31/10/17

Δηλώσεις Υπουργού Εξωτερικών σχετικά με την ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της τροπολογίας για τους εγκλωβισμένους

Δηλώσεις Υπουργού Εξωτερικών σχετικά με την ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της τροπολογίας για τους εγκλωβισμένους

Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Ιωάννης Κασουλίδης προέβη σήμερα σε δηλώσεις σχετικά με την ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της τροπολογίας για τους εγκλωβισμένους, μετά την εκδήλωση για τη παρασημοφόρηση με το Μετάλλιο Εξαίρετης Προσφοράς του Γερμανού Ευρωβουλευτή κ. Ράιμερ Μπέκε. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο.

Ακολουθεί αυτούσιο το κείμενο των δηλώσεων του Υπουργού:

«Οι παρεμβάσεις μου έγιναν χωρίς πλήρη γνώση των όσων έλεγαν οι Ευρωβουλευτές κ.κ. Μαυρίδης και Παπαδάκης. Θέλω να θέσω τα πραγματικά γεγονότα. Πρώτα-πρώτα, η δική μου ανάμειξη ήταν όταν ο Ευρωβουλευτής κ. Μπέκε με επισκέφτηκε στο γραφείο μου, αρχές Σεπτεμβρίου, για να μου ανακοινώσει ότι ήταν στη διάθεσή μας να εισάξει τροπολογία όσον αφορά τους εγκλωβισμένους γενικά, για την ενίσχυση της επανεγκατάστασής τους στα χωριά τους.

Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι και οι Ορθόδοξοι εγκλωβισμένοι δικαιούνται να επιστρέψουν στο Ριζοκάρπασο και να επανεγκατασταθούν. Υπήρξαν κάποια νεαρά ζευγάρια – όχι πολλοί- που ήταν γενναίοι, πήραν την απόφαση να επιστρέψουν και επέστρεψαν. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους εγκλωβισμένους Μαρωνίτες, οι οποίοι εδώ και πάνω από 10 χρόνια έχουν την ευχέρεια να επανεγκαθίστανται στο χωριό Κορμακίτης. Σήμερα το θέμα τίθεται για επανεγκατάσταση Μαρωνιτών στα δύο χωριά, την Αγία Μαρίνα και τον Ασώματο, που αυτή τη στιγμή λειτουργούν ως στρατόπεδα του κατοχικού στρατού.

Η τροπολογία του κ. Μπέκε, που, επαναλαμβάνω, έγινε με την έγκρισή μου, αναφέρεται στον προϋπολογισμό για την τουρκοκυπριακή κοινότητα. Έτσι τον ονομάζουμε, αλλά είναι προϋπολογισμός για την ενίσχυση των συνθηκών επανένωσης της Κύπρου. Αναφέρεται στη συνέχιση και ενίσχυση της υποστήριξης προς την Επιτροπή Αγνοουμένων, την ΔΕΑ. Σας διαβάζω απόσπασμα στα αγγλικά “The well being of Maronites wishing to resettle and that of all enclaved persons as agreed in the third Vienna Agreement” και συνεχίζει μετά για την Τεχνική Επιτροπή για την Πολιτιστική Κληρονομιά. Επομένως, μιλά για εφαρμογή της Τρίτης Βιέννης για όλους τους εγκλωβισμένους, είτε είναι Ορθόδοξοι είτε είναι Μαρωνίτες. Μιλά και για την επανεγκατάσταση για όλους τους εγκλωβισμένους, είτε είναι Ορθόδοξοι είτε είναι Μαρωνίτες και δεν διαχωρίζει κανένα. Εγώ δεν βρίσκω τίποτα κακό σε αυτή τη τροπολογία και την υποστηρίζω πλήρως.

Η διαφορά που είχαμε με τους Ευρωβουλευτές που καταψήφισαν είναι διότι ήθελαν να απαλειφθεί η λέξη επανεγκατάσταση. Εγώ δεν θεωρώ ότι είναι κάτι κακό να επανεγκατασταθούν εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, εφόσον τα στρατόπεδα φύγουν από τα χωριά τους. Αυτό είναι όλο. Εγώ δεν είχα ανάμιξη στις διαδικασίες διότι δεν γνώριζα τα γεγονότα από εκεί και πέρα. Εγώ έδωσα την έγκρισή μου, συμφώνησα με τους διπλωμάτες του Υπουργείου μου που βοήθησαν για να γραφτεί αυτή η συμφωνία και τίποτα άλλο».
-----------------------