Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Πρόδρομου ανέφερε: «Θέλω να υπογραμμίσω ότι για το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο, όπως σε όλο το φάσμα της τριτοβάθμιας, πανεπιστημιακής ή άλλης εκπαίδευσης, πολιτική της Κυβέρνησής μας είναι:
- να στηρίξουμε την ανάπτυξη των σπουδών, διασφαλίζοντας πρώτα απ’ όλα την ποιότητα και να δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες και να δημιουργήσουμε πρόσφορο έδαφος τόσο σε δημόσια, όσο και σε άλλα ιδρύματα και σχολές,
- να δώσουμε στους νέους μας (πρωτίστως στους νέους αποσκοπούν οι προσπάθειές μας) όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες και επιλογές,
- να απελευθερώσουμε και να ενισχύσουμε τη δυναμική της γνώσης, της έρευνας, της καινοτομίας, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με γοργό ρυθμό, αλλά και να συνδέσουμε αυτή τη δυναμική με την ευρύτερη ανάπτυξη και οικονομική ή άλλη δραστηριότητα της κοινωνίας.
Η μεταφορά του ΑΞΙΚ στο ΥΠΠΑΝ από την αρχή αυτής της χρονιάς, εντάσσεται στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η κατεύθυνσή μας στο ΥΠΠΑΝ, από την αρχή του έτους αυτού, είναι η αναδιοργάνωση, η αναβάθμιση και η ανάπτυξη του ΑΞΙΚ. Σε γραμμές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε μια διακριτή μορφή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίπλα στην πανεπιστημιακή, αλλά με σαφή προσανατολισμό στην αγορά και την τόσο σημαντική –ζωτικής σημασίας για τη χώρα μας- τουριστική και επισιτιστική βιομηχανία.
Έχουμε χάσει μερικούς μήνες λόγω της πανδημίας. Όμως αμέσως πριν την επιδημία και στη διάρκειά της ακόμα, ξεκινήσαμε με τη σχολή και παρακολουθούμε στενά μια διαδικασία αναδιοργάνωσης που πρέπει να προχωρήσει.
- Για τον σκοπό αυτό έχει οριστεί και πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), υπό την προεδρία του Γενικού Διευθυντή του ΥΠΠΑΝ, όπως προβλέπει η νομοθεσία, αλλά και με τη συμμετοχή σημαντικών εκπροσώπων, προσωπικοτήτων από την ενεργό δράση στην ευρύτερη τουριστική βιομηχανία. Το Δ.Σ. θέτει τις γραμμές για την αναδιοργάνωση και την αναβάθμιση του Ινστιτούτου και θα ακολουθήσει συγκεκριμένος προγραμματισμός.
- Υπογραμμίζεται ακόμα ότι καταγράφουμε τις σημαντικές ανάγκες στις υποδομές, κτηριακές και άλλες και το ΥΠΠΑΝ θα προγραμματίσει την αναβάθμιση που χρειάζεται.
- Το ίδιο το Ινστιτούτο ενθαρρύνεται και θα πρέπει να προχωρήσει και να υποβάλει προς εξέταση στον φορέα ΔΙΠΑΕ τα προγράμματα που πρέπει να αναπτυχθούν. Έχουμε την πολύ καλή συνεργασία με την Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου του ΔΙΠΑΕ –τους οποίους και ευχαριστώ γενικότερα για τη συμβολή τους στην ευρύτερη ανάπτυξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης- και θα πρέπει να γίνουν οι εργασίες με ταχύ ρυθμό. Διότι για να προχωρήσει, παραδείγματος χάριν το 4ετές πρόγραμμα σπουδών, θα πρέπει να τύχουν της ακαδημαϊκής έγκρισης τα προγράμματα. Αυτό δεν είναι κάτι που έχει καθυστερήσει, αφού μόλις από την αρχή του έτους ξεκινήσαμε τις συζητήσεις με τη Διεύθυνση του ΑΞΙΚ, αλλά θα πρέπει σίγουρα να προχωρήσει γρήγορα.
- Όσον αφορά τυχόν ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που σίγουρα είναι συνεπακόλουθες και αυτές θα πρέπει να προγραμματισθούν και να διοχετευθούν διά μέσου των ενδεδειγμένων διαδικασιών διακυβέρνησης.
- Ταυτόχρονα και επειδή σίγουρα πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές οι πρακτικές του ιδρύματος, αυτές τις μέρες έχουν δοθεί οδηγίες και ενεργοποιείται η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του ΥΠΠΑΝ για να εξετάσει αρμοδίως διαδικασίες και πρακτικές σχετικά με την απασχόληση, το εκπαιδευτικό προσωπικό, τη λειτουργία του Ινστιτούτου κ.ο.κ. με σκοπό τον εξορθολογισμό και τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
- Η Κυβέρνηση υπολογίζει στον ρόλο που έπαιξε ιστορικά, αλλά ακόμα περισσότερο στον εξειδικευμένο ρόλο που μπορεί να παίξει τώρα και στο μέλλον το ΑΞΙΚ ως μια εξειδικευμένη δομή τριτοβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, που θα δίνει την ευκαιρία ποιοτικών ανώτερων σπουδών στον τομέα αυτό για τους νέους μας, αλλά και θα τροφοδοτεί την αγορά και τη βιομηχανία του τουρισμού με άρτια εκπαιδεμένα εξειδικευμένα επαγγελματικά στελέχη, κάτι που τόσο χρειαζόμαστε.
- Αυτός είναι ο κύριος στόχος του ΑΞΙΚ. Δεν είναι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση ούτε να αποτελεί κάποιου είδους μεταβατικό στάδιο για άλλες πανεπιστημιακές σχολές, αλλά είναι η ακαδημαϊκά ποιοτική τριτοβάθμια επαγγελματική κατάρτιση.
Ευχαριστώ όμως και την Κοινοβουλευτική Επιτροπή για το ενδιαφέρον σας και σίγουρα θα αξιοποιήσουμε και παρατηρήσεις όπως και εισηγήσεις των μελών σας και των βουλευτών μας ή των πολιτικών δυνάμεων γενικότερα».