2/11/12

Δήλωση της Υπουργού Εξωτερικών αναφορικά με τον θάνατο της Στέλλας Κακογιάννη Σουλιώτη 02/11/2012


Η Υπουργός Εξωτερικών δρ Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τον θάνατο της Στέλλας Κακογιάννη Σουλιώτη, ανέφερε:

«Πληροφορήθηκα για τον θάνατο της πολυαγαπημένης μου, και το λέω γιατί είχα μια μακρόχρονη ιδιαίτερη σχέση με τη Στέλλα Σουλιώτη. Για μένα ήταν πάντοτε το πρότυπο της Κύπριας γυναίκας, της Κύπριας πολιτικού, το πρότυπο ανθρώπου.

Πληροφορήθηκα για τον θάνατό της όταν ήμουν με τον Αιγύπτιο Υπουργό Εξωτερικών στο Αρχαιολογικό Μουσείο και μου πήρε αρκετή ώρα μέχρι να μπορέσω να επικοινωνήσω με τον κ. Υπουργό. Παρόλο ότι την είχα επισκεφθεί στην ιδιωτική κλινική που ήταν τις τελευταίες εβδομάδες. Ο θάνατός της πραγματικά είναι μια τεράστια απώλεια για την Κύπρο.


Είμαστε όλοι φτωχότεροι σήμερα, γιατί έφυγε ένας άνθρωπος, μία πολιτικός που άφησε το στίγμα της με τη σταδιοδρομία και τη συμβολή της, ακόμα και πριν από την Ανεξαρτησία, αλλά ιδιαίτερα μετά από την ανακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Κύπρου, σε όλα τα στάδια και κάτω από όλα τα αξιώματα στα οποία υπηρέτησε, πάντοτε άριστα.


Είμαστε όλοι φτωχότεροι. Για όλους εμάς που τη ζήσαμε, για όλη την Κύπρο, θα είναι πιστεύω το πρότυπο της αξιοπρεπούς πολιτικού που μόνη της έγνοια ήταν πάντοτε το καλό της Κύπρου, το καλό του κυπριακού λαού. Όπως ξέρετε, συνέβαλε στη διαπραγματευτική ομάδα των εκάστοτε Προέδρων της Δημοκρατίας, τουλάχιστον για όλα τα χρόνια που μπορούσε να προσφέρει, και πάντοτε αποτελούσε τη συνέχεια της ιστορικής μνήμης, αλλά είχε και το πιο σημαντικό αρχείο Κυπριακού, που κανείς άλλος δεν έχει.


Έχω χάσει έναν δικό μου άνθρωπο, έναν δικό μου πολύ αγαπημένο φίλο, τη Στέλλα Σουλιώτη, αλλά πάντοτε η μνήμη της θα είναι ζωντανή, πάντοτε θα μας συμβουλεύει, πάντοτε θα μας συντροφεύει με τη σοφία της και με τα διδάγματα που μας έχει αφήσει».