15/10/13

Ο Υπουργός Γεωργίας συμμετείχε στο Συμβούλιο της ΕΕ για το Περιβάλλον, στο Λουξεμβούργο





Ο Υπουργός Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος κ. Νίκος Κουγιάλης συμμετείχε στη Σύνοδο του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Περιβάλλον που πραγματοποιήθηκε, χθες, στο Λουξεμβούργο.



Στη Σύνοδο εγκρίθηκαν συμπεράσματα αναφορικά με τη 19η σύνοδο της διάσκεψης των συμβαλλομένων μερών της Σύμβασης για την κλιματική αλλαγή που θα πραγματοποιηθεί στη Βαρσοβία το Νοέμβριο, όπου θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, οι διαδικασίες προς υλοποίηση των δεσμεύσεων για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για την περίοδο 2013-2020. Ο κ. Υπουργός στήριξε την πρόταση της Προεδρίας, σημειώνοντας ότι αποτελεί ένα ισορροπημένο κείμενο που αντικατοπτρίζει τις διαχρονικές θέσεις της ΕΕ.

Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος συζήτησαν, επίσης, την τροποποίηση του Κανονισμού για τις μεταφορές αποβλήτων, η οποία αποσκοπεί στην πάταξη της παράνομης διασυνοριακής διακίνησης αποβλήτων. Ο κ. Κουγιάλης υποστήριξε τον καθορισμό ελάχιστων απαιτήσεων όσον αφορά τη διεξαγωγή αποτελεσματικών επιθεωρήσεων και συμφώνησε με τη δημιουργία ομοιόμορφης προσέγγισης από τα κράτη μέλη.  Υπογράμμισε ότι τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να βοηθηθούν στην ετοιμασία των σχεδίων επιθεώρησής τους με τον καθορισμό γενικού προτύπου, στο οποίο όμως να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των κρατών μελών, π.χ. όσον αφορά την κλίμακα μεγέθους και τη διαθεσιμότητα πόρων, καθώς και τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες. Τόνισε τέλος, ότι θα πρέπει να αποφευχθεί επιβάρυνση των κρατών μελών με περιττό διοικητικό και οικονομικό κόστος.

Στη Σύνοδο παρουσιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση για θέσπιση ενός  συστήματος παρακολούθησης, υποβολής εκθέσεων και επαλήθευσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, ως ένα πρώτο βήμα για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας. Ο κ. Υπουργός στην παρέμβασή του τάχθηκε υπέρ της λήψης μέτρων σε διεθνές επίπεδο και τόνισε ότι ο Κανονισμός θα πρέπει να σέβεται τις ισχύουσες Διεθνείς Συμβάσεις, να μην επηρεάζει τον ανταγωνισμό της αγοράς και να εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία που καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια, ανεξάρτητα από τη σημαία του πλοίου.

-------------------------