Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Υπουργός προέβη σε δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους.
Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Έχω ενημερώσει σήμερα την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για την προετοιμασία και τον σχεδιασμό για τη νέα σχολική χρονιά.
Σε όλο αυτό το διάστημα προχωρά η στελέχωση των σχολείων με αυξημένη προσοχή, επαγρύπνηση φέτος, ούτως ώστε να είμαστε έτοιμοι νωρίτερα, τα σχολεία θα ξεκινήσουν νωρίτερα όσο το επέτρεπαν τα περιθώρια.
Ξεκινάμε από την 1η Σεπτεμβρίου με την παρουσία των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία και από την 7η Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα. Οι μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης θα παρουσιαστούν από την Παρασκευή στις 4 Σεπτεμβρίου για να παραλάβουν τα βιβλία και να γίνει η κατανομή σε τμήματα και ο προγραμματισμός.
Ενημερώθηκε η Επιτροπή Παιδείας ότι έχοντας φέτος τη συνδρομή του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής έχουν γίνει ηλεκτρονικά οι εγγραφές στη Μέση Εκπαίδευση. Στη Δημοτική οι εγγραφές είχαν γίνει προηγουμένως και θα γίνουν ηλεκτρονικά την επόμενη χρονιά. Έχουμε πλέον τους αριθμούς που θα φοιτήσουν: στα δημόσια νηπιαγωγεία από τη νέα σχολική χρονιά θα φοιτήσουν 11.175 παιδιά, θα έχουμε 52.124 μαθητές και μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων, 41.028 μαθητές και μαθήτριες στη Μέση Γενική Εκπαίδευση και 5.106 μαθητές και μαθήτριες στη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Συνολικά δηλαδή 109.433 μαθητές θα έχουμε στα δημόσια σχολεία συν 2.000 παιδιά στα κοινοτικά νηπιαγωγεία.
Ο βασικός σχεδιασμός είναι όπως κάθε χρόνο, πλην όμως φροντίζουμε να αναπτύσσουμε κι ένα σχέδιο Β’ σε περίπτωση που χρειαστεί να λάβουμε κάποια μέτρα υγειονομικής προστασίας. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα προχωρήσουν τα επιδημιολογικά δεδομένα. Το Υπουργείο Παιδείας είναι σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, αλλά έχουμε και τη συνδρομή της Ειδικής Επιστημονικής Ομάδας του Υπουργείου Υγείας, ούτως ώστε και να αναθεωρήσουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα που είχαν ισχύσει, ανάλογα με τα δεδομένα, αλλά αν χρειαστεί να λάβουμε και κάποια μέτρα.
Ταυτόχρονα, ενημερώθηκε η Επιτροπή Παιδείας και για το κτηριολογικό πρόγραμμα του Υπουργείου ότι ένας αριθμός έργων έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όμως συνολικά χρειάζεται να βελτιώνουμε τα σχολεία είτε είναι για σκοπούς αντισεισμικής αναβάθμισης, είτε είναι για επεκτάσεις ή βελτιώσεις.
Θα ανακοινωθεί ο κατάλογος των έργων, τα οποία είναι σε εξέλιξη αλλά και κάποια έργα σχολικών κτηρίων τα οποία θα ξεκινήσουν αυτή τη σχολική χρονιά. Πρέπει τα πράγματα να είναι ξεκάθαρα να το γνωρίζουν και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και όλοι μας ότι βελτιώνουμε τις σχολικές εγκαταστάσεις και θα πρέπει γι’ αυτόν τον λόγο να δείξουμε υπομονή. Το Υπουργείο Παιδείας, οι Τεχνικές Υπηρεσίες με όλους τους συνεργάτες, προσπαθούν να επισπεύδουν όσο είναι δυνατόν την εκτέλεση των έργων και οι απαραίτητοι σχεδιασμοί έχουν ήδη γίνει.
Έχουν, επίσης, ενημερωθεί οι εκπαιδευτικοί για τις επιδιώξεις που πρέπει να έχουν στο πρώτο μέρος της σχολικής χρονιάς, για να ενισχύσουν και τα παιδιά έναντι των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά. Όπως και για το πώς προσαρμόζεται η διδασκαλία κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Αυτό θα γίνει βεβαίως και στα Λύκεια όπου φέτος η Α’ και Β’ Λυκείου θα λειτουργήσουν κανονικά με εξετάσεις τετραμήνων. Το πρώτο τετράμηνο, εφόσον εγκριθούν οι σχετικοί κανονισμοί από τη Βουλή, θα ολοκληρωθεί μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων γύρω στα μέσα Ιανουαρίου, όταν θα ξεκινήσει και το δεύτερο τετράμηνο. Πρέπει να είναι γνωστή από την αρχή η περιοδολόγηση αυτής σχολικής χρονιάς για να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί, και οι μαθητές και μαθήτριες ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα.
Ενημερώθηκε η Επιτροπή της Βουλής και για τον συνολικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ασχέτως του πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία και εάν τυχόν θα χρειαστούν κάποια μέτρα υγειονομικής προστασίας, θα αξιοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία και τις δυνατότητες που φάνηκε να έχει το δημόσιο σχολείο. Θα προσφέρουμε από την επόμενη σχολική χρονιά ένα κύκλο εξ αποστάσεως επιμορφωτικών προγραμμάτων, με θέματα ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος, όπως και ατομικής βελτίωσης για όλες τις βαθμίδες. Θέματα τα οποία πάντοτε όλοι διαπίστωναν ότι είναι χρήσιμα και απαραίτητα, αλλά δεν υπήρχε αρκετός χρόνος στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Η θεματολογία των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα περιλαμβάνει: την οδική ασφάλεια, την ενημέρωση για τις εξαρτήσεις, θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ενημέρωση των μαθητών του Γυμνασίου για τις κατευθύνσεις Λυκείου και τις επιλογές που έχουν, θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, θέματα που αφορούν την υγιεινή διατροφή, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ακόμα και την ενίσχυση της γλωσσικής παιδείας και τη σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας και μια σειρά από άλλα θέματα.
Τα προγράμματα αυτά θα προσφέρονται σε ώρες εκτός της λειτουργίας του σχολείου, σε προαιρετική βάση κατ’ αρχάς, με τον σχεδιασμό στη συνέχεια να δοθούν κίνητρα στους μαθητές οι οποίοι θα παρακολουθούν αυτή την επιμόρφωση.
Εκτός αυτού βεβαίως υπάρχει ένα σχέδιο Β’ για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας εάν τυχόν χρειαστεί να λάβουμε κάποια μέτρα που θα επηρεάσουν τη φοίτηση στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Είμαστε σε επικοινωνία και έχουμε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και με το Υπουργείο Υγείας και βεβαίως θα ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι στη φθινοπωρινή και τη χειμερινή περίοδο θα πρέπει στα σχολεία να προσέξουμε και άλλους παράγοντες εκτός από τον κορωνοϊό, ενδεχομένως και άλλες ιώσεις, για να είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε με τον ενδεδειγμένο τρόπο.
Θέλουμε να πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι η χώρα μας θα συνεχίσει, θα συνεχίσουμε συλλογικά με την ίδια υπευθυνότητα, ούτως ώστε να μην χρειαστεί να λάβουμε μέτρα στα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς για τον κορωνοϊό. Αν όμως χρειαστεί, θα είμαστε έτοιμοι και θα έχουμε και μια καλύτερη γνώση από ό,τι στην προηγούμενη χρονιά που η επιδημία μας βρήκε ξαφνικά».