24/11/14

Παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού της Βουλής ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Συγκοινωνιών για το 2015

Παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού της Βουλής ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Συγκοινωνιών για το 2015
24/11/2014


Τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων για το 2015 παρουσίασε σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής, ο κ. Υπουργός σημείωσε ότι σε σχέση με πέρυσι υπάρχει μια αύξηση της τάξης των 3,5εκ. ευρώ για αναπτυξιακά έργα.

Αναγνώρισε μεν ότι, λόγω και της οικονομικής κρίσης, δεν πρόκειται για μεγάλη αύξηση, σημείωσε δε ότι το Υπουργείο έχει δημιουργήσει τον Κλάδο Συμβάσεων Δημόσιου/Ιδιωτικού Τομέα και ευελπιστεί ότι σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα προχωρήσει στην διεκπεραίωση συγκεκριμένων έργων. Κάποια από τα έργα, που θα γίνουν σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα αφορούν, μεταξύ άλλων, το σύστημα φωτοεπισήμανσης και την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων.

Ερωτηθείς για το θέμα της παροχής υπηρεσιών ΚΕΠ από το Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, ανέφερε ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2015 τα τέσσερα επαρχιακά Ταχυδρομικά Γραφεία θα προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΚΕΠ. Παράλληλα, θα καταβληθεί προσπάθεια έτσι ώστε μέσα στο 2015 να υπάρχουν εφτά με οκτώ επιπρόσθετα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες δομές και το προσωπικό του Τμήματος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών.

Ανάμεσα στα έργα για τα οποία προβλέπονται δαπάνες στον προϋπολογισμό του 2015 είναι η ολοκλήρωση του συνδετικού δρόμου του Λιμανιού της Λεμεσού με την πόλη, η δημιουργία ποδηλατόδρομων που θα ενώνουν τα Πανεπιστήμια και η μονοδρόμηση των Καλλιπόλεως/Μακαρίου.
Ο κ. Υπουργός ανέφερε παράλληλα ότι έχει αυξηθεί το κονδύλι που αφορά στην πραγματοποίηση μικρών έργων στις κοινότητες από 100 σε 460 χιλιάδες ευρώ. Πρόκειται, όπως τόνισε, για μια σημαντική εξέλιξη, καθώς θα βοηθηθούν οι τοπικές οικονομίες.

Σε ό,τι αφορά την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφερε ότι στόχος είναι η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών για τη χρήση τους. Ως προς το θέμα του τραμ, επεσήμανε ότι σε τρεις μήνες περίπου θα έχει ολοκληρωθεί το τελευταίο μέρος της σχετικής μελέτης. Σε περίπτωση που η χρήση του από χρηματοοικονομικής σκοπιάς κριθεί βιώσιμη, ανέφερε, θα προχωρήσουμε στις ενδεικνυόμενες ενέργειες για τη δημιουργία του.

Ερωτηθείς κατά πόσον υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη δημιουργία του, ανέφερε ότι σε περίπτωση που η λειτουργία του κριθεί βιώσιμη θα χρειαστούν 3-4 χρόνια.

Πρόσθεσε παράλληλα ότι στρατηγικός στόχος του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών μέσω και της βελτίωσης των υφιστάμενων συμβάσεων για διαχείριση των λεωφορείων. Τόνισε δε ότι εντός του 2015 θα ξεκινήσει η εγκατάσταση στα λεωφορεία του συστήματος τηλεματικής, όπως και του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης ακύρωσης εισιτηρίων. «Πρόκειται για έργα τα οποία θα γίνουν άμεσα, συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών» σημείωσε ο κ. Υπουργός. Ανέφερε, επίσης, ότι ανάμεσα στους στόχους του Υπουργείου είναι και η δημιουργία υποδομών, όπως για παράδειγμα, η δημιουργία πρόσθετων στάσεων λεωφορείων.