13/4/20

Τηλεδιάσκεψη Υπουργού Παιδείας με τον Πρόεδρο και μέλη της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας

Τηλεδιάσκεψη Υπουργού Παιδείας με τον Πρόεδρο και μέλη της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας
Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης
Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου πραγματοποίησε σήμερα τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο και μέλη της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης μέσω του προγράμματος MS Teams.
Ο Υπουργός κατ’ αρχάς υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που έχει το γεγονός ότι το δημόσιο σχολείο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και μπορεί σήμερα να δώσει εξ αποστάσεως παιδαγωγική στήριξη, συμβάλλοντας στις προσπάθειες για αντιμετώπιση της επιδημίας. Ευχαρίστησε, στο πρόσωπο της Συνομοσπονδίας, όλους τους γονείς/κηδεμόνες για τη συνεργασία τους με τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για την κατανόηση που δείχνουν σε αυτή την περίοδο προσαρμογής και ανέφερε ότι είναι σημαντικό για το Υπουργείο να έχει τις επισημάνσεις και εισηγήσεις μέσα από την οπτική γωνία των γονέων/κηδεμόνων.
Κατά τη τηλεδιάσκεψη συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, θέματα σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τις Παγκύπριες εξετάσεις, όπως και σχετικά με τις ανάγκες που προέκυψαν για σύνδεση των μαθητών/τριών Μέσης Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε στους εκπροσώπους των γονέων/κηδεμόνων ότι το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έπρεπε να εφαρμοστεί αμέσως μόλις προέκυψε η ανάγκη. Ως εκ τούτου, το Υπουργείο κινήθηκε με ταχύτητα και υιοθέτησε τακτικές ευελιξίας. Καταγράφηκαν αμέσως οι ανάγκες των μαθητών/τριών σε συνδεσιμότητα και ψηφιακές συσκευές και έχουν ήδη καλυφθεί οι ανάγκες σε ψηφιακές συσκευές, αξιοποιώντας δωρεές ιδιωτών και οικείους πόρους και περίπου 6000 ψηφιακές συσκευές έχουν δοθεί στα σχολεία Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης για να διατεθούν στα παιδία που τις χρειάζονται. Ενώ, αυτές τις μέρες, γίνονται και οι διαδικασίες για τις διαδικτυακές συνδέσεις.
Ο Υπουργός ενημέρωσε, επίσης,  τους εκπροσώπους των γονέων/κηδεμόνων ότι ευθύς εξαρχής χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένο, ιδιαίτερα δημοφιλές πρόγραμμα ηλεκτρονικής επικοινωνίας για το οποίο καταβάλλονταν ήδη δικαιώματα από το κράτος. Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες  απόκτησαν κωδικούς και πρόσβαση και ταυτόχρονα δικαίωμα δωρεάν χρήσης του πλέον διαδεδομένου πακέτου προγραμμάτων λογισμικού Office 365.
Σχετικά με το πρόγραμμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εξήγησε ότι αυτό που ζητήθηκε από το Υπουργείο δεν είναι να εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί το πλήρες πρόγραμμα, όπως εφαρμοζόταν στις τάξεις, αλλά ζητήθηκε από τις διευθύνσεις των σχολείων να επεξεργαστούν, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, Σχέδιο Δράσης. Η κατεύθυνση που δόθηκε για την εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι να οργανωθεί σε τέσσερις παρουσιάσεις μέχρι 30 λεπτά η καθεμία την ημέρα. Σημείωσε, επίσης, ότι εκπαιδευτικοί  μπορούν ανάλογα με τα δεδομένα της τάξης τους είτε να προχωρούν σε περαιτέρω διδασκαλία είτε να κάνουν επαναλήψεις, τονίζοντας παράλληλα, ότι αν και δεν πρόκειται για κανονική εκπαίδευση που εξετάζεται, παρόλα αυτά αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να προχωρήσουν με την ύλη.
Όσον αφορά στο θέμα της ύλης για τις εξετάσεις, ο Υπουργός ανέφερε ότι εφόσον οι μαθητές/μαθήτριες γνωρίζουν ότι θα εξεταστούν στη βάση της διδασκαλίας που έγινε στις τάξεις, κατά πάσα πιθανότητα γνωρίζουν και την ύλη. Στόχος μας σε καμιά περίπτωση δεν είναι να πιέσουμε τα παιδιά, πρόσθεσε ο κ. Προδρόμου, σημειώνοντας ότι θα τους δοθεί χρόνος να προετοιμαστούν πριν από τις εξετάσεις.
Ερωτηθείς για το θέμα των απουσιών, ο κ. Προδρόμου σημείωσε ότι δεν έχει τεθεί θέμα απουσιών στο πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά, όπως είπε, ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς να καταγράφουν τη συμμετοχή των παιδιών για να αξιολογήσουμε, εδώ στο Υπουργείο, κατά πόσον έχει επιτυχία το πρόγραμμα.
Σχετικά, τέλος, με τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης των οποίων έχει ανασταλεί η λειτουργία, ο Υπουργός ανέφερε ότι δοθήκαν οδηγίες, ούτως ώστε και εκεί να ετοιμαστεί πρόγραμμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Τέλος, αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι επαφές και ο διάλογος με τους γονείς/κηδεμόνες μέσω ανάλογων τηλεδιασκέψεων.