Επιπρόσθετη στήριξη μαθητών από κλινικούς και συμβουλευτικούς ψυχολόγους από τη νέα σχολική χρονιά
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προκήρυξε διαγωνισμό για αγορά υπηρεσιών από ειδικούς επιστήμονες, ώστε να προσφερθούν πρόσθετες υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης προς τους μαθητές και τους γονείς, μέσα από τη δημιουργία και λειτουργία Κέντρων Πληροφόρησης και Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης στα σχολεία που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης» (ΔΡΑ.Σ.Ε.).
Στα Κέντρα αυτά, τα οποία θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τη νέα σχολική χρονιά, θα προσφέρονται υπηρεσίες από κλινικούς ψυχολόγους, συμβουλευτικούς ψυχολόγους και άλλους ειδικούς, είτε για την ατομική στήριξη μαθητών, είτε για την εφαρμογή στοχευμένων προγραμμάτων πρόληψης και βιωματικών εργαστηρίων σε ομάδες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Στόχος των βιωματικών εργαστηρίων θα είναι η πρόληψη της βίας, των επικίνδυνων συμπεριφορών, της παραβατικότητας, των εξαρτήσεων, της σχολικής αποτυχίας και της σχολικής διαρροής.
Το Πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2015-2016, έχοντας ως κύριο σκοπό την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών της οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση και τους μαθητές και ως επιμέρους στόχους τη διασφάλιση της κοινωνικής πρόνοιας και τη στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων ομάδων του πληθυσμού, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, με τον περιορισμό του κινδύνου κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, τη μείωση της σχολικής αποτυχίας, της παραβατικότητας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2016-2017, το Πρόγραμμα ΔΡΑ.Σ.Ε. υλοποιείται σε 89 σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια/Λύκεια, Τεχνικές Σχολές), καλύπτοντας περίπου το 12,5% των μαθητών. Την επόμενη σχολική χρονιά 2017-2018, η εφαρμογή του προγράμματος θα επεκταθεί σε 7 επιπρόσθετες σχολικές μονάδες, καλύπτοντας περίπου το 15% του μαθητικού πληθυσμού.
Μέχρι σήμερα, από την εφαρμογή του προγράμματος που συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, προέκυψαν πολλαπλά οφέλη:
• Λειτούργησαν τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης τόσο σε πρωινό, όσο και σε απογευματινό χρόνο.
• Απασχολήθηκαν περίπου 630 νέοι πτυχιούχοι, για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης.
• Ενισχύθηκαν τα σχολεία με επιπρόσθετο τεχνολογικό εξοπλισμό.