Απάντηση
του Υπουργείου Παιδείας σε δημοσιεύματα σε σχέση
με
την Έκθεση για την αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων
Το
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού επιθυμεί να σχολιάσει δημοσιεύματα και
ανακοινώσεις σε σχέση με την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής για την
αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων, διευκρινίζοντας τα ακόλουθα:
-
Η
διαδικασία αξιολόγησης δεν ακυρώνει με οποιοδήποτε τρόπο την προσπάθεια που
άρχισε από το 2008 για την εισαγωγή Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στη δημόσια
εκπαίδευση του τόπου μας, ούτε και μηδενίζει τα Αναλυτικά Προγράμματα. Αντίθετα,
η αξιολόγηση διαμορφωτικής μορφής που έχει εκπονηθεί, μετά από αίτημα του ίδιου
του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, αποτελεί βασικό εργαλείο βελτίωσης του
όλου εγχειρήματος και αναγκαιότητα που θα έπρεπε να είχε τροχοδρομηθεί από την
έναρξη της προσπάθειας. Η αξιολόγηση, η οποία θα πρέπει να στηρίζει την κάθε
αλλαγή στην εκπαίδευση δεν πρέπει να φοβίζει κανένα και ούτε να θεωρείται
απειλή, παρά μόνο βάση για αναδιαμόρφωση και βελτίωση στη βάση τεκμηρίωσης.
-
Η
εν λόγω έκθεση αξιολόγησης αξιοποιείται στο μέγιστο βαθμό από το Υπουργείο
Παιδείας και Πολιτισμού στη βάση καθαρά επιστημονικών κριτηρίων. Η έκθεση θα
αποτελέσει τη βάση για σειρά βελτιωτικών αλλαγών, τόσο στο περιεχόμενο των
Αναλυτικών Προγραμμάτων όσο και σε οριζόντια θέματα που απασχολούν το Υπουργείο
εδώ και καιρό, όπως το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι δείκτες μαθησιακής επάρκειας και
τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών μας. Ήδη, οι ομάδες εργασίας για τα
Αναλυτικά Προγράμματα (οι οποίες αποτελούνται τόσο από αποσπασμένους,
προσοντούχους, εκπαιδευτικούς στο κάθε μάθημα, όσο και από επιθεωρητές), θα
υποβάλουν στον κ. Υπουργό εισηγήσεις για αλλαγές ενόψει και της έναρξης της νέας
σχολικής χρονιάς σε λίγες μόνο βδομάδες, στη βάση των εισηγήσεων της
Επιστημονικής Επιτροπής που εκπόνησε την αξιολόγηση.
-
Η
έκθεση αξιολόγησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων θα αξιοποιηθεί επίσης για συνεχή,
εσωτερική και διαμορφωτική αξιολόγηση από τους λειτουργούς του Υπουργείου
Παιδείας και Πολιτισμού, ώστε να δοθεί η ευκαιρία για άμεση και έγκαιρη
παρέμβαση στα θέματα περιεχομένου και διδασκαλίας των διαφόρων μαθημάτων, εκεί
και όπου κρίνεται αναγκαίο. Το Υπουργείο έχει ήδη τροχοδρομήσει μηχανισμούς
συνεχούς αξιολόγησης ώστε τα προβλήματα και οι αδυναμίες που υπάρχουν και
βιώνονται καθημερινά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, να
εντοπίζονται και να επιλύνονται τεκμηριωμένα και έγκαιρα.
-
Το
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εκτιμά το έργο της Επιστημονικής Επιτροπής, η
οποία εργάστηκε εντατικά με βάση αίτημα του ίδιου του Υπουργείου για εφ’ όλης
της ύλης αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Όλα τα μέλη της είναι
εγνωσμένου κύρους πανεπιστημιακοί από πανεπιστήμια του τόπου μας και πλείστοι
από αυτούς έχουν ήδη αξιοποιηθεί ως εμπειρογνώμονες για το Υπουργείο Παιδείας
και Πολιτισμού από διάφορες Κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της
προηγούμενης.
Τέλος,
το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού διαβεβαιώνει ότι η προσπάθεια που
καταβάλλεται για εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος συνεχίζεται με
εντονότερους ρυθμούς και προχωρεί σε όλες τις δομές και το περιεχόμενο του
συστήματος, αποσκοπώντας στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
για τα παιδιά μας.