1/3/18

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής του χαρτοφυλακίου του Κυβερνητικού Εκπροσώπου

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής του χαρτοφυλακίου του Κυβερνητικού Εκπροσώπου

Πραγματοποιήθηκε την 1η Μαρτίου 2018 η παράδοση του χαρτοφυλακίου του Κυβερνητικού Εκπροσώπου από τον τέως Κυβερνητικό Εκπρόσωπο κ. Νίκο Χριστοδουλίδη στον νέο Κυβερνητικό Εκπρόσωπο κ. Πρόδρομο Προδρόμου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Προεδρικού Μεγάρου, στην παρουσία του απερχόμενου Αναπληρωτή Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Βίκτωρα Παπαδόπουλου και της νέας Αναπληρώτριας Κυβερνητικού Εκπροσώπου κα Κλέλιας Βασιλείου.
 
Μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής ο κ. Χριστοδουλίδης είπε:
«Είναι με ιδιαίτερη χαρά που καλωσορίζω έναν πολύ καλό φίλο και συνεργάτη με μακρά πολιτική ιστορία, τον αγαπητό Πρόδρομο Προδρόμου, ο οποίος αναλαμβάνει μαζί με την αγαπητή Κλέλια Βασιλείου την επάνδρωση του πιο ‘προκεχωρημένου φυλακίου’ της κυβέρνησης. Ο κ. Προδρόμου από τη θέση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου και η κα Βασιλείου από τη θέση της  Αναπληρώτριας, θα αποτελούν από σήμερα τη δημόσια έκφραση της πολιτικής της κυβέρνησης, τόσο στο κυπριακό πρόβλημα όσο και σε ολόκληρο το φάσμα των θεμάτων της εσωτερικής διακυβέρνησης.
 
Φίλες και φίλοι,
 
Πολλοί θεωρούν τη θέση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ως την καυτή καρέκλα μιας κυβέρνησης, με την έννοια ότι αυτή είναι η θέση που απορροφά τους κραδασμούς, αντιμετωπίζει τις επιθέσεις και επιμελείται την εικόνα της κυβέρνησης. Η θεωρία έχει δόση αλήθειας, άλλα και υπερβολές. Μια κυβέρνηση αυτοπροσδιορίζεται από το έργο της και σε αυτό συντείνει, ασφαλώς, και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, ο οποίος λειτουργεί μεν ως ασπίδα και δόρυ, αλλά χωρίς το εκτόπισμα του κυβερνητικού έργου δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικός στην αποστολή του.
 
Στα χρόνια που είχα την τιμή να υπηρετήσω στο νευραλγικό αυτό πόστο διδάχθηκα την ωφέλεια της ειλικρίνειας, της συναίνεσης και της συνεργασίας. Η αποφυγή των συγκρούσεων και των εντάσεων, οι χαμηλοί τόνοι και η προσεγγιστική διάθεση δεν έβλαψαν ποτέ κανένα. Αντιθέτως, δίδουν χώρο και χρόνο στην επίλυση των κρίσεων και των προβλημάτων. Όπως επίσης και το να ακούς προσεκτικά τον συνομιλητή σου περισσότερο από ό,τι σου αρέσει να ακούς τον εαυτό σου.  
 
Δεν έχω καμιά αμφιβολία πως ο αγαπητός φίλος που με διαδέχεται στην κρίσιμη αυτή έπαλξη, θα αποδειχθεί όχι μόνο ωφέλιμος προς τον Πρόεδρο αλλά και συνολικά στην κυβέρνηση, στην πολιτική ζωή και στην κοινωνία της Κύπρου. Η πείρα του σε ανάλογο ρόλο, η μακρά διαδρομή του στην πολιτική, η κρίση και ο λόγος του επιβεβαιώνουν την επιτυχή επιλογή του από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
 
Αγαπητέ Πρόδρομε,
 
Σε καλωσορίζω με τις πιο ειλικρινείς μου ευχές για καλή επιτυχία. Θα συνεχίσουμε βεβαίως να είμαστε συνεργάτες. Να ξέρεις ότι δίπλα σου θα βρίσκεται πάντα ένας ειλικρινής φίλος και συνεργάτης.
 
Αποχωρώντας από τη θέση αυτή, που στην ουσία με εισήγαγε στον χώρο της ενεργούς πολιτικής, και για αυτό είμαι βαθύτατα ευγνώμων προς τον Πρόεδρο που με εμπιστεύθηκε, θέλω, με ιδιαίτερη συγκίνηση, να ομολογήσω ότι δεν ανέμενα τέτοιου βαθμού συνεργασίας με τους βασικούς εταίρους μου στον χώρο, που δεν είναι άλλοι από τους δημοσιογράφους.  Θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου προς τη δημοσιογραφική οικογένεια για τη δημιουργική, τη στενή, την ειλικρινή, την καθημερινή σχέση που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια. Εκτιμώ βαθύτατα αυτή τη συνεργασία και προσδοκώ στη συνέχισή της.
 
Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στο γραφείο του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, στο Διπλωματικό Γραφείο του Προέδρου, στο Γραφείο Τύπου της Προεδρίας και στο Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών για τη συνεργασία, για τη στήριξη και την υπομονή τους, διότι κάποιες φορές το πρόγραμμα εδώ ξεπερνούσε τα φυσιολογικά όρια. Αυτά τα τέσσερα χρόνια αναπτύξαμε μια άριστη σχέση με όλους και θέλω να πω ότι εκτιμώ πάρα πολύ τη βοήθεια και συμπαράσταση που έχω λάβει. 
 
Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω τον αγαπητό μου και στενότερο συνεργάτη μου Βίκτωρα Παπαδόπουλο, με τον οποίο αναπτύξαμε μια εξαιρετική και απόλυτα ειλικρινή σχέση συνεργασίας, που εξελίχθηκε σε πραγματική φιλία, για τη συνέχεια της οποίας είμαι σίγουρος. Οφείλω πάρα πολλά στον Βίκτωρα και θέλω να το γνωρίζει.
 
Να μου επιτρέψετε να ευχαριστήσω ξεχωριστά και την αγαπημένη μου Ριάνα Μαγίδου. Ήταν ο ακοίμητος συνεργάτης μου παντού και πάντοτε με όλη τη σημασία των λέξεων. Παντού, σε όλο τον κόσμο και πάντοτε, όλο το 24ωρο. Την ευχαριστώ θερμά.
 
Θερμές ευχαριστίες οφείλω επίσης στις ιδιαιτέρες του γραφείου μου Σούλα και Ηλιάνα, τα μέλη πλέον της οικογένειας μου, τον Γιώργο, τον Μίλτο και τον Κυριάκο, όπως επίσης φυσικά και στους συνεργάτες μου στο διπλωματικό, Μαρία, Χάρη, Παντελή, Μαριλένα, Δημήτρη και Χρυστάλλα. Θερμές ευχαριστίες επίσης στον Παμπο, τον Λοΐζο και την Μαρία για την καθημερινή μας συνεργασία.
 
Αυτά τα τέσσερα χρόνια, με όλους όσους συνεργάστηκα, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους δημοσιογράφους, τους συνεργάτες μου στο Γραφείο, όλο το προσωπικό στο Προεδρικό, από τον καθένα ξεχωριστά είχα κάτι σημαντικό να μάθω, είτε σε επαγγελματικό, είτε σε προσωπικό επίπεδο και είναι αυτό που θεωρώ σήμερα την σημαντικότερη κληρονομία που παίρνω μαζί μου, ως εφόδιο και φυλακτό στο επόμενο μου πόστο. Ειλικρινά σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου, είμαι συγκινημένος αλλά και χαρούμενος διότι φεύγω από εδώ με τόσους πολλούς φίλους, τόσους πολλούς σπουδαίους ανθρώπους.
 
Αγαπητοί Πρόδρομε και Κλέλια,
 
Καλωσορίσατε και καλή επιτυχία. Υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εδώ, μια μεγάλη οικογένεια που διακρίνεται από εργατικότητα και ευσυνειδησία και είμαι σίγουρος ότι θα σας στηρίξει.»
 
Αντιφωνώντας τον κ. Χριστοδουλίδη παραλαμβάνοντας το χαρτοφυλάκιο του, ο νέος Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Πρόδρομος Προδρόμου είπε:
«Πρώτα από όλα, θέλω εκφράσω ξανά τις ευχαριστίες μου προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για αυτήν την τιμή.
 
Συνειδητοποιώ ταυτόχρονα ότι πρόκειται και για μια σημαντική ευθύνη. Την ευθύνη αυτή θα αναλάβουμε μαζί με την συνεργάτιδά μου, την Αναπληρώτρια Κυβερνητική Εκπρόσωπο κα Κλέλια Βασιλείου, με τη διαβεβαίωση ότι θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια και θα αφιερώσουμε τις δυνάμεις μας, ούτε ώστε να ανταποκριθούμε στα καθήκοντα και τις ανάγκες της θέσης αυτής, αλλά και να δικαιώσουμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την επιλογή του.
 
Θέλω βεβαίως να ευχαριστήσω και τον προκάτοχό μου, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, και μαζί να τον συγχαρώ για την ανάληψη του Υπουργείου Εξωτερικών, θέση από την οποία θα συνεχίσουμε να έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Του εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο του.
 
Πρέπει όμως να ευχαριστήσω τον Νίκο Χριστοδουλίδη όχι μόνο τυπικά, αλλά και διότι κατά τη θητεία του ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, μαζί με τον επίσης πολύ καλό φίλο και συνεργάτη Βίκτωρα Παπαδόπουλο, έχουν δώσει δείγματα και έχουν αφήσει μια σημαντική παρακαταθήκη καθαρού και ήρεμου πολιτικού λόγου. Σε αυτήν την κατεύθυνση της έγκυρης και τεκμηριωμένης ενημέρωσης, ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο εθνικό μας ζήτημα, θα συνεχίσουμε. 
 
Ήταν περιφανής η επιτυχία του Προέδρου Αναστασιάδη να επανεκλέγει με μια τόσο σημαντική λαϊκή εντολή. Μας γεμίζει όλους με ευθύνες, κυρίως ευθύνη απέναντι στις προσδοκίες των πολιτών. Ξέρουμε πως όλα αυτά τα χρόνια η Κύπρος έχει προσπαθήσει πολύ. Οι άνθρωποι έκαναν κουράγιο, υπομονή, κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες, γι’ αυτό και συνειδητοποιούμε ότι η κοινή γνώμη, ταυτόχρονα θα είναι η δύναμή μας, αλλά και ένας πολύ αυστηρός και απαιτητικός κριτής. Πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας. Να κάνουμε όσα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει στο πρόγραμμά του όσο το δυνατόν καλύτερα. Αλλά και να προχωρήσουμε σε νέους δρόμους, στις αλλαγές εκείνες που χρειάζονται για τη χώρα μας και που κάνουν την Κύπρο συνεχώς καλύτερη. Πάντοτε σε συνεργασία όμως με τις πολιτικές δυνάμεις, με την κοινωνία ολόκληρη. Χωρίς καμία διάθεση για διακρίσεις, έτσι που σύμφωνα με τις προδιαγραφές που βάζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αλλά και το αναβαθμισμένο δείγμα γραφής που έχουν αφήσει ο προκάτοχος μου Νίκος Χριστοδουλίδης αλλά και ο συνεργάτης του Βίκτωρας Παπαδόπουλος, μέσα από συνεργασία, διάλογο και σύνθεση, να επιτύχουμε το καλύτερο για τον κόσμο μας και την πατρίδα μας.
 
Δική μου ευθύνη θα είναι η επικοινωνία του Προέδρου και της κυβέρνησης, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, αλλά και ειδικότερα, η κοινοποίηση των αποδόσεων και των ενεργειών μέσα από τις οποίες η Κυβέρνηση θα προσπαθεί να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών, μέσα όμως από μια λογική αμφίδρομους επικοινωνίας να κρατήσουμε ανοικτά τα αυτιά, τα μάτια και τον νου μας στην κοινωνία, στον κόσμο, διά μέσου, βεβαίως, των λειτουργών των ΜΜΕ. Του δημοσιογραφικού κόσμου. Είναι πολύ απαιτητικό αυτό το έργο στις μέρες μας και θεωρώ πως θα έχουμε πολλούς και άξιους συνεργάτες, μαζί με τα ΜΜΕ και τους λειτουργούς τους, τους δημοσιογράφους, κοινό στόχο έχουμε τη διαφάνεια, την πληροφόρηση και την αλήθεια. Και σε αυτή τη βάση θα συνεργαστούμε στενά.
 
Τολμώ να πω απευθυνόμενος προς τον δημοσιογραφικό κόσμο πως από χρόνια έχω αρκετή συνάφεια, ούτως ώστε να ξέρω και τις δικές τους έγνοιες, δυσκολίες και απαιτήσεις στο πολύ σημαντικό έργο τους. Προσβλέπουμε λοιπόν σε μια στενή και αμοιβαία επωφελή συνεργασία, με τελικό στόχο την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών. Σε αυτούς οφείλουμε όλοι.
 
Μιλώντας όμως για συνεργάτες, ευθύς αμέσως θα πάω στο Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, όχι μόνο επειδή έχω την πολιτική εποπτεία του, αλλά διότι προσβλέπω σε μια στενή και γόνιμη συνεργασία, αφού πιστεύω ότι μπορεί να συμβάλει και έχει πράγματα να δώσει στον τομέα της δημόσιας πληροφόρησης. Είμαι βέβαιος ότι μέσω της συνεργασίας με τα στελέχη που βρίσκονται ήδη εδώ, και είναι ‘δοκιμασμένα’, και έχουν δώσει δείγματα γραφής και αποτελέσματα κατά τα προηγούμενα χρόνια, θα έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, με τον ίδιο πάντοτε γενικό στόχο: να υπηρετήσουμε όσο γίνεται καλύτερα την επικοινωνιακή πολιτική του Προέδρου και της κυβέρνησης, με σκοπό την ενημέρωση των πολιτών, τη διαφάνεια, τη συλλογική λειτουργία μέσα σε ένα πλαίσιο πολιτικού πολιτισμού που θα βελτιώνει την ενημερότητα, την κρίση, τις αποφάσεις και τις ενέργειες όλων.»
 
Κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής καθήκοντα ανέλαβε και η Αναπληρώτρια Κυβερνητική Εκπρόσωπος κα Κλέλια Βασιλείου από τον προκάτοχό της κ. Βίκτωρα Παπαδόπουλο.
 
Μιλώντας κατά την τελετή, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι «αισθάνομαι ειλικρινά και τυχερός και ευλογημένος που ο  Πρόεδρος της Δημοκρατίας τα τελευταία πέντε χρόνια μου εμπιστεύτηκε να είμαι ένας από τους συνεργάτες του και Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
 
Ήταν ένα ταξίδι δύσκολο, συναρπαστικό, γεμάτο πλούσιες εμπειρίες, αλλά μου έδωσε την ευκαιρία να θέσω τις μικρές μου δυνάμεις στην υπηρεσία της χώρας μας, για το καλό της κοινωνίας και του τόπου. Δουλέψαμε σκληρά, πολλές, ατέλειωτες ώρες, με όλους τους συνεργάτες εδώ στο Προεδρικό Μέγαρο, με τον Χρίστο Στυλιανίδη στην αρχή, με τον εξαίρετο και αδελφικό πλέον φίλο μου Νίκο Χριστοδουλίδη, με τους Διευθυντές του Γραφείου του Προέδρου, Παναγιώτη Αντωνίου, Κύπρο Κυπριανού, Μιχάλη Σοφοκλέους, τον Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου και Προϊστάμενο Διοίκησης Προεδρίας Θεοδόση Τσιόλα, τους Υφυπουργούς Κωνσταντίνο Πετρίδη και Βασίλη Πάλμα, και όλους τους Υπουργούς που συνεργαστήκαμε σε κρίσιμες στιγμές και τα αποτελέσματα ήταν καλά για τη χώρα. 
 
Μια χώρα πάει μπροστά εάν έχει δημοκρατία. Και η ύψιστη έκφραση της δημοκρατίας, ο ακρογωνιαίος λίθος που στηρίζει αυτή τη δημοκρατία είναι ο έλεγχος που ασκεί ο Τύπος. 
 
Έχω περάσει για δεκαετίες από τα θρανία της δημοσιογραφίας και βρέθηκα και στα θρανία της εξουσίας. Συνεργαστήκαμε μαζί με τον Νίκο Χριστοδουλίδη αλλά και τον Χρίστο Στυλιανίδη, με τον Τύπο και με πολύ σεβασμό, συνεργαστήκαμε άψογα. Έχω ήσυχη τη συνείδησή μου και πιστεύω – και ο Νίκος το ίδιο – πως ποτέ δεν είπαμε κάτι που να μην ήταν η αλήθεια. 
 
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εκπροσώπους του Τύπου για τη συνεργασία, θέλω να ευχαριστήσω το Γραφείο του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, τις Γραμματείς, το Διπλωματικό Γραφείο με τους οποίους είχα πολύ καλή συνεργασία. Θέλω όμως να ευχαριστήσω πάνω από όλα ιδιαιτέρως, την αγαπημένη μου Ριάνα Μαγίδου γιατί εάν ήμασταν αποτελεσματικοί κι εγώ και ο Νίκος το οφείλουμε στην Ριάνα. Νομίζω ότι είναι ένας από τους παράγοντες της έγκαιρης πραγματικά και έγκυρης ενημέρωσης σε αυτό τον τόπο. 
 
Επίσης θέλω να ευχαριστήσω τον Διευθυντή του Γραφείου Τύπου του Προέδρου της Δημοκρατίας Πάμπο Χαραλάμπους, τον Λοϊζο Αντωνίου, τον Παντελή Παντελίδη και να τους ευχηθώ καλή επιτυχία». 
 
Απευθυνόμενος προς τον νέο Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, ο κ. Παπαδόπουλος είπε χαριτολογώντας ότι «είναι ο πιο κοψονούρης πολιτικός.
Δεν έχω αμφιβολία για την επιτυχία του και στην παραγωγή πολιτικής αλλά και στον σεβασμό του απέναντι στα ΜΜΕ και στην ενημέρωση. 
 
Στη φίλη Κλέλια εύχομαι τα καλύτερα. Σε περιμένει πολλή δουλειά.  
 
Είναι δύσκολο το έργο που έχουν να επιτελέσουν αλλά είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουν.
 
Θα ολοκληρώσω με αυτό που είπα πριν από λίγο προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Θα είμαι πάντοτε δίπλα σε όλους, οποιαδήποτε ώρα μας χρειαστούν. 
 
Στον Νίκο να ευχηθώ τα καλύτερα. Η ποιότητα του ως άνθρωπος, η επιστημονική του κατάρτιση και η ανθρωπιά του, του δίνουν όλα τα εχέγγυα να συνεχίσει την άσκηση της εξωτερικής πολιτικής της Δημοκρατίας στον δρόμο που χάραξε ένας άλλος μεγάλος πολιτικός ο Γιαννάκης Κασουλίδης».