Δηλώσεις Υπουργού Μεταφορών,
Επικοινωνιών και Έργων στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών
και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης προέβη σήμερα σε δηλώσεις στην εκπομπή «Πρωινό
Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος του ΡΙΚ σχετικά με την έκκληση στην Υπουργό
Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κα Ζέτα Αιμιλιανίδου όπως, με τη
μεσολαβητική προσπάθεια που ανέλαβε, δώσει λύση στη διαφορά που οδήγησε σε
απεργία στα αστικά λεωφορεία της εταιρείας «Ζήνων».
Συγκεκριμένα ο κ. Δημητριάδης είπε
ότι: «Το θέμα παραπέμφθηκε στην Υπουργό Εργασίας, αλλά μαζί και με τη δική μου
συμβολή και συνεργασία βρέθηκε η χρυσή τομή. Αυτό που θέλω να υπογραμμίσω είναι
ότι δεν θα υπάρξει ούτε ένα σεντ κόστος για τον φορολογούμενο. Οτιδήποτε έχει
γίνει είναι μέσω μιας εσωτερικής αναπροσαρμογής των μισθών της εταιρείας. Η δική
μου εμπλοκή μαζί με την συνάδελφό μου ήταν να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει
κανένα κόστος για το Δημόσιο και επίσης να διασφαλίσουμε ότι οποιαδήποτε λύση θα
είχε βρεθεί, θα είχε γίνει με τρόπο που να διασφάλιζε το πρώτο. Να μην ερχόντουσαν, δηλαδή, με μια εισήγηση
λύση που στο τέλος της ημέρας θα πλήρωνε το κόστος ο φορολογούμενος».
Απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα
που αναφέρει ότι «άδειασαν» τον Υπουργό Μεταφορών με τη χθεσινή συμφωνία, ο κ.
Δημητριάδης είπε: «Πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη εφημερίδα το δημοσίευμα αυτό
και νομίζω ότι, αν κάποιος πάρει τη χθεσινή συμφωνία θα αντιληφθεί ότι έχει
γίνει αυτό που ζητούσα από την αρχή, δηλαδή να μην υπάρχει κανένα κόστος για τον
φορολογούμενο κι αυτό να διασφαλιστεί μέσω μιας γραπτής συμφωνίας. Και για να
αναφερθώ σε μια πιο μεγάλη λεπτομέρεια, να πω ότι οι πολύ χαμηλόμισθοι παίρνουν
κάποιες πολύ μικρές αυξήσεις τις οποίες θα χρηματοδοτήσουν οι υψηλόμισθοι.
Θα ήθελα να τονίσω ότι αν δει
κάποιος τους μισθούς στην εταιρεία θα αντιληφθεί ότι τα 2/3 των οδηγών παίρνουν
μισθούς μεταξύ 1500 και 1800 ευρώ. Επίσης, υπάρχουν άνθρωποι εκεί που παίρνουν
περισσότερα από 2000 ευρώ».
Ερωτηθείς κατά πόσο θα έπρεπε η
Κυβέρνηση να έχει λόγο στο πώς μοιράζονται τα χρήματα από τα δημόσια ταμεία,
καθώς, παρόλο που είναι ιδιωτική εταιρεία, η εταιρεία «Ζήνων» είναι
επιχορηγούμενη από το κράτος κατά 92% ο κ. Υπουργός είπε:« Έχετε απόλυτο δίκαιο και αυτό είναι
μέρος του ελέγχου που κάνουμε στα οικονομικά των εταιρειών. Ένας από τους λόγους
που επέμενα τόσο πολύ να μην υπάρξει ούτε σεντ κόστος για τον φορολογούμενο ήταν
το γεγονός ότι όντως υπήρχαν υψηλοί μισθοί στην εταιρεία «Ζήνων». Η πλειοψηφία
των υπαλλήλων έπαιρνε σχετικά υψηλούς μισθούς και έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος
να μην αυξηθεί το κόστος για το Δημόσιο για να μην νιώσουν και οι φορολογούμενοι
ότι στο τέλος της ημέρας είναι το κορόιδο της υπόθεσης. Έχει βρεθεί η λύση και
μάλιστα χωρίς κόστος για το Δημόσιο και τον φορολογούμενο, όπως ήταν η αρχική
μου θέση. Επίσης, υπάρχει και η διασφάλιση στη συμφωνία ότι, αν οι αποκοπές που
θα γίνουν στους υπαλλήλους που παίρνουν περισσότερα από 2200 ευρώ δεν είναι
αρκετή, η επιπρόσθετη αποκοπή του 3% να αυξηθεί, έτσι ώστε να είναι ίση με
οποιαδήποτε αύξηση γίνει στους χαμηλόμισθους, και αυτό μας ικανοποιεί.
Κληθείς να απαντήσει αν η ιδία
«γραμμή» θα ισχύει και για τις άλλες εταιρείες που επιχορηγούνται από το κράτος
ο κ. Υπουργός είπε: «Στην Λεμεσό έχει αναβληθεί η απεργία. Ήταν κάτι που είχαμε
ζητήσει. Αντιλαμβάνομαι θα μπουν σε διαβουλεύσεις, όμως εγώ, ως Υπουργός
Μεταφορών, αυτό που θα ήθελα να πω για ακόμα μια φορά είναι ότι δεν δέχομαι να
υπάρξει επιπρόσθετο κόστος για το Δημόσιο και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να
αντιληφθούμε όλοι».
Καταλήγοντας ο κ. Δημητριάδης
ανέφερε: «Πρέπει να πω ότι αυτή τη στιγμή έχουμε βάλει κάποια όρια όσον αφορά
τους μισθούς, για παράδειγμα, των διευθυντών και τον αριθμό των διευθυντών, ενώ
οποιαδήποτε επιπρόσθετα ποσά πληρώνονται ή άτομα, τα οποία δεν έχουν αντικείμενο
εργασίας στην εταιρεία, εργοδοτούνται τα «κόβουμε» από την επιδότηση που τους
δίνουμε. Όσον αφορά τους οδηγούς λεωφορείων, όταν είχαν δημιουργηθεί οι
εταιρείες είχαν κάνει κάποιες αρχικές συμφωνίες μαζί με τις εταιρείες γι’ αυτό
και παρουσιάζεται ανομοιομορφία μισθών μεταξύ των εταιρειών. Δηλαδή κάποιες
εταιρείες πληρώνουν πιο υψηλούς μισθούς και κάποιες πιο χαμηλούς μισθούς. Για να
είμαι ειλικρινής αυτό δεν το βρίσκω σωστό. Επίσης, δε βρίσκω σωστό ότι όταν
έγιναν αυτές οι συμφωνίες υπήρξε σημαντική αύξηση των μισθών σε σχέση με το τι
έπαιρναν προηγουμένως - για κάποιες από τις επαρχίες. Και είναι δική μας δουλειά
και δική μου δουλειά ως Υπουργός Μεταφορών να κάνω ό,τι μπορώ για να ελέγξω την
κατάσταση και σίγουρα να μην συνεχίσουν αυτές οι «αλόγιστες» αυξήσεις. Πρέπει να
είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί έτσι ώστε τα χρήματα που δίνονται, να δίνονται με
έλεγχο για να μην νιώθει και ο φορολογούμενος ότι ‘πληρώνει αυτός τη
νύφη’».
_____________