Κοινή συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Μεταφορών και του Υφυπουργού Έρευνας για την παρουσίαση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Αυτοματοποίησης Σημείων Συναλλαγής
Με την Αυτοματοποίηση Σημείων Συναλλαγής, το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών εκσυγχρονίζεται. Στόχος η προσφορά αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους πολίτες προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος και ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής κ. Κυριάκος Κόκκινος παραχώρησαν, στο Υπουργείο Οικονομικών, κοινή συνέντευξη Τύπου με θέμα το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα για την Αυτοματοποίηση των Σημείων Συναλλαγής του Τμήματος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (ΤΤΥ) κ. Παύλος Παυλίδης και η Διευθύντρια του Τμήματος Υπηρεσιών Πληροφορικής κα Ανδριάνα Αχιλλέως, παρουσίασαν τις βασικές πρόνοιες του Συστήματος.
Το έργο έχει ανατεθεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας στην κοινοπραξία εταιρειών Cosmos Computers Α.Ε.Β.Ε.-CBS IT Systems Cyprus Ltd, για το ποσό των €2.254.383,00 + ΦΠΑ.
Στόχοι του έργου είναι η:
- Αυτοματοποίηση και μηχανογράφηση της διαδικασίας εξυπηρέτησης του κοινού και κατ’ επέκταση των λογιστικών και άλλων υποστηρικτικών λειτουργιών.
- Ενοποίηση και αυτοματοποίηση των συστημάτων και διαδικασιών καταγραφής πωλήσεων, αποθεμάτων, παραγγελιών, στατιστικών στοιχείων και λογιστικών εγγραφών.
- Επικέντρωση των ταχυδρομικών λειτουργών στην κύρια αποστολή τους που είναι η εξυπηρέτηση του κοινού.
- Εύκολη ενσωμάτωση νέων υπηρεσιών που θα παρέχει το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των εσόδων του, με την ύπαρξη ενός μηχανογραφημένου υπόβαθρου.
- Είσοδος του Τμήματος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών στη ψηφιακή εποχή η οποία θα αποτελέσει άλμα προς τον εκσυγχρονισμό του.
Το έργο αναμένεται να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών από το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, μέσω της εξοικονόμησης ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, αναμένεται να συμβάλει στην καλύτερη διαχείριση των πόρων του Τμήματος και στην αύξηση της παραγωγικότητας, και βεβαίως, καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και του συνεπαγόμενου διοικητικού φόρτου.
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος επεσήμανε στο χαιρετισμό του ότι «το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τη ναυαρχίδα των έργων που υλοποιήθηκαν και θα υλοποιηθούν από το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και ότι θα επιφέρει επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας των Tαχυδρομικών Γραφείων και του Τμήματος γενικότερα».
Ο κ. Καρούσος, ευχαριστώντας τον Υφυπουργό Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, αναφέρθηκε στη στενή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων με το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και είπε ότι «δεν είναι υπερβολή να χαρακτηριστεί το έργο ως άλμα προς τον εκσυγχρονισμό». Τόνισε, παράλληλα, ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους και η υιοθέτηση ψηφιακών καναλιών εξυπηρέτησης βρίσκει εφαρμογή και στα ταχυδρομεία.
«Ως ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός θα ήθελα να εκφράσω την αποφασιστικότητά του Υπουργείου και της Κυβέρνησης γενικότερα για την ενίσχυση του Τμήματος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών με κάθε τρόπο ώστε να καταστεί ένας τεχνολογικά εξελιγμένος οργανισμός, ο οποίος να συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική, εμπορική και κοινωνική δραστηριότητα του τόπου» υπογράμμισε ο κ. Καρούσος.
Τέλος, ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής κ. Κυριάκος Κόκκινος ανέφερε ότι «το έργο αυτό εντάσσεται στα πλαίσια της ευρύτερης προσπάθειας της Πολιτείας για επιτάχυνση του προγράμματος του ψηφιακού μετασχηματισμού, όχι μόνο των κρατικών υπηρεσιών, αλλά και ολόκληρης της οικονομίας και κοινωνίας του τόπου. Η ψηφιακή μετάβαση θεωρείται πυρήνας ώθησης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα της κυπριακής οικονομίας».
Ευχαριστώντας το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για τη συνεργασία, ο Υφυπουργός τόνισε πως αποστολή του Υφυπουργείου δεν είναι η υλοποίηση ενός τεχνολογικού εγχειρήματος, αλλά «η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και της ποιότητας υπηρεσιών και εξυπηρέτησης που παρέχονται σε πολίτες και επιχειρήσεις».