3/2/10

Ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Νεοκλής Συλικιώτης

Ο Υπουργός Εσωτερικών τέλεσε τα εγκαίνια των νέων Γραφείων του Επαρχιακού Κτηματολογικού Γραφείου Λάρνακας
03/02/2010



Ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Νεοκλής Συλικιώτης τέλεσε σήμερα το απόγευμα τα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων του Επαρχιακού Κτηματολογικού Γραφείου Λάρνακας. Της τελετής των εγκαινίων προηγήθηκε αγιασμός από τον Μητροπολίτη Κιτίου κ. Χρυσόστομο.

Στην τελετή παρέστησαν βουλευτές, ο Δήμαρχος Λάρνακας κ. Ανδρέας Μωϋσέως, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εσωτερικών δρ Λάζαρος Σαββίδης, οι Έπαρχοι Λάρνακας και Αμμοχώστου, άλλοι αξιωματούχοι και ο Διευθυντής, ανώτεροι Λειτουργοί και το προσωπικό του Κτηματολογίου Λάρνακας.

Σε δήλωση του ο κ. Υπουργός ανέφερε:

«Σε ό,τι αφορά τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που υπάρχει για να αποκτήσει το κράτος, οι κρατικές Υπηρεσίες και τα Υπουργεία μόνιμες σύγχρονες εγκαταστάσεις για το προσωπικό και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, γνωρίζετε ότι στη Λευκωσία γίνεται ένας σχεδιασμός που αφορά τα Υπουργεία Άμυνας και Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης στο Πλατύ , υπάρχει ο σχεδιασμός για την Κρατική Έκθεση όπου θα στεγαστούν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και αρκετές άλλες υπηρεσίες όπως ο Φόρος Εισοδήματος, τα Κεντρικά και Επαρχιακά Γραφεία του Κτηματολογίου, τα Επαρχιακά Γραφεία της Πολεοδομίας και η Επαρχιακή Διοίκηση Λευκωσίας.

Αντίστοιχη πολιτική εφαρμόζεται και στις επαρχίες, όπως για παράδειγμα στη Λάρνακα, και στη Λευκωσία με τα κεντρικά γραφεία της Πολεοδομίας. Νομίζω ότι 50 χρόνια μετά την Ανεξαρτησία είναι καιρός να αποκτήσουμε ιδιόκτητα κτήρια, που είναι μόνιμες ανάγκες. Αυτή η πολιτική της απόκτησης ιδιόκτητων κτηρίων έχει δύο πλεονεκτήματα – πρώτον εξοικονομούμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπανούμε όλα αυτά τα χρόνια για ενοίκια και δεύτερον, με βάση και τις προδιαγραφές που γίνονται, μπορούμε να αποκτήσουμε κατάλληλα κτήρια για να εργάζονται οι λειτουργοί σε πιο ανθρώπινες συνθήκες αλλά και να εξυπηρετούνται οι πολίτες καλύτερα. Αυτό το πρόγραμμα θα συνεχιστεί, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη και τις οικονομικές δυνατότητες του κράτους».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι υπήρξαν αντιδράσεις και βαρείς χαρακτηρισμοί από ορισμένα άτομα για το θέμα των κτηρίων, ο κ. Υπουργός απάντησε:

«Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρα τα ζητήματα. Ακολουθούνται όλες οι διαδικασίες και νομίζω ότι δεν αμφισβήτησε κανένας ότι αυτές είναι νομότυπες. Ακολουθήσαμε μια διαδικασία που εφαρμόζεται πάντοτε σε ό,τι αφορά την ενοικίαση και την αγορά κτηρίων. Το Υπουργικό Συμβούλιο διόρισε τριμελή επιτροπή στην οποία συμμετείχε ο Γενικός Λογιστής, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών και ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εσωτερικών οι οποίοι διαπραγματεύθηκαν και πήραν μια απόφαση η οποία είναι η πιο συμφέρουσα για το κράτος. Νομίζω ότι αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται πάντοτε και νομίζω ότι δεν είναι σκόπιμο να επαναλαμβάνουμε τα ίδια. Το κράτος εφαρμόζει πάντοτε κάποιες διαδικασίες και κάποιες μεθόδους. Δεν είναι η πρώτη φορά που έγινε συμφωνημένη απαλλοτρίωση ή αγορά απ’ευθείας ή ενοικιαγορά. Εκείνο που πάντοτε πρέπει να μετρά κανείς είναι κατά πόσον αυτή η αγορά, η τιμή δηλαδή, είναι ή όχι συμφέρουσα για το κράτος. Βεβαίως, αυτό θα μπορούσε να το απαντήσουν καλύτερα αυτοί που διαπραγματεύθηκαν αλλά εγώ ως αρμόδιος Υπουργός, επειδή έχω μελετήσει όλα τα δεδομένα, ξέρω και τις διαδικασίες που έγιναν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις κρατικών υπηρεσιών, και όχι μόνο του ιδιώτη, ενώ η αξία του κτηρίου ανέρχεται σε περισσότερο από 15,5 εκατομμύρια ευρώ, το κράτος πλήρωσε 14,2 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμα και αν το αγοράζαμε και δεν γινόταν απαλλοτρίωση και πληρώναμε φόρο κεφαλαιουχικών κερδών, αυτός δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο από 600 – 700 χιλιάδες ευρώ, δηλαδή και πάλι θα ήταν μια συμφέρουσα αγορά για το δημόσιο, όμως το πιο σημαντικό είναι η αποφυγή των χρονοβόρων διαδικασιών.

Με αυτή την ευκαιρία να σας πω ότι έχουμε ετοιμάσει νομοσχέδιο στο οποίο επεξεργαστήκαμε διάφορες τροποποιήσεις που αφορούν τις απαλλοτριώσεις τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τις τοπικές αρχές και τους ημικρατικούς οργανισμούς. Οι διαδικασίες θα γίνονται πιο σύντομες και θα αποφεύγουμε γραφειοκρατικές και δαιδαλώδεις διαδικασίες που επιβαρύνουν το δημόσιο με πολλά εκατομμύρια ευρώ. Είναι καιρός να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες, να κάνουμε ασφαλιστικές δικλίδες για να μπορεί το κράτος να προχωρά έγκαιρα με τις διαδικασίες».

Σε ερώτηση αν είναι ένα κτήριο με λίγους χώρους στάθμευσης που ίσως να γίνουν και λιγότεροι, ο κ. Συλικιώτης απάντησε:

«Νομίζω ότι θα αυξηθούν περισσότερο οι χώροι στάθμευσης με το Επαρχιακό Κτηματολόγιο της Αμμοχώστου (που βρίσκεται δίπλα) καθώς και με τους χώρους στάθμευσης που υπάρχουν στην περιοχή. Είναι γι’ αυτό που πριν από μερικά χρόνια πήραμε την απόφαση να αυξάνονται οι συντελεστές σε κτήρια ιδιωτών, όταν αυτά προσφέρουν δημόσιους χώρους στάθμευσης. Αυτό που πρέπει να κρίνουμε πάντοτε είναι ποια ήταν η κατάσταση πριν, ποιες επιλογές έχουμε μπροστά μας και πού πάμε. Άρα θεωρώ ότι εκείνο που είναι σημαντικό, βλέποντας την κατάσταση στο Κτηματολόγιο, είναι να βρίσκουμε λύσεις για χώρους στάθμευσης όχι μόνο για το προσωπικό, αλλά κυρίως και για την εξυπηρέτηση του κοινού».