Στο
πλαίσιο του μεγαλύτερου προγράμματος ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης
εκπαιδευτικών που έχει εφαρμοστεί στην ιστορία του εκπαιδευτικού μας
συστήματος, έχει περιληφθεί, για πρώτη φορά,
από τη φετινή σχολική χρονιά, και διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Προδημοτικής, Ειδικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης στα πρότυπα του διημέρου
επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης που εφαρμόζεται με επιτυχία
την τελευταία διετία.
Το διήμερο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες
περιλαμβάνει τόσο κεντρική όσο και ενδοσχολική επιμόρφωση. Σε αυτό
συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα Δημόσια Δημοτικά
Σχολεία, Νηπιαγωγεία και Ειδικά Σχολεία καθώς και στα Κοινοτικά
Νηπιαγωγεία.
Η κεντρική επιμόρφωση περιλαμβάνει 22 θεματικές ενότητες για τα Δημοτικά Σχολεία, έξι θεματικές ενότητες για τα Δημόσια και Κοινοτικά Νηπιαγωγεία και τρεις θεματικές ενότητες για την Ειδική Εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη θεματική ενότητα που τους ενδιαφέρει και στη συνέχεια να παρακολουθήσουν ένα ολοήμερο σεμινάριο (8.30 π.μ. – 1.00 μ.μ.) σε διάφορα επιμορφωτικά κέντρα σε
κάθε επαρχία. Ανάμεσα στα θέματα που προσφέρθηκαν περιλαμβάνοντα θέματα
σχετικά με τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα, τη διδακτική των διάφορων
γνωστικών αντικειμένων καθώς επίσης και «οριζόντια θέματα», όπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση, ο «αποτελεσματικός εκπαιδευτικός», η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, η διαχείριση παραβατικών συμπεριφορών, κ.ά.
Συνολικά, τις μέρες διεξαγωγής του
εκπαιδευτικού, σε όλες τις επαρχίες λειτουργούν 118 επιμορφωτικά κέντρα
και εργάζονται 250 περίπου επιμορφωτές. Επιμόρφωσης έτυχαν, μέχρι
στιγμής, συνολικά, 4.208 εκπαιδευτικοί Δημοτικής, 846 εκπαιδευτικοί Προδημοτικής και 553 εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης.
Κατά τη διάρκεια της μέρας διεξαγωγής της ενδοσχολικής επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί, μέσα στις σχολικές τους μονάδες, ακολούθησαν συγκεκριμένο πρόγραμμα αυτοεπιμόρφωσης και αλληλοεπιμόρφωσης,
το οποίο περιλάμβανε παρουσιάσεις και συζήτηση άρθρων για τα νέα
Προγράμματα Σπουδών των διάφορων γνωστικών αντικειμένων, παρουσιάσεις
για τη φιλοσοφία των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, συζητήσεις για
τρόπους υιοθέτησης καλών πρακτικών βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου, κ.ά.
Ευχαριστώντας θερμά όλους όσοι εργάστηκαν
για να σχεδιάσουν και να εκπονήσουν το διήμερο επιμόρφωσης των
εκπαιδευτικών σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, όλους όσοι προσφέρουν
τις υπηρεσίες τους ως επιμορφωτές, αλλά κυρίως όλους τους εκπαιδευτικούς για τη θερμή ανταπόκρισή τους, θέλω να στείλω ένα μήνυμα:
Η φετινή σχολική χρονιά, παρά την οικονομική
κρίση, ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Η στελέχωση έχει ολοκληρωθεί,
τα θέματα ασφάλειας στα σχολεία όπου γίνονται αναπτυξιακά έργα έχουν
ρυθμιστεί και τα βιβλία έχουν σταλεί έγκαιρα στα σχολεία.
Παράλληλα, η επέκταση της εφαρμογής των νέων συνεχίζεται κανονικά και σύμφωνα πάντοτε με τους σχεδιασμούς μας:
Ήδη, τα δύο τελευταία χρόνια έχουν περάσει από διάφορες μορφές επιμόρφωσης σχετικά με τα νέα Α.Π. 2.400 περίπου εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 2.700 περίπου εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε Γυμνάσια.
Ταυτόχρονα, τα δύο τελευταία χρόνια έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή 136 νέων εκδόσεων και
έχουν αποσταλεί στα σχολεία. Οι εκδόσεις αυτές λειτουργούν
υποστηρικτικά στην προσπάθειά που καταβάλουν οι εκπαιδευτικοί μας για να
εφαρμόσουν στην πράξη τα νέα Α.Π. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται νέα
βιβλία, εγχειρίδια, τετράδια εργασίας, σημειώσεις για τον εκπαιδευτικό
και τον μαθητή, κ.ά.
Τέλος, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι στην πρόσφατη συνεδρία του,
ημερομηνίας 30 Αυγούστου 2012, το Υπουργικό Συμβούλιο, με τις αποφάσεις
που έλαβε, έχει εγκρίνει μια σειρά από μέτρα που μας επιτρέπουν την
απρόσκοπτη συνέχιση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στις
αποφάσεις αυτές περιλαμβάνονται:
· Η συνέχιση της εφαρμογής του νέου ωρολογίου προγράμματος στα Δημοτικά.
· Η
συνέχιση και διεύρυνση του μεγαλύτερου προγράμματος ενδοϋπηρεσιακής
επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που έχει εφαρμοστεί στην ιστορία του
εκπαιδευτικού μας συστήματος.
· Η
συνέχιση της παραγωγής και εκπόνησης εκπαιδευτικού υλικού για τις
ανάγκες των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για όλα τα μαθήματα του
Δημοτικού και του Γυμνασίου.
· Η εφαρμογή του νέου ωρολογίου προγράμματος Μέσης Εκπαίδευσης σε τέσσερα Γυμνάσια. |
|