2/9/20

Συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού

 


Συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού

Πρ. Προδρόμου: Κατατέθηκε η πρόταση για θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Υπουργός προέβη σε δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Έχουμε καταθέσει, και αυτή τη στιγμή εξετάζεται από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, μια πρόταση που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, -αφού έτυχε της νομοτεχνικής διαδικασίας και είχε γίνει και η συνεννόηση με το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα- για τροποποίηση των Κανονισμών τόσο της Δημοτικής όσο και της Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, ώστε να προβλέπεται ρητά και να καλύπτεται θεσμικά και νομικά η δυνατότητα να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον παραστεί ανάγκη.

Πρόκειται για μια τροποποίηση των Κανονισμών που πρέπει να γίνει αμέσως και ευχαριστούμε τη Βουλή που ανταποκρίνεται στην ανάγκη για να έχουμε το συντομότερο δυνατόν το θεσμικό πλαίσιο.

Με αυτή την τροποποίηση των κανονισμών δεν εξαντλείται βεβαίως η πολιτική μας στον τομέα της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Τουναντίον, αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικής για την ψηφιακή τεχνολογία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το οποίο θα γίνουν και διαβουλεύσεις στη συνέχεια και στη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς, το συντομότερο δυνατόν, θα είναι έτοιμο, προκειμένου να καλύψει και τους σχεδιασμούς που κάνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Υπενθυμίζω ότι οι σχεδιασμοί που κάνει το Υπουργείο είναι πρώτον η αναβάθμιση της σύνδεσης όλων των σχολείων στο διαδίκτυο, αλλά και του εσωτερικού δικτύου.

Αυτές τις μέρες ξεκινούμε με τον πάροχό μας που είναι η Αρχή Τηλεπικοινωνιών, ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η σύνδεση των σχολείων στο Διαδίκτυο και να ενισχυθούν τα εσωτερικά ασύρματα δίκτυα στον βαθμό που να υποστηρίζουν πλήρως ψηφιακή λειτουργία και εξ αποστάσεως εκπαίδευση με όσες ψηφιακές τάξεις αντιστοιχούν στο πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμά τους. Γιατί τα σχολεία είναι ήδη συνδεδεμένα στο διαδίκτυο, αλλά δεν υπήρχε πρόβλεψη να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν σύνδεση σε όλο τον μαθητικό πληθυσμό, αν τυχόν χρειαστεί εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η μέχρι τώρα σύνδεση προοριζόταν να παρέχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε συγκεκριμένες αίθουσες και άλλες παρεμφερείς εργασίες, όχι όμως εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αυτό είναι που θα χρειαστούμε και θα εξασφαλίσουμε τώρα με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών των σχολείων με μια δαπάνη που έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο την 21η Αυγούστου για περίπου εφάπαξ δαπάνη €150 χιλιάδων για εργασίες αλλά και ετήσια αναβάθμιση της συνδρομής πέραν των €150 χιλιάδων, όπως επίσης και για την ασφάλεια του συστήματος με μια συνδρομή η οποία κοστολογείται σχεδόν €200 χιλιάδες τον χρόνο.

Οι δαπάνες αυτές έχουν εγκριθεί θα γίνουν, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο η αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού με συσκευές σε όλα τα σχολεία. Γίνεται λόγος για φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ειδικές οθόνες και άλλες περιφερειακές συσκευές για την εξ αποστάσεως. Είναι ένα σχέδιο το οποίο τρέχουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής. Προωθείται, μέσα στο επόμενο διάστημα, σχεδιασμός που θα δώσει σε όλα τα σχολεία τον πρόσθετο ηλεκτρονικό εξοπλισμό που χρειάζεται και όπως και η αναβάθμιση του δικτύου θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες.

Ο στόχος είναι κάθε σχολείο ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμο να μπορεί να στηρίξει με ψηφιακή τεχνολογία τη λειτουργία του. Δηλαδή, να μπορεί να μεταφέρει το ωρολόγιο πρόγραμμα στο ψηφιακό πεδίο. Για να γίνει αυτό θα γίνει μια αναβάθμιση του εξοπλισμού με δαπάνη περίπου 2,3 εκατ. ετησίως για τα επόμενα 5 χρόνια και η επιλογή, όπως έχει εξηγηθεί και στη Βουλή, είναι αντί το κράτος να αγοράζει και να συντηρεί συσκευές, να προχωρήσουμε σε μια συμφωνία με ανάδοχο που θα επιλεγεί με διαδικασίες διαγωνισμού και προσφορών, ο οποίος και θα αναλάβει να εξοπλίσει, να συντηρεί και να ανανεώνει τον εξοπλισμό μέσα από μια συμφωνία τύπου ενοικιαγοράς.

Αυτός ο συνολικός σχεδιασμός βεβαίως έχει και μια πτυχή παιδαγωγική, η οποία σχεδιάζεται και περιλαμβάνει και τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Όπως πέρσι το Υπουργείο Παιδείας έχει επιμορφώσει αρκετές εκατοντάδες εκπαιδευτικών σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης για να χρησιμοποιήσουν τις μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε συστηματική βάση και θα περάσουμε και εξειδικευμένα στην παιδαγωγική μεθοδολογία. Διότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι απλώς η τεχνολογική δυνατότητα να μεταφέρουμε μακριά το ίδιο μάθημα, αλλά έχει και ένα ιδιαίτερο παιδαγωγικό περιεχόμενο που θα αναπτύξουμε.

Υπογραμμίζω ότι προνοούμε γι’ αυτά που θα χρειαστούν σε περίπτωση κατά την οποία θα μεταβληθούν τα δεδομένα και τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα. Η αρχική λειτουργία των σχολείων από τη Δευτέρα είναι με κανονική φοίτηση όλων των παιδιών. Αυτό είναι το πιο σημαντικό που έχουμε κατακτήσει ως κοινωνία, ως χώρα και θα πρέπει να το διαφυλάξουμε τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Περισσότερο μάλιστα από τα υλικά μέσα, τα οποία θα πρέπει να θέσουμε στη διάθεση των σχολείων (τα αναλώσιμα υλικά αλλά και τη διαμόρφωση των χώρων, την επίπλωση) περισσότερο από αυτά, σημασία έχει να τηρήσουμε τους κανόνες.

Έχουμε δει ότι κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, κατά τον μήνα Μάιο και Ιούνιο, τα σχολεία λειτούργησαν εφαρμόζοντας υγειονομικούς κανόνες, οι εκπαιδευτικοί με προθυμία, αφοσίωση και αποτελεσματικότητα μπόρεσαν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά, να συνηθίσουν δηλαδή τα παιδία μέσα στη σχολική μονάδα με την ομάδα της τάξης τους, του σχολείου τους, να εφαρμόζουν σωστά τους κανόνες με πολύ καλά αποτελέσματα. Με τον ίδιο τρόπο πιστεύουμε και περιμένουμε ότι και σε αυτή τη σχολική χρονιά από την αρχή του έτους θα εφαρμοστούν οι κανόνες στα σχολεία και δεν θα χρειαστεί να καταφύγουμε σε άλλες λύσεις, οι οποίες όμως θα πρέπει να είναι έτοιμες και προβλεπόμενες για αυτό και η τροποποίηση των κανονισμών», σημείωσε κλείνοντας ο Υπουργός Παιδείας.