Με ιδιαίτερη χαρά
καλωσορίζω τον Ευρωπαίο Επίτροπο για την Πολιτική των Καταναλωτών κ. Neven Mimica στην
Κύπρο. Σκοπός της παρουσίας του είναι η ενημέρωση των Κυπρίων καταναλωτών σε ό,τι
αφορά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από την Οδηγία για
την Καταναλωτική Πίστη, δηλαδή για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν
οι καταναλωτές
Η παρουσία του
Ευρωπαίου Επίτροπου και υψηλόβαθμων στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την
Πολιτική των Καταναλωτών στην Κύπρο για προβολή της εκστρατείας, αποδεικνύει το
μεγάλο ενδιαφέρον που αποδίδεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από την
Πολιτεία στη σημαντική αυτή νομοθεσία,
ιδιαίτερα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, όπου είναι μεγάλης σημασίας η
ενημέρωση όλων των καταναλωτών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Είναι γνωστό ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές,
αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες κατά τη λήψη πίστωσης από χρηματοπιστωτικά
ιδρύματα. Καθώς τα πιστωτικά προϊόντα γίνονται όλο και πιο περίπλοκα και οι
αγορές πίστωσης κατακερματίζονται, οι καταναλωτές δυσκολεύονται να κατανοήσουν
και να συγκρίνουν τα πιστωτικά προϊόντα.
Δυστυχώς, διαπιστώνεται από έρευνες πώς πολύ λίγοι
καταναλωτές στην Κύπρο γνωρίζουν τα δικαιώματα τους που απορρέουν από τη
σχετική νομοθεσία, τρία χρόνια μετά την υιοθέτηση της. Γι’ αυτό και είναι
επιβεβλημένη ανάγκη να ενισχύσουμε ουσιαστικά την προσπάθεια για την ενημέρωση του κοινού.
Τονίζω ιδιαίτερα τις υποχρεώσεις που μέσω της Οδηγίας
και της αντίστοιχης εθνικής νομοθεσίας επιβαρύνουν τα χρηματοπιστωτικά
ιδρύματα, τα οποία έχουν την υποχρέωση να παρέχουν έγκαιρα στους καταναλωτές τις βασικές πληροφορίες, σε σαφή και
τυποποιημένη μορφή, στο έντυπο που ονομάζεται «Τυποποιημένες Ευρωπαϊκές
Πιστωτικές Πληροφορίες». Μέσω της συγκεκριμένης τυποποιημένης ενημέρωσης, οι
χρηματοπιστωτικοί φορείς βοηθούν άμεσα τους καταναλωτές να γνωρίζουν εκ των
προτέρων σημαντικές πληροφορίες για να μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις
προσφορές καταναλωτικών δανείων, αλλά και έμμεσα, να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη
στους ίδιους τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και στα προϊόντα που
προσφέρουν.
Το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και
Τουρισμού, το οποίο εκπροσωπώ στη σημερινή εκδήλωση, θα συνεχίσει να
παρακολουθεί στενά τις υποχρεώσεις των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που
απορρέουν από την Οδηγία και την εθνική νομοθεσία και θα λαμβάνει άμεσα μέτρα
για τη σωστή εφαρμογή και επιβολή της. Η
Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών θα συμβάλει στην ενημερωτική
εκστρατεία με την ανάρτηση ενημερωτικού υλικού στην ιστοσελίδα του αρμόδιου
Υπουργείου και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τη διανομή απλοποιημένου
οδηγού, με παρουσιάσεις σε οργανωμένα σύνολα με στόχο την πλήρη ενημέρωση των
καταναλωτών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Εκφράζω εκ νέου τις θερμές μας ευχαριστίες στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ιδιαίτερα στον Επίτροπο Μimica για την
πρωτοβουλία αυτή και προσβλέπω στην
επιτυχή έκβαση της εκστρατείας η οποία έχει αναληφθεί.
___________