3/12/14

Υπουργός Παιδείας: Γόνιμος ο διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για την επιμόρφωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών



Υπουργός Παιδείας: Γόνιμος ο διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις
 για την επιμόρφωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών


Την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τη «Νέα ενιαία πολιτική για την επιμόρφωση και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών λειτουργών», συζήτησαν σήμερα ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής και οι εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ. Η σημερινή συνάντηση σηματοδοτεί την έναρξη της δεύτερης φάσης του διαλόγου που εγκαινίασε τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο να λάβει τις θέσεις και τις εισηγήσεις τους αναφορικά με τις νέες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.  

Κατά τη συνάντηση πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή απόψεων επί των βασικών αξόνων της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το νέο σύστημα επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Οι εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων καταγράφηκαν από την αρμόδια επιστημονική επιτροπή και αναμένεται ότι θα κωδικοποιηθούν και αποσταλούν και γραπτώς, με στόχο να ετοιμαστεί η νέα εμπλουτισμένη και βελτιωμένη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, η οποία θα τεθεί προς συζήτηση στην επόμενη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Άλλωστε, όπως είχε γίνει σαφές από την έναρξη του διαλόγου τον περασμένο μήνα, η τελική διαμόρφωση των προτάσεων του Υπουργείου θα λάβει υπόψη τις θέσεις και τις εισηγήσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων. 

Ο κ. Καδής εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτικών οργανώσεων καθώς και για τις εποικοδομητικές απόψεις που κατέθεσαν στη σημερινή συνάντηση. Σύμφωνα με τον Υπουργό, η σημερινή συνάντηση ήταν πολύ γόνιμη και διεξήχθη σε κλίμα συνεργασίας και διάθεση συναίνεσης.

Η «Νέα ενιαία πολιτική για την επιμόρφωση και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών λειτουργών» που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, προβλέπει τη συνεχή, υποχρεωτική και στοχευμένη επιμόρφωσή τους και επιχειρεί διασύνδεση της επιμόρφωσης με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας. Επιπρόσθετα, με τη νέα πρόταση, η ευθύνη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ανατίθεται επίσημα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ενώ εισάγεται η δημιουργία Φορέα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση όλων των επιμορφωτικών προγραμμάτων.   

-------------------