10/6/20

Ο Υπουργός Παιδείας συμμετείχε σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ο Υπουργός Παιδείας συμμετείχε σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο κ. Προδρόμου προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε σήμερα την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για τον σχεδιασμό που έχει γίνει για την επόμενη σχολική χρονιά.

Η μεγάλη προσπάθεια που με επιτυχία έκανε η χώρα μας αντιμετωπίζοντας την επιδημία, όπως επίσης και η ευκαιρία που μας δόθηκε να τελειώσουμε τη νέα σχολική χρονιά μέσα στα σχολεία, μάς δίνει τη δύναμη και τις δυνατότητες να σχεδιάσουμε τη νέα σχολική χρονιά και να ξεκινήσουμε, με μια μικρή διαφοροποίηση, από την 1η Σεπτεμβρίου, προκειμένου να κερδίσουμε μερικές μέρες για να καλύψουμε φετινά κενά.

Αυτό έχει γίνει σε συνεννόηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και πρέπει να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς και για τις προσπάθειες που έκαναν μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας αλλά και για την προθυμία να σχεδιάσουμε την επόμενη χρονιά, ούτως ώστε να αναπληρώσουμε τις πρώτες μέρες, σε κάποιο βαθμό, την απώλεια που είχαμε φέτος, για να είναι καθόλα ομαλή η σχολική χρονιά 2020 -2021.

Ο σχεδιασμός έχει γίνει. Προωθούνται ταχύτατα αυτή την περίοδο οι διαδικασίες στελέχωσης με τις προαγωγές που πρέπει να γίνουν για διευθυντικές θέσεις σε Μέση και Δημοτική Εκπαίδευση και βεβαίως με μια συστηματοποίηση που γίνεται από το Υπουργείο για το σχέδιο αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας. Το μεγάλο βήμα που έκανε το δημόσιο σχολείο αυτό τον χρόνο για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, για την ηλεκτρονική τεχνολογία στην εκπαίδευση, είναι κάτι που θα το κρατήσουμε, θα το οργανώσουμε σε μόνιμη βάση και θα το αξιοποιήσουμε και στη συνέχεια.

Ευχόμαστε βεβαίως οι συνθήκες τον Σεπτέμβριο να είναι καλύτερες, να συνεχίσουμε την καλή πορεία της χώρας μας, ούτως ώστε η φοίτηση στα σχολεία να είναι κανονική. Είμαστε, ταυτόχρονα, προετοιμασμένοι και για το απευκταίο ενδεχόμενο να έχουμε και τότε την ανάγκη μέτρων προστασίας, όπως ζούμε αυτές τις μέρες, την εκ περιτροπής φοίτηση και τους διάφορους περιορισμούς. Είναι τότε που με τη συστηματικότερη χρήση των ψηφιακών δυνατοτήτων θα μπορούμε να σχεδιάσουμε την ταυτόχρονη εκπαίδευση των παιδιών που θα είναι στο σχολείο και ενδεχομένως μιας ομάδας που θα μείνουν, αν πρέπει να μείνουν, στο σπίτι.

Το Υπουργείο συνεχίζει, επίσης, τον προγραμματισμό με τις κτηριακές υποδομές. Με τα περίπου 25 εκατομμύρια κτηριακών εγκαταστάσεων που έχουμε στον προϋπολογισμό συνεχίζονται τα έργα, μετά την παύση που σημειώθηκε λόγω της καραντίνας.

Ταυτόχρονα, έχουν γίνει οι σχεδιασμοί και για το κομμάτι αυτό του Σεπτεμβρίου που θα αφιερωθεί για την ανάκτηση των βασικών, των πυρηνικών γνώσεων, ιδιαίτερα σε κάποιες τάξεις κλειδιά, σε κομβικές τάξεις, όπως είναι η Α’ Δημοτικού η Α’ Γυμνασίου και η Α’ Λυκείου, εκεί δηλαδή όπου έχουμε μετάβαση από τη μια βαθμίδα στην επόμενη.

Ταυτόχρονα, είναι κατανοητό ότι ενόψει των ειδικών συνθηκών που έχουν επικρατήσει φέτος -και αυτές είναι οι κατευθύνσεις που ήδη έδωσε το Υπουργείο, σε όλα σχολεία- θα πρέπει να τροποποιηθούν για έκτακτες περιστάσεις μιας επιδημίας οι κανονισμοί που ισχύουν και να αποφύγουμε βεβαίως το να υπάρξουν ανεξεταστέοι μαθητές και μαθήτριες ή να υπάρξει το φαινόμενο στασιμότητας είτε λόγω των επιδόσεων σε μαθήματα είτε και λόγω απουσιών. Είναι για αυτό τον λόγο που πρέπει να γίνει κάποια προσαρμογή στους κανονισμούς που περιμένουμε ότι θα εγκριθεί από τη Βουλή στην επόμενη ολομέλεια.

Το Υπουργείο Παιδείας θα συνεχίσει τον διάλογο με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή και σχετικά με την πρόταση για κάποιες προσαρμογές στη νομοθεσία της αξιολόγησης, για τα Τετράμηνα. Έχουν υιοθετηθεί εισηγήσεις τόσο των εκπαιδευτικών οργανώσεων όσο και των οργανωμένων γονέων, ούτως ώστε στη νέα σχολική χρονιά να εφαρμόσουμε συμπεράσματα από την εμπειρία της πρώτης εφαρμογής των εξετάσεων τετραμήνου για να γίνουν οι συνθήκες ομαλότερες, πρώτα από όλα για τα παιδιά, αλλά και για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου.

Θα επανέλθουμε στη συνέχεια στη Βουλή όπως επίσης θα επανέλθουμε και για να καταθέσουμε το ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».