Δήλωση Κώστα Κώστα Βουλευτή ΑΚΕΛ- Αριστερά- Νέες
Δυνάμεις
μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου
αναφορικά με την εισαγωγή υγραερίου στην
αυτοκίνηση
Σήμερα η κυβέρνηση παρά της περί του αντιθέτου γραπτές και προφορικές
διαβεβαιώσεις της, ξεκαθάρισε στην Επιτροπή Εμπορίου, ότι ο προγραμματισμός που
εκπονήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση για την εισαγωγή υγραερίου στην
αυτοκίνηση, δεν θα εφαρμοσθεί.
Και αυτό γιατί μέχρι σήμερα:
1.
Δεν έχει δημοσιευθεί το Διάταγμα του
Υπουργικού Συμβουλίου που θα καταργεί το υφιστάμενο διάταγμα που απαγορεύει τη
χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση.
2.
Δεν έχει δημοσιευθεί η Γνωστοποίηση του
Διευθυντή του Τμήματος Τελωνείων που θα καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις
παραλαβής, αποθήκευσης και παράδοσης υγραερίου κίνησης το οποίο έχει τεθεί για
ανάλωση στη Δημοκρατία.
3.
Δεν έχει ενισχυθεί το Τμήμα Επιθεώρησης
Εργασίας με 3 Λειτουργούς Επιθεώρησης Εργασίας για ανάπτυξη του Συστήματος
Επιθεώρησης και Ελέγχου Συμμόρφωσης των πρατηρίων και χώρων στους οποίους θα
μετατρέπονται, συντηρούνται, επιδιορθώνονται και ελέγχονται τα
οχήματα.
4.
Το Τμήμα Πολεοδομίας, εξετάζει με πολύ μεγάλη
καθυστέρηση τις αιτήσεις αδειοδότησης νέων πρατηρίων προμήθειας υγραερίου
κίνησης. Να σημειωθεί ότι, πολύ μικρός αριθμός πολεοδομικών αδειών έχει εγκριθεί
μέχρι σήμερα αλλά δεν έχει ξεκινήσει η ανέγερση κάποιου πρατηρίου από μέρους των
εταιρειών.
Και όλα αυτά συμβαίνουν, τη στιγμή που το Κράτος έχει ξοδέψει δεκάδες
χιλιάδες ευρώ για την εκπαίδευση των τεχνιτών υγραεριοκίνησης και η παράνομη
τοποθέτηση συστημάτων σε αυτοκίνητα, συνεχίζεται. Έντονες ανησυχίες έχει
προκαλέσει η αναφορά του εκπροσώπου της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, ότι
γίνονται σκέψεις για αναστολή του προγράμματος εκπαίδευσης τεχνιτών
υγραεριοκίνησης, λόγω της καθυστέρησης.
Η όλη καθυστέρηση στην εισαγωγή υγραερίου στην αυτοκίνηση μάς δημιουργεί
εύλογα ερωτήματα αν πίσω από την κυβερνητική κωλυσιεργία και καθυστέρηση
κρύβονται συμφέροντα. Επιτέλους, η Κυβέρνηση ας προχωρήσει με την ολοκλήρωση των
διαδικασιών για να δοθεί η ευκαιρία στον πολίτη να προμηθεύεται ένα καύσιμο πολύ
πιο φθηνό και λιγότερο ρυπογόνο, το οποίο θα βοηθήσει και στη μείωση των τιμών
των καυσίμων κίνησης οχημάτων.
26/01/2016