17/3/16

Αποτελέσματα Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας

Αποτελέσματα Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας


Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνει τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2016, και είχε ως θέμα την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος.

Στο v Διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από όλα τα Λύκεια (δημόσια και ιδιωτικά) και τις Τεχνικές Σχολές. Μετά από ενδελεχή εξέταση όλων των δοκιμίων, η κριτική επιτροπή αποφάσισε για τα βραβεία και τους τιμητικούς επαίνους ως ακολούθως:  

1ο Βραβείο: Μιχαέλλα Αλεξάνδρου, Γ’5 (Λύκειο Αρχ. Μακαρίου Γ’ Δασούπολης, Λευκωσία)
2ο Βραβείο: Σαλώμη Σταύρου, Γ’1 (Λύκειο Γεροσκήπου, Πάφος)
3ο Βραβείο: Ανδρέας Βοσκός, Γ’3 (Λύκειο Λινόπετρας, Λεμεσός)
1ος Έπαινος: Κλειώ Ευριπίδου, Γ’1 (Λύκειο Πολεμίου, Πάφος)
2ος Έπαινος: Κυριακή Πολίτη, Γ’3 (Λύκειο Αγ. Γεωργίου, Λάρνακα)
3ος Έπαινος: Στέλλα Παυλή, Γ’4 (Λύκειο Κολοσσίου, Λεμεσός)

Ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Κύπρο κ. Ηλίας Φωτόπουλος και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής θα παραστούν την Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016, στην εκδήλωση για τον εορτασμό της 25 ης Μαρτίου στο σχολείο της μαθήτριας που πρώτευσε, στο Λύκειο Αρχ. Μακαρίου Γ’ Δασούπολης, Λευκωσίας.

Την ίδια μέρα, εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού θα παραστεί στην εκδήλωση για τον εορτασμό της 25 ης Μαρτίου στο σχολείο της μαθήτριας που έλαβε το δεύτερο βραβείο στο Λύκειο Γεροσκήπου. Επίσης, οι Επαρχιακοί Επιθεωρητές θα παραστούν και συγχαρούν στα σχολεία τους τον μαθητή που πήρε το τρίτο βραβείο, καθώς επίσης και τις μαθήτριες που   έλαβαν έπαινο.

Η επίδοση  του α’ χρηματικού βραβείου ύψους €800, για τη μαθήτρια που πρώτευσε   καθώς και ποσό, ύψους €600, για τη βιβλιοθήκη του σχολείου της, όπως επίσης και η επίδοση του β’ και γ’ βραβείου, ύψους €600 και €400 αντίστοιχα και των τιμητικών διπλωμάτων για τις μαθήτριες που έλαβαν έπαινο, θα πραγματοποιηθεί στην πρεσβευτική κατοικία σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί αργότερα.

Η αντιμετώπιση του προσφυγικού

Από τους μαθητές ζητήθηκε φέτος να σχολιάσουν το ακόλουθο απόσπασμα: «Σε κατάσταση πανικού έχει περιέλθει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιμετωπίζοντας τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της, με την αδυναμία να δώσει μια σοβαρή λύση στο προσφυγικό πρόβλημα. […] Όλα αυτά όμως δεν θα είχαν συμβεί, αν από την πρώτη στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετώπιζε το τεράστιο αυτό πρόβλημα ως πραγματική ένωση και όχι ως ένα συνονθύλευμα χωρών, όπου η καθεμιά ξεχωριστά προσπαθεί να απαλλαγεί από τις συνέπειες και να φορτώσει το βάρος στον διπλανό της». (Γιάννης Καρτάλης, Εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 31 Ιανουαρίου 2016).  

Στο πλαίσιο αυτό, ζητήθηκε από τους διαγωνιζόμενους να αναπτύξουν τρόπους, με τους οποίους η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και τις συνέπειές του, έχοντας ως βάση τις οικουμενικές αξίες, τις οποίες κληροδότησε ο Ελληνισμός και οι οποίες αποτελούν τα θεμέλια του φιλελεύθερου ευρωπαϊκού οικοδομήματος, ως υποδείγματος συμβίωσης και προόδου.  

Το θέμα του διαγωνισμού επέλεξε επιτροπή που συστάθηκε για το σκοπό αυτό, στην οποία μετείχαν: α) ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής, β) o εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Ελλάδας κ. Δημήτριος Σελήνης, γ) ο λογοτέχνης κ. Αντρέας Χατζηθωμάς, δ) ο δημοσιογράφος κ. Αντρέας Παράσχος, ε) ο φιλόλογος-καθηγητής με ειδικό ενδιαφέρον για τη λογοτεχνία κ. Ανδρέας Παναγίδης, και στ) οι Επιθεωρητές Φιλολογικών Μαθημάτων κ. Ελένη Κτίστη και κ. Λοΐζος Αναστασιάδης.

--------------------------

17/3/2016