25/6/14

Χαιρετισμός του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριου Δημητριάδη στην ημερίδα της Ο.ΜΕ.ΠΕ.ΓΕ


Είναι με ιδιαίτερη ευχαρίστηση που αποδέχθηκα την πρόσκληση να παρευρεθώ και να χαιρετίσω αυτή την ημερίδα της Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς Πετρελαιοειδών και Γεωργίας Κύπρου (Ο.ΜΕ.ΠΕ.ΓΕ)
, επειδή θεωρώ ότι η πρωτοβουλία για τη διοργάνωσή της σηματοδοτεί πως οι οργανωμένοι εργαζόμενοι και οι συνδικαλιστικές τους οργανώσεις έχουν να διαδραματίσουν ένα ουσιαστικό και παραγωγικό ρόλο προς την επίτευξη του στόχου της ουσιαστικής αναβάθμισης των δημόσιων επιβατικών μεταφορών.

Ο στόχος και το όραμα είναι πιστεύω κοινό: Mέσω της ποιότητας και αξιοπιστίας του συστήματος, οι δημόσιες επιβατικές μεταφορές με λεωφορείο να αποτελούν ουσιαστικό εναλλακτικό τρόπο διακίνησης του σύγχρονου πολίτη και, γιατί όχι, την πρώτη του επιλογή για τις διακινήσεις του, είτε αυτός είναι επιχειρηματίας, νοικοκυρά, ηλικιωμένος τρίτης ηλικίας, με κινητικές δυσκολίες, μαθητής, έφηβος που βγαίνει για διασκέδαση ή πρόσωπο που επιθυμεί να επισκεφθεί οποιαδήποτε ώρα της ημέρας άλλες πόλεις ή κοινότητες για εργασία, κοινωνικούς σκοπούς ή αναψυχή.

Ουδείς παραγνωρίζει ότι μέχρι σήμερα έγινε αρκετή δουλειά αλλά όλοι γνωρίζουμε επίσης ότι ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου είναι μακρύς και με πολλές προκλήσεις.

Η συνεργασία όλων, δηλαδή της κεντρικής κυβέρνησης, των τοπικών αρχών, των επιχειρηματικών φορέων, των εταιρειών που ανέλαβαν ως Ανάδοχοι την υλοποίηση των συμβάσεων και, οπωσδήποτε, των οργανωμένων εργαζομένων, πρέπει να εντατικοποιηθεί και να αποτελέσει πρότυπο συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, επειδή το όφελος από την ανάπτυξη και τη μεγιστοποίηση της χρήσης των δημόσιων επιβατικών μεταφορών εισπράττεται από όλη την κοινωνία και την οικονομία γενικότερα.

Ιδιαίτερα για τα επόμενα έτη, η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη. Αφού το σύστημα δοκιμάστηκε και αφού εντοπίσαμε λάθη, αδυναμίες και δυνατότητες βελτίωσης πρέπει όλοι να δουλέψουμε σκληρότερα και πρέπει, παράλληλα, να συνειδητοποιήσουμε ότι τα περιθώρια για δαπάνες μέσω του κρατικού προϋπολογισμού είναι στενά.

Οφείλουμε λοιπόν όλοι να συνεργαστούμε για να βρούμε τις λύσεις ώστε η παρεχόμενη υπηρεσία να γίνει ποιοτική και εκσυγχρονισμένη με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Μόνο με αυτό τον τρόπο δεν θα κινδυνεύσει η όλη προσπάθεια και θα καταφέρουμε να υπερβούμε τις δυσκολίες της περιόδου αυτής, για να στηρίξουμε τις βάσεις για επίτευξη του τελικού στόχου.

Κλείνω με την αναφορά ότι πιστεύω πως ο Κύπριος, όπως και κάθε άλλος σύγχρονος πολίτης και καταναλωτής, επιλέγει να χρησιμοποιήσει μία υπηρεσία στη βάση των ποιοτικών χαρακτηριστικών που προσφέρει σε σύγκριση με το κόστος της και σε σύγκριση με τις άλλες επιλογές που έχει. Ευελπιστώ λοιπόν πως, με τη σταδιακή βελτίωση, όταν δηλαδή εκσυγχρονιστεί η υπηρεσία με μέσα, κατάλληλες υποδομές, εκπαιδευμένο προσωπικό και κατάλληλη ενημέρωση, η επιλογή της χρήσης του λεωφορείου θα καταστεί ουσιαστική και ο Κύπριος όπως και κάθε φιλοξενούμενος ή επισκέπτης θα μετατρέψει το λεωφορείο ως το κύριο μέσο μεταφοράς του.