19/3/15

Χαιρετισμός Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μ. Δημητριάδη

Χαιρετισμός Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μ. Δημητριάδη
στο 2ο PIN Talk του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών

 
Κυρίες και Κύριοι, αγαπητοί συνεργάτες, εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών σας καλωσορίζω στη 2 η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για την οδική ασφάλεια (Pin Talk) στην Κύπρο.

Ευχαριστώ θερμά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) για την πρωτοβουλία αυτή, καθώς και για την πρόσκληση να χαιρετίσω την έναρξη της συζήτησης αυτού του σημαντικού, για τη χώρα μας, θέματος της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε κατοικημένες περιοχές.

Κάθε χρόνο 1,24 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Άλλα 50 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίζονται και πολλά εκατομμύρια παραμένουν με μόνιμες αναπηρίες για ολόκληρη τους τη ζωή. Ο ανθρώπινος πόνος είναι ανείπωτος, αλλά και το κοινωνικό και οικονομικό κόστος ανυπολόγιστο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνει στους κόλπους της τις χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις στον κόσμο στην οδική ασφάλεια, κρίνοντας ότι είναι απαράδεκτο να χάνονται χιλιάδες άνθρωποι κάθε χρόνο στους δρόμους της έθεσε ως στόχο τη μείωση κατά 50% των θυμάτων σε οδικά δυστυχήματα μέχρι το 2020.

Η Κυπριακή Δημοκρατία, ως μέλος της ΕΕ, έχει υιοθετήσει τον ευρωπαϊκό στόχο για το 2020 και καταβάλλει προσπάθειες για την επίτευξή του, με την εφαρμογή συγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια. Το Στρατηγικό Σχέδιο στοχεύει στην αντιμετώπιση όλων των βασικών παραγόντων πρόκλησης οδικών δυστυχημάτων. Στην υλοποίηση του Σχεδίου εμπλέκονται όλες οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και κοινωνικοί φορείς, καθώς και ιδιωτικοί οργανισμοί. Η υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου παρακολουθείται από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, στο οποίο μετέχουν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων κρατικών υπηρεσιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και του ΕΤΕΚ.

Συγκεκριμένα οι δράσεις που προτείνονται, επικεντρώνονται κυρίως στη μείωση των θυμάτων όλων των χρηστών αυτοκινήτου (για όλους τους τύπους δρόμων), καθώς και των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου κυρίως σε κατοικημένες περιοχές.

 
Στα πλαίσια του Στρατηγικού Σχεδίου, εφαρμόζεται σωρεία μέτρων για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας των κυπριακών δρόμων και των οχημάτων που κυκλοφορούν σε αυτούς, καθώς και μέτρα για την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της άμεσης περίθαλψης των τραυματιών. Κύριος πυλώνας, στον οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και εφαρμόζεται πληθώρα μέτρων, είναι αυτός της αναβάθμισης της οδικής συμπεριφοράς όλων όσων χρησιμοποιούν τους δρόμους. Το πιο πρόσφατο σημαντικό μέτρο που προωθείται, είναι η νομοθετική ρύθμιση για τον έλεγχο της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών, καθώς και η μείωση του επιτρεπτού ορίου αλκοόλ για τους αρχάριους οδηγούς, τους μοτοσικλετιστές, οδηγούς φορτηγών και επαγγελματίες οδηγούς.

Οι συντονισμένες προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων φορέων για επίτευξη όλων των πιο πάνω, έχουν επιφέρει και αναμένεται να επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, την τελευταία δεκαετία, η Κύπρος σημείωσε σημαντική μείωση στους νεκρούς από οδικές συγκρούσεις. Συγκεκριμένα, οι νεκροί από οδικές συγκρούσεις, από 117 το έτος 2004, μειώθηκαν στους 45 το 2014, μια μείωση που αντιστοιχεί σε 61,5%.

Όλοι μαζί, ενωμένοι, μπορούμε να φέρουμε το τέλος σε αυτή τη συνεχή αφαίμαξη της χώρας μας. Ως Πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, καλώ τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και ημικρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, να πολλαπλασιάσουν και να εντατικοποιήσουν τις δραστηριότητες τους για την Οδική Ασφάλεια, με σκοπό τον μηδενισμό των θανάτων από οδικές συγκρούσεις.

Ευχαριστώ και πάλι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών για τη διοργάνωση της συγκεκριμένης συνάντησης και εύχομαι κάθε επιτυχία σε όλους μας, στην επίτευξη του δύσκολου αυτού έργου που έχουμε αναλάβει, με σκοπό να σώσουμε όσες περισσότερες ζωές μπορούμε.