19/11/14

Δηλώσεις του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων για τις Κυπριακές Αερογραμμές

Δηλώσεις του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων για τις Κυπριακές Αερογραμμές
19/11/2014


Η θέση της παρούσας Κυβέρνησης πάντοτε ήταν ότι πρέπει να υπάρξει στρατηγικός επενδυτής για τις Κυπριακές Αερογραμμές, είπε σήμερα ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι τα αποτελέσματα της εταιρείας αυτή τη στιγμή δεν είναι ικανοποιητικά και ούτε μπορεί να χαρακτηριστεί βιώσιμη.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο Προεδρικό Μέγαρο, μετά τη λήξη της συνεδρίας του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Δημητριάδης κληθείς να σχολιάσει τις επικρίσεις εναντίον του από τους πιλότους των Κυπριακών Αερογραμμών, σε σχέση με το θέμα της διαδικασίας εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή, είπε ότι «ήταν μια ανοικτή και διάφανη διαδικασία κατά την οποία, δυστυχώς, διαφάνηκε ότι δεν είναι τόσο σημαντικό το ενδιαφέρον».

Πρόσθεσε ότι «έχουμε δηλώσει ότι είμαστε έτοιμοι στην περίπτωση που υπάρχει οποιοσδήποτε σοβαρός επενδυτής, ο οποίος να ενδιαφέρεται αυτή τη στιγμή να μπει στις Κυπριακές Αερογραμμές, να τον ακούσουμε».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι αεροπορικές εταιρείες άλλων χωρών ενισχύθηκαν οικονομικά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είπε ότι «αυτό είναι ένα θέμα που χειρίζεται ο Υπουργός Οικονομικών, αλλά η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή. Στη δική μας περίπτωση, θα είναι η δεύτερη αναδιάρθρωση μέσα σε δέκα χρόνια, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις».

Ερωτηθείς αν στην περίπτωση που θα είχαμε αποφύγει την κρατική χορηγία των 84 εκ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2012 θα υπήρχαν πιθανότητες επιβίωσης της εταιρείας, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι «σίγουρα δεν θα υπήρχε θέμα να κηρυχθούν παράνομες οι ενισχύσεις που δόθηκαν, διότι δόθηκαν ενισχύσεις χωρίς την έγκριση της ΕΕ».

Ανέφερε ότι «η θέση της παρούσας Κυβέρνησης πάντοτε ήταν ότι χρειάζεται στρατηγικός επενδυτής, και τα αποτελέσματα της εταιρείας αυτή τη στιγμή δεν είναι ικανοποιητικά και ούτε μπορεί (η εταιρεία) να χαρακτηριστεί βιώσιμη. Οπότε χρειάζεται ένας στρατηγικός επενδυτής ή χρειάζεται η εταιρεία να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να καταστεί βιώσιμη».

Κληθείς να πει αν στην περίπτωση που δεν υπάρξει στρατηγικός επενδυτής η εταιρεία θα κλείσει, ο κ. Υπουργός είπε ότι «σε ό,τι αφορά το αν υπάρχει κίνδυνος να κλείσει η εταιρεία από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπάρχει. Είναι θέμα το οποίο χειρίζεται ο Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος έκανε πάρα πολλές προσπάθειες». Πρόσθεσε ότι «ετοιμάζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο των Κ.Α. κάποιο σχέδιο για να μπορέσει η εταιρεία να καταστεί βιώσιμη. Αυτό που σίγουρα ως Κυβέρνηση δεν θα κάνουμε είναι να βάλουμε χρήματα στην εταιρεία που ενδεχομένως να κριθούν παράνομα, όπως γινόταν προηγουμένως».

Ερωτηθείς αν για να γίνει βιώσιμη η εταιρεία θα πρέπει να αποδεσμευτεί προσωπικό, ο κ. Υπουργός είπε ότι «αυτό είναι θέμα που χειρίζεται το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας» και πρόσθεσε ότι δεν έχει υπόψη του το σχέδιο που ετοιμάζεται.

Σε άλλο σημείο των δηλώσεων του, ο κ. Υπουργός είπε ότι «αναφορικά με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας σκοπεύουμε να καταθέσουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο την επόμενη βδομάδα, πρόταση για την πολιτική απόφαση για αναδιάρθρωση του Τμήματος με στόχο την αυτονόμηση του, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες. Πιστεύουμε ότι αυτό θα βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία του Τμήματος».

Πρόσθεσε ότι η εν λόγω απόφαση λαμβάνεται στη βάση μελέτης από το Eurocontrol και που κάλυψε σε πρώτη φάση τη δημιουργία χωριστής εταιρείας που θα διαχειρίζεται τα θέματα της αεροναυτιλίας, κάτι που έχει αρχίσει να τίθεται σε εφαρμογή και θα υλοποιηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2015, καθώς και την αναδιάρθρωση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας το οποίο θα καταστεί ανεξάρτητη Αρχή.