙ και ΑΞΙΚ, οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν εξασφαλίσει βαθμολογία σε τρία τουλάχιστον εξεταζόμενα μαθήματα του Πλαισίου Πρόσβασης. Επισημαίνεται ότι ο “Γενικός Βαθμός Κατάταξης-Πρόσβασης” ισχύει μόνο για το συγκεκριμένο έτος διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων.
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ
Η κατανομή των θέσεων γίνεται με βάση το «Γενικό Βαθμό Κατάταξης-Πρόσβασης» και τις προτιμήσεις των υποψηφίων. Όσοι υποψήφιοι έχουν εξασφαλίσει δικαίωμα διεκδίκησης θέσης σε ένα Επιστημονικό Πεδίο τοποθετούνται στη σειρά με κριτήριο το «Γενικό βαθμό Κατάταξης-Πρόσβασης» που συγκέντρωσε ο καθένας. Στη συνέχεια γίνεται η κατανομή και προσφορά των θέσεων, αρχίζοντας από τον πρώτο στη σειρά επιτυχίας και με βάση τη Δήλωση Προτίμησης που συμπλήρωσε ικανοποιείται η καλύτερη στη σειρά προτίμηση του υποψηφίου (1η, 2η, 3η κτλ.), που επιτρέπει η σειρά επιτυχίας του. Με τον τρόπο αυτό γίνεται η κατανομή των υποψηφίων στις διαθέσιμες θέσεις των Δημόσιων ΑΑΕΙ της Κύπρου και των Στρατιωτικών Σχολών της Ελλάδας.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΘΕΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΑΕΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας η Υπηρεσία Εξετάσεων θα εκδώσει εντός των ημερών ανακοίνωση για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων για τα ΑΑΕΙ της Ελλάδας. Η ανακοίνωση θα δημοσιευθεί τόσο στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Εξετάσεων, όσο και στον ημερήσιο τύπο.
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΑΕΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Η διάθεση των θέσεων για τα Δημόσια ΑΑΕΙ της Ελλάδας, θα γίνει από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας. Κενές θέσεις στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου, οι οποίες δημιουργούνται μετά την κατανομή των θέσεων στα ΑΑΕΙ της Ελλάδας, συμπληρώνονται με απόφαση της αρμόδιας αρχής σε συνεννόηση με τα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου, τα οποία ανακοινώνουν και αναλαμβάνουν τις σχετικές διαδικασίες.
ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΡΕΝΕΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΟΥΣ
Για τους άρρενες που εξασφάλισαν θέση στα Δημόσια ΑΑΕΙ της Κύπρου και δε μπορούν να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 λόγω στρατιωτικών υποχρεώσεων, είναι δυνατό να γίνει κράτηση θέσης σύμφωνα με διαδικασίες που καθορίζουν τα ίδια τα Ιδρύματα. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικοινωνήσουν με τα ίδια τα ΑΑΕΙ της Κύπρου, σύμφωνα με οδηγίες που παρατίθενται πιο κάτω. Για τους άρρενες στρατεύσιμους οι οποίοι εξασφαλίζουν θέση στα Δημόσια ΑΑΕΙ της Ελλάδας μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 θα γίνουν ειδικές διευθετήσεις με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας για κράτηση της θέσης, μέχρι την εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑ ΑΑΕΙ ΚΥΠΡΟΥ
Στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2015, υπέβαλαν αρχικά αίτηση συμμετοχής, με σκοπό την απόκτηση Απολυτηρίου και τη διεκδίκηση θέσης στα ΑΑΕΙ Κύπρου και Ελλάδας, 8.619 υποψήφιοι. Από αυτούς 5.902 διεκδικούν πρόσβαση στη Δημόσια Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση της Κύπρου και Ελλάδας. Με τη σημερινή κατανομή έχουν διατεθεί 2.307 θέσεις βάσει των προτιμήσεων των υποψηφίων , από τις οποίες 1.362 στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, 754 στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 95 στο Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο, 95 στις Στρατιωτικές Σχολές Ελλάδας και 1 θέση στις Δραματικές Σχολές της Ελλάδας. Επισημαίνεται ότι στους πιο πάνω αριθμούς θέσεων συμπεριλαμβάνονται και οι υπεράριθμες θέσεις που έχουν προσφερθεί στους τελειοφοίτους και αποφοίτους Τεχνικών Σχολών και Εσπερινών Σχολείων. Συγκεκριμένα, γ ια το Πανεπιστήμιο Κύπρου προσφέρθηκαν 36 υπεράριθμες θέσεις, γι α το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου 42 και για το ΑΞΙΚ 10. Έχουν, επίσης, παραχωρηθεί σε αποφοίτους Τεχνικών Σχολών 3 θέσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές της Ελλάδας.
Η διαδικασία διεξαγωγής και εξαγωγής των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων ολοκληρώθηκε έγκαιρα, με επιτυχία από την Υπηρεσία Εξετάσεων, την οποία και συγχαίρω για τη συνεχή αναβάθμιση των απαιτούμενων διαδικασιών διεξαγωγής των Εξετάσεων και για την εντατική εργασία και την ευσυνειδησία του ολιγομελούς προσωπικού της στη διεκπεραίωση της όλης διαδικασίας. Ευχαριστώ, ιδιαίτερα, την Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Εξετάσεων δρα Τέρψα Κωνσταντινίδου, που είχε τη γενική ευθύνη της οργάνωσης, διεξαγωγής και της εξαγωγής των αποτελεσμάτων των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015. Ευχαριστίες απευθύνω, επίσης, στους λειτουργούς της Υπηρεσίας Εξετάσεων, Γιώργο Σιαμμά, Ευάγγελο Γραμμενίδη, Χαράλαμπο Σπύρου, Ειρήνη Αναξαγόρα, Ελευθερία Σιακαλλή, Χριστιάνα Μιχαήλ και Έλενα Γιάκουμου που εργάστηκαν σκληρά και με ζήλο για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών των Εξετάσεων.
Ευχαριστώ, επιπλέον, τη Γενική Διευθύντρια του Υ.Π.Π., τη Διευθύντρια Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τους Υπευθύνους και τις Επιτροπές των Εξεταστικών Κέντρων, τον Ανώτερο Λειτουργό Εκπαίδευσης κ. Στέλιο Χριστοφίδη, τους θεματοθέτες, τους βαθμολογητές, τους επιτηρητές, και όλους όσοι συνέβαλαν με οποιοδήποτε τρόπο στη διεκπεραίωση του δύσκολου αυτού έργου. Ευχαριστώ, επιπρόσθετα, τους Παντελή Παπακωνσταντίνου, Ιούλιο Ζούμο, Παναγιώτη Ηρακλέους, Σταύρο Αροδίτη, Ελισάβετ Χατζηπαυλή, Λυδία Λειβαδιώτη, Άθω Κυριάκου, Σωκράτη Καρεκλά, Μάρκο Χατζημιχαήλ, Νατάσα Τσαγγαρά και Ζωή Αντωνίου που, επίσης, εργάστηκαν για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015.
Ευχαριστίες εκφράζω, ακόμη, προς το Πανεπιστήμιο Κύπρου, του οποίου τα κτίρια διατέθηκαν για τη λειτουργία του Συντονιστικού Βαθμολογικού Κέντρου, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου και το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς για τη συνεργασία και τη θετική συμβολή τους στην όλη διαδικασία διεξαγωγής των Ε ξετάσεων.
Τέλος, ευχαριστώ θερμά την Αστυνομική Δύναμη Κύπρου που παρείχε διακριτικά τις υπηρεσίες της για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των Εξεταστικών και Βαθμολογικών Κέντρων.
ΠΙΝΑΚΑΣ: Αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 (Μ. Ο.) ανά μάθημα σε σύγκριση με τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων 2014 και 2013
ΜΑΘΗΜΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ 2015
ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ 2015
ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ 2014
ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ 2013
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
8393
7,97
9,48
9,52
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
342
10,73
10,43
10,19
ΙΣΤΟΡΙΑ
1059
9,75
9
8,8
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
8
9,08
15,98
12,83
ΑΓΓΛΙΚΑ
1894
13,87
15,5
15,36
ΓΑΛΛΙΚΑ
33
13,83
14,43
14,18
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
13
15,48
17,58
15,57
ΙΤΑΛΙΚΑ
27
14,78
15,11
12,47
ΙΣΠΑΝΙΚΑ
4
15,53
15,39
14,35
ΤΟΥΡΚΙΚΑ
3
11,58
12,62
16,51
ΡΩΣΣΙΚΑ
108
16,93
16,52
16,4
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘ.
2907
10,32
9,79
10,55
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Κ.Κ.
4477
10,53
10,88
9,9
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 4-ΩΡΟ Θ.Κ. / Τ.Σ.
57
10,8
8,79
8,15
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
920
13,21
13,03
13,38
ΦΥΣΙΚΗ
1794
10,88
10,33
10,74
ΦΥΣΙΚΗ 4-ΩΡΟ Τ.Σ.
50
5,09
4,66
4,51
ΧΗΜΕΙΑ
714
12,97
12,32
12,09
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
1895
8,08
10,07
7,81
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
204
14,2
13,06
13,94
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
98
13,31
14,41
13,87
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
763
10,92
11,06
10,13
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
580
13,58
14,18
13,39
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
538
11,16
10,53
11,85
ΤΕΧΝOΛΟΓΙΑ Ι (Π.Κ.)
906
7,02
6,85
6,67
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΙΙ (Π.Κ.)
766
7,36
6,65
7,11
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ι (Θ.Κ.)
293
9,67
10,06
10,11
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΙΙ (Θ.Κ.)
256
10,6
9,5
8,85
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ (Π.Κ.)
407
7,83
7,77
7,67
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ (Θ.Κ.)
200
11,21
10,42
12,05
ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
1111
10,98
11,27
10,85
ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ/ΑΡΜΟΝΙΑ
50
10,86
12,78
10,43
Σημείωση: Οι Μέσοι Όροι (Μ.Ο.) αναφέρονται στην κλίμακα 1-20
 
 
ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2015
ΠΡΩΤΕΥΣΑΝΤΕΣ
  1. ΑΒΡΑΑΜ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 144
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λανίτειο Λύκειο
    Τηλ.: 25339495 / 96832595
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 20
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιατρικής Σχολής Π.Κ.
  2. ΚΕΛΕΠΕΣΙΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 3086
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ´ Δασουπόλεως
    Τηλ.: 22496823 / 99319789
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.83746
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Π.Κ.
  3. ΤΣΙΑΝΝΗ ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 7428
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου
    Τηλ.: 26954635 / 99311190
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.80041
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιατρικής Σχολής Π.Κ.
  4. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 3788
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Παγκύπριο Γυμνάσιο
    Τηλ.: 22572718 / 96576500
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.7676
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών και Φιλοσοφίας (Κλασικές Σπουδές)
  5. ΤΣΙΑΡΤΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΥΛΛΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 7437
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Μ. Κουτσόφτα, Α. Παναγίδη
    Τηλ.: 99585388 / 99650605
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.76256
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιατρικής Σχολής Π.Κ.
  6. ΜΑΟΥΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 4300
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ´ Δασουπόλεως
    Τηλ.: 22428724 / 99495718
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.74926
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Μαθηματικών και Στατιστικής Π.Κ.
  7. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 8288
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Μακαρίου Γ´Λάρνακας
    Τηλ.: 24427494 / 99475332
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.74765
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Νομικής Π.Κ.
  8. ΓΙΟΥΚΚΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 1588
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου
    Τηλ.: 26950692 / 99352692
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.73924
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιατρικής Σχολής Π.Κ.
     
  9. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΡΑΠΩΝ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ
    Κωδικός Υποψηφίου: 3762
    Έτος Αποφοίτησης: 2015
    Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου
    Τηλ.: 26270004 / 99416156
    «Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.71054
    Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Ιατρικής Σχολής Π.Κ.
  10. ΠΙΝΤΙΡΙΣΙΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ
Κωδικός Υποψηφίου: 6160
Έτος Αποφοίτησης: 2015
Σχολείο Αποφοίτησης: Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμειας
Τηλ.: 22370372 / 97809569
«Γενικός Βαθμός Κατάταξης/Πρόσβασης»: 19.68994
Έχει εξασφαλίσει θέση στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Π.Κ.
 
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
Δίνονται πιο κάτω ειδικές οδηγίες για κάθε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, τις οποίες παρακαλούνται να προσέξουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Ο Κ Υ Π Ρ Ο Υ
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/16
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
  1. Κράτηση θέσης από τους Νέους Φοιτητές και Φοιτήτριες
    α) Όσοι/όσες εξασφαλίσουν θέση μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων, θα πρέπει να κρατήσουν τη θέση τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://www.ucy.ac.cy/fmweb επιλέγοντας το σύνδεσμο ‘Κράτηση Θέσης’, από την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015 μέχρι και την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015. Σχετικές οδηγίες για την κράτηση θέσης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΥΣΦΜ, στη διεύθυνση www.ucy.ac.cy/el/studies/announcements στις επόμενες μέρες. Οι νέοι φοιτητές/φοιτήτριες θα κληθούν να υποβάλουν έντυπο εγγραφής μαζί με τα απαραίτητα πιστοποιητικά την εβδομάδα έναρξης μαθημάτων 7-11 Σεπτεμβρίου 2015.
    β) Οι ‘Αρρενες που εξασφάλισαν θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και δεν θα φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, λόγω κατάταξής τους στην Εθνική Φρουρά, θα πρέπει να προσέλθουν στην ΥΣΦΜ (ισόγειο Κτιρίου Συμβουλίου-Συγκλήτου Αναστάσιος Γ. Λεβέντης, Πανεπιστημιούπολη) για να υποβάλουν το έντυπο εγγραφής μαζί με τα απαραίτητα πιστοποιητικά (αντίγραφο ταυτότητας και αντίγραφο απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) από την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015 μέχρι και την Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015, μεταξύ των ωρών 8:30 – 14:00. Σε περίπτωση κωλύματος, το έντυπο εγγραφής μπορεί να κατατεθεί από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του φοιτητή.
     
  2. Διεκδίκηση θέσης μέσω της διαδικασίας των Ειδικών Κριτηρίων
    α) Το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα δέχεται αιτήσεις για διεκδίκηση θέσης μέσω της διαδικασίας των Ειδικών Κριτηρίων, από υποψήφιους που παρακάθισαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις 2015 και είναι έτοιμοι να αρχίσουν τη φοίτησή τους το Σεπτέμβριο 2015. Επίσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν και οι στρατιώτες που παρακάθισαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2013 και 2014 και δεν μπόρεσαν να φοιτήσουν λόγω της κατάταξής τους στην Εθνική Φρουρά, νοουμένου ότι κατέχουν απολυτήριο στρατού.
    (β) Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εξασφαλίσει γενικό βαθμό κατάταξης τουλάχιστον 80% του γενικού βαθμού κατάταξης του τελευταίου εισακτέου στο πρόγραμμα σπουδών που επιθυμούν να εισαχθούν με βάση την Α’ Κατανομή των Παγκυπρίων Εξετάσεων και ταυτόχρονα να ανήκουν σε μια από τις κατηγορίες των ειδικών κριτηρίων.
    (γ) Οι αιτήσεις μαζί με όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά θα πρέπει να υποβληθούν στην ΥΣΦΜ (ισόγειο Κτιρίου Συμβουλίου-Συγκλήτου Αναστάσιος Γ. Λεβέντης, Πανεπιστημιούπολη) από την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015 μέχρι και την Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015, μεταξύ των ωρών 8:30 – 13:00.
    δ) Η αίτηση θα πρέπει να υποβληθεί από τον ίδιο τον αιτητή ή από άλλο πρόσωπο με ενυπόγραφη εξουσιοδότηση του αιτητή. Απαραίτητη η προσκόμιση της πολιτικής ταυτότητας του αιτητή (όχι αντίγραφο) και του εξουσιοδοτημένου ατόμου που θα υποβάλει την αίτηση.
    ε) Επισημαίνεται πως δε θα παραλαμβάνονται αιτήσεις που δεν είναι πλήρως συμπληρωμένες, με όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά. Επίσης, δεν θα γίνονται δεκτές εκπρόθεσμες αιτήσεις και πιστοποιητικά / βεβαιώσεις, λόγω παράλειψης του αιτητή.
    στ) Τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν στις 30 Ιουλίου 2015 .
  3. Διεκδίκηση θέσεων με τη Β´ Κατανομή και Γ´ Κατανομή
    α) Το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα δέχεται αιτήσεις για τη Β’ Κατανομή, από φοιτητές οι οποίοι παρακάθισαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2015 και είναι έτοιμοι να φοιτήσουν το Σεπτέμβρη του 2015 , την Τρίτη 14 Ιουλίου 2015 και την Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015, από τις 8:30 – 13:00. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν στην ΥΣΦΜ, στο ισόγειο του Κτιρίου Συμβουλίου-Συγκλήτου Αναστάσιος Γ. Λεβέντης, στην Πανεπιστημιούπολη. Η Β´ Κατανομή θα γίνει με βάση τις επιλογές που δήλωσαν οι υποψήφιοι στο Μηχανογραφικό Δελτίο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού κατά την περίοδο Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2015 .
    β) Διεκδίκηση θέσεων με τη Β´ Κατανομή από στρατιώτες
    Κατά τις πιο πάνω μέρες (14 και 15 Ιουλίου 2015), το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα δέχεται αιτήσεις για τη Β’ Κατανομή και από άρρενες υποψηφίους οι οποίοι:
    (i) Αναμένεται να ολοκληρώσουν τη στρατιωτική τους θητεία πριν το Σεπτέμβριο 2015 και είναι έτοιμοι να φοιτήσουν το Σεπτέμβριο του 2015 και
    (ii) Έχουν παρακαθίσει στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2013 ή 2014 .
    Οι πιο πάνω υποψήφιοι θα υποβάλουν ξεχωριστή αίτηση με νέες επιλογές .
    Τα αποτελέσματα της Β´ Κατανομής αναμένεται να ανακοινωθούν πριν το τέλος Ιουλίου 2015.
    γ) Το έντυπο θα πρέπει να υποβληθεί από τον ίδιο το φοιτητή ή σε περίπτωση κωλύματος, από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του φοιτητή.
    δ) Σημειώνεται πως δεν θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη Β’ Κατανομή , όσοι υποψήφιοι έχουν ήδη διεκδικήσει θέση για εισδοχή στο Πανεπιστήμιο μέσω των υπεράριθμων θέσεων που παραχωρούνται για τις Δημόσιες Τεχνικές Σχολές και τα Δημόσια Εσπερινά Γυμνάσια και Λύκεια.
    ε) Επισημαίνεται ότι η Γ’ και τελευταία Κατανομή θα γίνει γύρω στις αρχές Σεπτεμβρίου 2015, μετά και την εγγραφή των νέων φοιτητών στα μαθήματά τους. Τονίζεται πως δικαίωμα συμμετοχής στη Γ’ Κατανομή έχουν αυτόματα όσοι δηλώσουν συμμετοχή στη Β’ Κατανομή, εκτός εάν μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Β´ Κατανομής, δηλώσουν γραπτώς ότι δεν θέλουν να συμμετάσχουν στην Γ´ Κατανομή . Επισημαίνεται πως, όσοι υποψήφιοι βελτιώσουν τη θέση τους μέσα από τις πιο πάνω κατανομές, θα απολέσουν αυτόματα την προηγούμενη θέση που είχαν εξασφαλίσει στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  4. Αιτήσεις για διαμονή στη Φοιτητική Εστία
    α) Οι ενδιαφερόμενοι πρωτοετείς προπτυχιακοί Κύπριοι φοιτητές της Α‘ κατανομής, καθώς και οι πρωτοετείς μεταπτυχιακοί φοιτητές, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση, μαζί με όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, από την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015 μέχρι και την Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015 μεταξύ 8:30π.μ. - 1:00μ.μ., στο ισόγειο του Κτιρίου Λεβέντη στην Πανεπιστημιούπολη.
    β) Σημειώνεται ότι την περίοδο αυτή, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση και όσοι θα διεκδικήσουν θέση ως υπεράριθμοι μέσω της διαδικασίας των ειδικών κριτηρίων , καθώς επίσης και μεταπτυχιακοί φοιτητές , που δεν θα έχουν παραλάβει μέχρι την πιο πάνω προθεσμία επιστολή προσφοράς θέσης από το Τμήμα τους.
    γ) Σε περίπτωση κωλύματος, το έντυπο μπορεί να κατατεθεί από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του φοιτητή .
    δ) Τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν στις 5 Αυγούστου 2015 .
    ε) Για φοιτητές που θα εξασφαλίσουν θέση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου μέσω της Β´ και Γ´ Κατανομής, θα γίνονται δεκτές αιτήσεις για διαμονή στη Φοιτητική Εστία γύρω στις αρχές Σεπτεμβρίου 2015.
  5. Έντυπα Αιτήσεων και πληροφορίες
    Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα έντυπα από την ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κύπρου ( www.ucy.ac.cy/el/studies/announcements ), ή αυτοπροσώπως από τα Γραφεία της Υπηρεσίας στην Πανεπιστημιούπολη, τηλ. 22 89 4021.
      Εβδομάδα Ενημέρωσης και Έναρξη Μαθημάτων
Η Εβδομάδα Ενημέρωσης των πρωτοετών φοιτητών από τα Ακαδημαϊκά τους Τμήματα θα πραγματοποιηθεί από τα τέλη Αυγούστου μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου. Οι εγγραφές στα μαθήματά τους θα γίνουν την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015 ενώ τα μαθήματα αρχίζουν τη Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2015. Περισσότερες πληροφορίες για τα πιο πάνω θα αναρτηθούν γύρω στις αρχές Αυγούστου στην ιστοσελίδα της ΥΣΦΜ www.ucy.ac.cy/el/studies/announcements .
 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
 
ΟΔΗΓΙΕΣ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
 
Οδηγίες
Παρακαλούμε διαβάστε πολύ προσεκτικά την πιο κάτω ανακοίνωση που αφορά την Εγγραφή των Νεοεισερχομένων Φοιτητών στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, την Κράτηση Θέσης για άρρενες, τις Υπεράριθμες θέσεις μέσω Ειδικών Κριτηρίων, την κατανομή Κενών Θέσεων που ενδέχεται να δημιουργηθούν, τη Στέγαση των Φοιτητών καθώς και τη βδομάδα ενημέρωσης και εγγραφής σε μαθήματα για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16.
Α. ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου ανακοινώνει ότι οι εγγραφές όλων των νεοεισερχόμενων
φοιτητών για πρώτη φορά φέτος θα γίνουν ηλεκτρονικά μέσω της Διαδικτυακής Πύλης (Portal) στη διεύθυνση https://sis.cut.ac.cy
Οι εισακτέοι φοιτητές παρακαλούνται να ακολουθήσουν προσεκτικά τις οδηγίες που αναφέρονται πιο κάτω:
  • Το Πανεπιστήμιο έχει αποστείλει στις διευθύνσεις που οι φοιτητές δήλωσαν στην Υπηρεσία Εξετάσεων ένα έντυπο στο οποίο δίνονται προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στη Διαδικτυακή Πύλη (Portal). Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η επιστολή δεν παραληφθεί εντός μίας βδομάδας από σήμερα, οι φοιτητές θα πρέπει να επισκεφτούν το Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης του ΤΕΠΑΚ (Γωνία Αθηνών και Ν. Ξιούτα) για να παραλάβουν τους κωδικούς τους αυτοπροσώπως. Χωρίς τους κωδικούς η είσοδος στο Portal είναι αδύνατη.
  • Έχοντας τους κωδικούς, κάθε φοιτητής θα μπει από τον υπολογιστή του στο Portal ( https://sis.cut.ac.cy ) και ακολουθώντας απλές οδηγίες (παρατίθενται στην ιστοσελίδα www.cut.ac.cy και εντός του Portal) θα πρέπει να κάνει αποδοχή θέσης. Αν δεν επιθυμεί τη θέση, τότε θα πρέπει να κάνει απόρριψη θέσης. Στην πρώτη περίπτωση κατοχυρώνει τη θέση, στη δεύτερη περίπτωση χάνει οριστικά και αμετάκλητα τη θέση. Η προθεσμία για την αποδοχή θέσης λήγει τη Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2015.
  • Αν για οποιοδήποτε λόγο οι φοιτητές αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία αποδοχής/απόρριψης θέσης από μόνοι τους, μπορούν να επισκεφτούν το Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης του ΤΕΠΑΚ (Γωνία Αθηνών και Ν. Ξιούτα) και να έχουν σχετική καθοδήγηση από ειδικά σημεία εξυπηρέτησης.
  • Νεοεισερχόμενος Φοιτητής που επιθυμεί να βελτιώσει τη θέση του, θα πρέπει πρώτα να κατοχυρώσει (αποδοχή θέσης) αυτήν που πήρε και ακολούθως θα μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής στη δεύτερη κατανομή μέσα από το Portal, σύμφωνα με οδηγίες που αναφέρονται πιο κάτω.
 
Δεν είναι αναγκαία η παρουσία των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο για την αποδοχή θέσης και την εγγραφή. Ωστόσο, για όσους ενδιαφέρονται να έχουν μια προκαταρκτική ενημέρωση για το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος στο οποίο εξασφάλισαν θέση, για τη φοιτητική ζωή, για θέματα Στέγασης καθώς επίσης και για τις υποδομές του Πανεπιστημίου, θα πραγματοποιηθεί σχετική ενημέρωση την Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2015, η ώρα 10 πμ. στο κτίριο Στοά «Τάσσος Παπαδόπουλος» .
 Β. ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ
Για τους άρρενες που εξασφάλισαν θέση στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και δεν μπορούν
να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 λόγω κατάταξής τους στην Εθνική Φρουρά, η θέση τους θα κρατηθεί για να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος που αρχίζει μετά την απόλυσή τους από την Εθνική Φρουρά. Όσοι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, θα πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία για αποδοχή θέσης που ισχύει για όλους τους νεοεισερχόμενους φοιτητές.
Γ. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΣΩ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ
Προϋποθέσεις για διεκδίκηση θέσης
1. Όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν παρακαθίσει στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2015.
2. Όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν βαθμολογία όχι μικρότερη από το 80% της βαθμολογίας
(γενικός βαθμός πρόσβασης) που πήρε ο/η τελευταίος/α υποψήφιος/α που εξασφάλισε θέση στο
πρόγραμμα σπουδών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου στο οποίο επιθυμούν να εισαχθούν,
νοουμένου ότι έχουν εξασφαλίσει το 50% της συνολικής βαθμολογίας.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να διεκδικήσουν θέση μέσω των ειδικών κατηγοριών θα μπορούν να το πράξουν μέσω της Διαδικτυακής Πύλης, στη διεύθυνση www.cut.ac.cy/studies/counseling/admissions
από τη Δευτέρα 6 Ιουλίου μέχρι και την Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015. Τονίζεται ότι δεν θα δοθεί παράταση.
Ακολουθώντας τις οδηγίες που παρατίθενται στην ιστοσελίδα ( www.cut.ac.cy) οι υποψήφιοι θα εξασφαλίσουν πρώτα κωδικούς πρόσβασης στο Portal.
Μέσα από το Portal, οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώσουν μέχρι τρία προγράμματα προτίμησης και θα κληθούν να επισυνάψουν διάφορα πιστοποιητικά με τα οποία να βεβαιώνεται η ειδική κατηγορία στην οποία ζητούν να αξιολογηθούν. Όσοι δεν έχουν παραλάβει το δελτίο αποτελεσμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού μέχρι και την ώρα της υποβολής της αίτησης, μπορούν είτε να το ανεβάσουν (upload) αργότερα μέσω Portal ή να το στείλουν ηλεκτρονικά στο counseling@cut.ac.cy ή με τηλεομοιότυπο στο 25-002683.
Όλες οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους υποψήφιους. Αν για οποιοδήποτε λόγο οι υποψήφιοι αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία από μόνοι τους, μπορούν να επισκεφτούν το Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης του ΤΕΠΑΚ (Γωνία Αθηνών και Ν. Ξιούτα) εντός της προθεσμίας (6-8 Ιουλίου, ώρες 9:00-14:00) και να έχουν σχετική καθοδήγηση από ειδικά σημεία εξυπηρέτησης.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ
Κατηγορία Α: Ποσοστό μέχρι 5% των Κυπρίων εισακτέων:
Υποψήφιοι από οικογένειες με ειδικές περιστάσεις:
Παιδιά αναπήρων πολέμου, παιδιά αγνοουμένων, παιδιά εγκλωβισμένων, παιδιά πεσόντων στους αγώνες υπέρ της δημοκρατίας και της ελευθερίας της Κύπρου, παιδιά δολοφονηθέντων από τις Τουρκικές κατοχικές δυνάμεις μετά από το 1974, υποψήφιοι των οποίων οι οικογένειές τους παίρνουν μηνιαίο δημόσιο βοήθημα από το Τμήμα Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας (λόγω υγείας ή οικονομικής κατάστασης), υποψήφιοι των οποίων ο ένας ή και οι δύο γονείς έχουν σοβαρό πρόβλημα υγείας (σωματικό /ψυχολογικό), άλλα σοβαρά οικονομικά προβλήματα οικογένειας που πιστοποιούνται και από άλλους αρμόδιους πέρα από το Τμήμα Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας.
Κατηγορία Β: Ποσοστό μέχρι 6% των Κυπρίων εισακτέων:
Υποψήφιοι με ειδικές ανάγκες/περιστάσεις όπως:
Τετραπληγικοί, παραπληγικοί, θαλασσαιμικοί, τυφλοί, κωφοί, διαβητικοί, καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, ανάπηροι πολέμου, υποψήφιοι με σοβαρό ψυχιατρικό ή ψυχολογικό πρόβλημα ή σύνδρομο (π.χ. ανορεξία, κλινική κατάθλιψη, δυσλεξία και που πιστοποιούνται με επίσημες εκθέσεις και πιστοποιητικά από Ψυχίατρο ή Ψυχολόγο), υποψήφιοι με άλλες σοβαρές παθήσεις που θα εγκριθούν από το Ιατρικό Συμβούλιο του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου, ορφανοί και από τους δύο γονείς, ορφανοί από ένα γονιό και με άλλο σοβαρό πρόβλημα (υγείας, κοινωνικό, οικονομικό), υποψήφιοι τους οποίους έχουν εγκαταλείψει ο ένας ή και οι δύο γονείς και με άλλο σοβαρό πρόβλημα (υγείας, κοινωνικό, οικονομικό), σοβαρό περιστατικό κατά την εξεταστική περίοδο (π.χ. ασθένεια, θάνατος), υποψήφιοι που παίρνουν οικονομικό βοήθημα από το Τμήμα Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας.
 
Κατηγορία Γ: Ποσοστό μέχρι 3% των Κυπρίων εισακτέων
Υποψήφιοι άλλων ειδικών κατηγοριών, όπως ορίζονται παρακάτω:
Υποψήφιοι που προέρχονται από την Τουρκοκυπριακή κοινότητα και τις θρησκευτικές ομάδες των Αρμενίων, Μαρωνιτών και Λατίνων, υποψήφιοι οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 30 ο έτος της ηλικίας τους την 1ή Σεπτεμβρίου του έτους εισδοχής, υποψήφιοι με κορυφαίες διακρίσεις στον αθλητισμό και στις τέχνες (ο καθορισμός των κριτηρίων θα γίνεται σε συνεργασία με τον ΚΟΑ και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού), υποψήφιοι οι οποίοι είναι γονείς ανηλίκου, υποψήφιοι οι οποίοι έχουν φοιτήσει τουλάχιστον στις τρεις τελευταίες τάξεις (Λυκειακός Κύκλος) στο Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου.
Ανακοίνωση τελικών αποφάσεων
Οι τελικές αποφάσεις του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου για όσους εξασφάλισαν θέση θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου ( www.cut.ac.cy/studies ) ενώ όλοι οι υποψήφιοι θα λάβουν σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα.
 
Δ. ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ (Β ΚΑΤΑΝΟΜΗ)
Η υποβολή αιτήσεων για διεκδίκηση αριθμού θέσεων που ενδέχεται για διάφορους λόγους να κενωθούν θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω Portal, από την Δευτέρα, 6 Ιουλίου μέχρι την Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015.
Στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου ( www.cut.ac.cy) υπάρχουν οδηγίες. Πρώτο βήμα η εξασφάλιση κωδικών πρόσβασης στο Portal. Μέσα από το Portal, οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώσουν μέχρι τρία προγράμματα προτίμησης και θα κληθούν να επισυνάψουν διάφορα πιστοποιητικά με τα οποία να βεβαιώνεται η ειδική κατηγορία στην οποία ζητούν να αξιολογηθούν.
Όλες οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους υποψήφιους. Αν για οποιοδήποτε λόγο οι υποψήφιοι αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία από μόνοι τους, μπορούν να επισκεφτούν το Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης του ΤΕΠΑΚ (Γωνία Αθηνών και Ν. Ξιούτα) εντός της προθεσμίας (6-8 Ιουλίου, ώρες 9:00-14:00) και να έχουν σχετική καθοδήγηση από ειδικά σημεία εξυπηρέτησης.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όσοι:
α. Μπορούν να φοιτήσουν άμεσα το Σεπτέμβρη του 2015 (αν είναι άρρενες πρέπει να ολοκληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου 2015)
β. Είχαν παρακαθίσει στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2013 ή 2014 ή 2015 και πληρούν τις προϋποθέσεις πρόσβασης (απαιτούμενα μαθήματα) για τα προγράμματα σπουδών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στα οποία επιθυμούν να εισαχθούν, όπως ισχύουν το 2015.
γ. Έχουν γενικό βαθμό πρόσβασης τουλάχιστον 50% της μέγιστης βαθμολογίας και όχι χαμηλότερη από το 90% της βαθμολογίας (γενικός βαθμός πρόσβασης) που έχει λάβει ο τελευταίος εισακτέος των Παγκύπριων Εξετάσεων 2015 στο πρόγραμμα σπουδών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στο οποίο επιθυμούν να εισαχθούν.
 
Ανακοίνωση Κατανομής Θέσεων
Οι τελικές αποφάσεις του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου τόσο για τις Ειδικές Κατηγορίες όσο και ενδεχόμενες Κενές Θέσεις αναμένεται να ληφθούν την τελευταία βδομάδα του Ιουλίου και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου ( www.cut.ac.cy/studies ), ενώ όλοι οι υποψήφιοι θα λάβουν σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα.
Ε. ΣΤΕΓΑΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΣΤΙΕΣ
Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου ενοικιάζει αριθμό διαμερισμάτων στη Λεμεσό, τα οποία  διαθέτει σε φοιτητές με ενοίκιο που καλύπτει γύρω στο 50% του κόστους, στη βάση κοινωνικό-οικονομικών κριτηρίων. Το ενοίκιο για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 κατά τύπο δωματίου έχει ως εξής:
Τύπος
Ενοίκιο/ μήνα (ευρώ)
Δωμάτιο (με κοινόχρηστη κουζίνα)
180
Στούντιο
200
Ενός υπνοδωματίου (μονάρι)
220
Δύο υπνοδωματίων (δυάρι)
150
Τριών υπνοδωματίων (τριάρι)
130
Οι αιτήσεις διαμονής για τις Φοιτητικές Εστίες μπορούν να υποβάλλονται από τη Δευτέρα 6 Ιουλίου μέχρι και την Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015 μεταξύ των ωρών 08:00 π.μ -14:00 μ.μ, στο Γραφείο Στέγασης της ΥΣΦΜ (Γωνία Αθηνών και Ν. Ξιούτα, Λεμεσός). Μπορείτε να εξασφαλίσετε την αίτηση από ανακοίνωση η οποία βρίσκεται στην ιστοσελίδα του ΤΕΠΑΚ  και να την παραδώσετε συμπληρωμένη μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά.
Αιτήσεις διαμονής μπορούν να υποβάλουν μόνο όσοι εξασφάλισαν θέση σε Τμήμα του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου μέσω των Παγκύπριων Εξετάσεων καθώς επίσης και οι στρατιώτες οι οποίοι θα φοιτήσουν για πρώτη χρονιά στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Όσοι θα εξασφαλίσουν θέση μέσω των διαδικασιών Κενών Θέσεων και Ειδικών Κριτηρίων, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση στο Γραφείο Στέγασης τέλος Ιουλίου 2015. Για το σκοπό αυτό θα εκδοθεί ξεχωριστή ανακοίνωση σε μεταγενέστερο στάδιο.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται μαζί με όλα τα σχετικά πιστοποιητικά εντός των καθορισμένων προθεσμιών και οι ημερομηνίες αυτές είναι περιοριστικές. Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές .
Αιτητές στους οποίους δεν θα παραχωρηθεί δωμάτιο σε φοιτητική εστία, ενδέχεται να κριθούν δικαιούχοι στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής στοχευμένων μέτρων φοιτητικής πρόνοιας και να λάβουν επίδομα στέγασης, νοουμένου ότι θα πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Η Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Mέριμνας (ΥΣΦΜ) θα αξιολογήσει τις αιτήσεις στη βάση των καθορισμένων κριτηρίων και θα ανακοινώσει την κατανομή των φοιτητών στα διαμερίσματα, στην ιστοσελίδα του ΤΕΠΑΚ, το αργότερο δύο βδομάδες από τη λήξη υποβολής των αιτήσεων.
Έντυπα αιτήσεων διαμονής και  περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους κανόνες επιλογής ενοίκων μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.cut.ac.cy/studies/accommodation ή επικοινωνήστε με το Γραφείο Στέγασης στα τηλέφωνα 25002426 και 25002412.
ΔΙΚΤΥΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ΤΕΠΑΚ
Εναλλακτικά, οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να αξιοποιήσουν το «Δίκτυο Συνεργαζομένων Υποστατικών με το ΤΕΠΑΚ» , για εξεύρεση διαμερίσματος από τον ιδιωτικό τομέα. Στο «Δίκτυο» έχουν ενταχθεί 192 πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα τα οποία έχουν αξιολογηθεί από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο και πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, διασφαλίζοντας για τους φοιτητές του ΤΕΠΑΚ ποιοτική διαμονή, ασφάλεια και καθορισμένο ενοίκιο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:
http://www.cut.ac.cy/studies/accommodation/accommodationNetwork/catalogue/ ή επικοινωνήστε με το Λειτουργό του Γραφείου Στέγασης κ. Κωνσταντίνος Αναξαγόρου, τηλ.25 002532.
Επιπρόσθετα η ΥΣΦΜ προσφέρει βοήθεια και καθοδήγηση σε όλους τους φοιτητές που ενδιαφέρονται για ενοικίαση διαμερίσματος από τον ιδιωτικό τομέα, μέσω καταλόγου ενοικιαζομένων διαμερισμάτων που διατηρεί στην ιστοσελίδα http://www.cut.ac.cy/studies/accommodation/rent/ . Σημειώνεται ότι
ο σκοπός του καταλόγου διαμερισμάτων από Ιδιώτες, είναι απλά η παροχή κάποιας βοήθειας στους φοιτητές, στην προσπάθεια τους για εξεύρεση στέγης. Δεν διατηρούμε οιασδήποτε μορφής προσωπική, επαγγελματική, ή άλλης φύσεως σχέση με τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων, ή τυχόν μεσάζοντες αυτών.
ΣΤ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΑΡΞΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ
Από τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015 μέχρι την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015, θα πραγματοποιηθούν η ενημέρωση των φοιτητών για τα Τμήματα και τις Υπηρεσίες του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου καθώς και οι εγγραφές σε μαθήματα όλων των φοιτητών. Η εγγραφή στα μαθήματα θα γίνει ηλεκτρονικά από το Portal. Ωστόσο, η συμμετοχή όλων των νεοεισερχόμενων φοιτητών στην εβδομάδα ενημέρωσης είναι απαραίτητη. Σχετικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σε κατοπινό στάδιο.
Τα μαθήματα αρχίζουν τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015.
Για οποιεσδήποτε πληροφορίες μπορείτε να αποτείνεστε στο:
Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης
Γωνία Αθηνών και Νικολάου Ξιούτα, 3040 Λεμεσός
Τηλ.: 25002710 /11, Φαξ: 25002681
ΑΝΩΤΕΡΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
1. ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Όσοι εξασφαλίσουν θέση στο ΑΞΙΚ για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 πρέπει να παρουσιαστούν στο Ινστιτούτο οι ίδιοι ή εκπρόσωπός τους, στις 9 ή 10 Ιουλίου 2015, μεταξύ 8.00π.μ. – 12.00μ. για εγγραφή. Για την εγγραφή πρέπει να προσκομίσουν αντίγραφο του απολυτηρίου τους και το ποσό των €10 .
2. ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ ΟΣΩΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Για τους άρρενες που εξασφαλίζουν θέση στο ΑΞΙΚ και δεν μπορούν να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 λόγω υποχρέωσης για υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά, η θέση μπορεί να κρατηθεί για να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος που αρχίζει μετά την απόλυσή τους από την Εθνική Φρουρά. Όσοι ανήκουν σ´ αυτή την κατηγορία πρέπει επίσης να παρουσιαστούν οπωσδήποτε στο Ινστιτούτο οι ίδιοι ή εκπρόσωπός τους, στις 9 ή 10 Ιουλίου 2015, μεταξύ των ωρών 8.00 π.μ. – 12.00μ., να συμπληρώσουν ειδικό έντυπο που θα τους δοθεί και να καταβάλουν το ποσό των €10 για επιβεβαίωση του ενδιαφέροντός τους για προκράτηση της θέσης. Τονίζεται ότι πιθανόν να χάσουν τη θέση τους τυχόν ενδιαφερόμενοι που δε θα ζητήσουν εμπρόθεσμα να τους κρατηθεί η θέση.
Ωστόσο, οι άρρενες επιτυχόντες στο πρόγραμμα Μαγειρικών Τεχνών του ΑΞΙΚ μπορούν να ζητήσουν τη χορήγηση προσωρινής απόλυσης ή αναστολής κατάταξης στην Εθνική Φρουρά, σύμφωνα με την Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου με Αριθμό 55.382 και ημερ. 3.4.2002, με βάση τις πρόνοιες των άρθρων 9(1) και 11(3) των περί Εθνικής Φρουράς Νόμων του 1964 έως 2000. Όσοι εκ των παραπάνω επιθυμούν να κάμουν χρήση της πιο πάνω απόφασης, οφείλουν να ακολουθήσουν κανονικά τις οδηγίες εγγραφής στο Ινστιτούτο και να προχωρήσουν ατομικά στη ρύθμιση με την Εθνική Φρουρά της προσωρινής απόλυσης ή αναστολής κατάταξής τους.
3. ΠΛΗΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΕΝΩΘΟΥΝ
Οι θέσεις που θα κενωθούν λόγω κατάταξης των υποψηφίων που τις κατέλαβαν στην Εθνική Φρουρά ή για άλλους λόγους, θα δοθούν σε ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα υποβάλουν εμπρόθεσμα σχετική αίτηση στο ΑΞΙΚ. Δικαιούνται να υποβάλουν αίτηση για τις θέσεις που θα κενωθούν υποψήφιοι οι οποίοι:
α) Παρακάθισαν φέτος στις εξετάσεις.
β) Είναι σε θέση να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016
γ) Παρακάθισαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις το έτος κατά το οποίο κατατάγηκαν στην Εθνική Φρουρά ή και κατά τη διάρκεια της θητείας τους στην Εθνική Φρουρά, ολοκληρώνουν τη θητεία τους εντός του 2015 και οι οποίοι είναι σε θέση να φοιτήσουν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.
Η κατανομή των θέσεων θα γίνει με κριτήρια τη βαθμολογία των υποψηφίων και τη νέα Δήλωση Προτίμησης που θα δώσει ο ενδιαφερόμενος στην αίτησή του. Θα ληφθεί υπόψη η νέα δήλωση προτίμησης και όχι εκείνη που υποβλήθηκε στην αίτηση για συμμετοχή στις εξετάσεις.
Διευκρινίζεται ότι αίτηση μπορεί να υποβληθεί από όσους πληρούν το (α), (β) και (γ) πιο πάνω, ανεξάρτητα από το αν έχουν δηλώσει ή όχι αρχικά για το ΑΞΙΚ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν από τις 13 Ιουλίου 2015 να προμηθευτούν έντυπα αιτήσεων για πλήρωση θέσεων που θα κενωθούν στο ΑΞΙΚ και θα πρέπει να τα παραδώσουν στο Ινστιτούτο μέχρι τις 24 Ιουλίου 2015 το αργότερο.
Για πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του ΑΞΙΚ, τηλ. 22404810, 22404815, 22404800.
______________