7/2/14

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Κενεβέζου στα εγκαίνια αίθουσας στο Ειδικό Σχολείο «Απ. Βαρνάβας» Αμμοχώστου


Είναι με ιδιαίτερη χαρά που αποδέχθηκα την πρόσκληση του Διευθυντή του Ειδικού Σχολείου «Αποστόλου Βαρνάβα» Αμμοχώστου, για να τελέσω σήμερα τα εγκαίνια της αίθουσας αισθητηριακής ολοκλήρωσης του σχολείου, ο εξοπλισμός της οποίας έχει καλυφθεί με την ευγενή χορηγία του ΟΠΑΠ Κύπρου.


Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, από το 2001, εφαρμόζει τον περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμο. Από την εφαρμογή του Νόμου μέχρι και σήμερα έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες τόσο στα συνηθισμένα σχολεία όσο και στα ειδικά σχολεία. Ιδιαίτερα στα ειδικά σχολεία, σε ένα από τα οποία βρισκόμαστε σήμερα, τα προγράμματα έχουν αναβαθμιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και το προσωπικό που αναλαμβάνει την αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών έχει εμπλουτιστεί με νέες ειδικότητες όπως λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, φυσιοθεραπεία, μουσικοθεραπεία, ειδική γυμναστική και εκπαιδευτική ψυχολογία. Οι εκπαιδευτικοί των πιο πάνω ειδικοτήτων, μαζί με τους ειδικούς εκπαιδευτικούς των τάξεων, δημιουργούν μία δυναμική επιστημονική ομάδα που μπορεί να αντιμετωπίσει την πολυπλοκότητα των προβλημάτων των παιδιών και να ικανοποιήσει τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες.

Παρόλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος μας, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αντικρίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία τα θέματα αγωγής και εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Στα πλαίσια αυτά στελεχώνει τα ειδικά σχολεία στη βάση των πραγματικών αναγκών των παιδιών, με αποτέλεσμα το προσωπικό των ειδικών σχολείων να αυξηθεί τη φετινή σχολική χρονιά. Παράλληλα, για να δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατάλληλη εκπαίδευση των παιδιών, εφαρμόζει πρόγραμμα συνεχούς εξοπλισμού των ειδικών σχολείων με όλο τον απαραίτητο εκπαιδευτικό και θεραπευτικό εξοπλισμό, όπως: ειδικά καθίσματα, τροχοκαθίσματα, ορθοστάτες, εκπαιδευτικά λογισμικά, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες.
Σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση των ειδικών σχολείων διαδραματίζουν και οι Σύνδεσμοι Γονέων, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με τη Διεύθυνση των σχολείων, στην προσπάθειά τους για εξεύρεση περαιτέρω πόρων, για τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης των παιδιών.

Μία τέτοια συνεργασία βλέπουμε σήμερα εδώ, αφού η Διεύθυνση, το προσωπικό και ο Σύνδεσμος Γονέων του σχολείου συνεργάστηκαν πλήρως για τη δημιουργία και τον εξοπλισμό αίθουσας αισθητηριακής ολοκλήρωσης στο σχολείο. Τη συνεργασία αυτή αγκάλιασε ο ΟΠΑΠ Κύπρου, ο οποίος ενέκρινε συνολικό ποσό €32.000 περίπου, για την τοποθέτηση του κατάλληλου θεραπευτικού εξοπλισμού στην αίθουσα που θα εγκαινιάσουμε σε λίγο.  

Η αισθητηριακή ολοκλήρωση, αναφέρεται στην ικανότητα του εγκεφάλου να λαμβάνει και να οργανώνει αισθητηριακές πληροφορίες από το ίδιο μας το σώμα και από το περιβάλλον, με σκοπό την οργάνωση και εκδήλωση μιας ανάλογης   συμπεριφοράς, η οποία μας βοηθά να δρούμε σε καθημερινές καταστάσεις όπως στην τάξη, στο σπίτι και στις κοινωνικές συναναστροφές. Στα περισσότερα παιδιά αυτή η ικανότητα αναπτύσσεται αυτόματα, ακούσια, χωρίς προσπάθεια, μέσα από το παιχνίδι και τις ελεύθερες δραστηριότητες. Για παιδιά όμως με ειδικές ανάγκες, η διαδικασία αυτή είναι ανεπαρκής και απαιτεί προσπάθεια και οργάνωση. Η δημιουργία λοιπόν και ο κατάλληλος εξοπλισμός αίθουσας αισθητηριακής ολοκλήρωσης στο σχολείο, θα συμβάλει σε εξαιρετικό βαθμό στην ολοκληρωμένη εκπαίδευση των παιδιών σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Κλείνοντας θα ήθελα να συγχαρώ θερμά τον ΟΠΑΠ Κύπρου για την άμεση και θετική ανταπόκρισή του προς το αίτημα του σχολείου για εξοπλισμό της αίθουσας αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Στο σημείο αυτό επιτρέψετε μου να εκφράσω θερμότατες ευχαριστίες εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού όχι μόνο γι’ αυτή τη χορηγία, αλλά και για πολλές άλλες που ο ΟΠΑΠ Κύπρου προσφέρει απλόχερα στον τομέα της εκπαίδευσης, επιδεικνύοντας το κοινωνικό πρόσωπο του Οργανισμού.

Εξίσου θερμά συγχαίρω και το Σύνδεσμο Γονέων για τη συνεχή στήριξη του προς το σχολείο, καθώς και τη Διεύθυνση, το εκπαιδευτικό, το βοηθητικό και το εργατικό προσωπικό του σχολείο, για το άριστο έργο που επιτελούν.