11/6/13

Χαιρετισμός του Υπουργού Ενέργειας κ. Γιώργου Λακκοτρύπη στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης του ΕΚΚ Κύπρου 11/06/2013

Κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου για το 2012.


Το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή αποτελεί έναν ευρωπαϊκό θεσμό, ο οποίος λειτουργεί στα κράτη μέλη, έχοντας ως αποστολή την παροχή πληροφοριών και συμβουλών σε καταναλωτές που πραγματοποιούν αγορές προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο στόχος βέβαια είναι να γνωρίζουν τα δικαιώματα τους και να πραγματοποιούν ασφαλείς συναλλαγές.

Αναμφίβολα, το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή έρχεται να ανταποκριθεί στη σημερινή ανάγκη ενίσχυσης της εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών στην πραγματοποίηση εξ αποστάσεως συναλλαγών ανάμεσα στα κράτη μέλη. Παράλληλα, προωθεί επιτυχώς και αποτελεσματικά τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει το διασυνοριακό εμπόριο στην Ενιαία Αγορά.

Όπως είναι φυσικό, η αποτελεσματικότητα του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή προϋποθέτει την παρουσία και την πλήρη λειτουργία του στο σύνολο των κρατών μελών, ούτως ώστε τα οφέλη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι προσβάσιμα από όλους τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Στην Κύπρο, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή συστάθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2005 και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Κυπριακή Δημοκρατία. Η επιτυχής πορεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου έχει αποδείξει πόσο χρήσιμη και αναγκαία είναι η καθιέρωση τέτοιων εξωδικαστικών θεσμών επίλυσης των διαφορών.

Η αναβάθμιση του επιπέδου προστασίας του καταναλωτή πρέπει να είναι συνεχής. Για τον σκοπό αυτό, προσβλέπουμε στη συνεργασία και βοήθεια όλων των οργανωμένων φορέων που έχουν ως επίκεντρο τον καταναλωτή, καθώς επίσης και των ίδιων των καταναλωτών.

Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή χειρίστηκε το 2012 συνολικά 72 χιλιάδες υποθέσεις. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων που το Δίκτυο έχει χειριστεί μέχρι σήμερα και αποδεικνύει την ενδυνάμωση αυτού του μηχανισμού, καθώς και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές προς το Δίκτυο.

Κυρίες και κύριοι,

Η Διευθύντρια του Κέντρου κα Έλενα Παπαχριστοφόρου θα μας παρουσιάσει στη συνέχεια αναλυτικά το έργο που επιτελέστηκε από το Κέντρο, το 2012, όπως επίσης και πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία που πιστεύουμε θα σας φανούν χρήσιμα.

Κλείνοντας, λοιπόν, θα ήθελα απλά να συγχαρώ θερμά τη Διεύθυνση και τους λειτουργούς του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου για το αξιόλογο έργο που επιτελούν και τον ζήλο που επιδεικνύουν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους και να ευχηθώ κάθε επιτυχία στη συνέχεια αυτής της προσπάθειας.