20/4/12

Δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού σχετικά με τον αριθμό μαθητών που παραπέμπονται στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
 
20/04/2012


Μεγάλο ποσοστό περιπτώσεων μαθητών που παραπέμπονται στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από τις σχολικές μονάδες, είπε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργος Δημοσθένους.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο της υπογραφής Συμφωνίας μεταξύ Κύπρου και Κίνας σε θέματα Εκπαίδευσης, στο Προεδρικό Μέγαρο, ο κ. Δημοσθένους, κληθείς να σχολιάσει σημερινό δημοσίευμα αναφορικά με τον αριθμό περιπτώσεων μαθητών που έχουν αντιμετωπιστεί από Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, είπε: «Σε σχέση με τη χρονιά 2009-2010 υπάρχει μια πολύ μικρή αύξηση κατά 56 περιπτώσεις.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί και που προκύπτει από τη δεύτερη ανάγνωση των αριθμών είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό παραπέμπεται (στην Υπηρεσία), ενώ θα μπορούσαν αυτά τα θέματα να επιλυθούν στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας, αλλά και της σχέσης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Μιλάμε για ένα ποσοστό γύρω στο 10,5%, ίσως και μεγαλύτερο».

Πρόσθεσε επίσης: «Πλέον ζούμε σε μια σύγχρονη, ανοικτή κοινωνία όπου κάποια ταμπού έχουν εκλείψει και πολύ σωστά πράττουν οι γονείς, με ιδιαίτερη ευαισθησία και έγνοια, να ζητούν τη βοήθεια που παρέχει η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας.

Επίσης, είναι προφανές, μέσα από τους αριθμούς, ότι σε πολύ μεγάλο ποσοστό η βοήθεια δίνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου, αφού σε πολύ μικρή ηλικία εντοπίζονται και παρατηρούνται κάποια προβλήματα και αναζητείται η βοήθεια. Οι αυξημένοι αυτοί αριθμοί έχουν να κάνουν με την ιδιαίτερη ευαισθησία των γονέων - που πολύ σωστά νοιάζονται και στρέφονται προς την Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, κάτι που επικροτώ».

Πρόσθεσε ότι οι αυξημένοι αριθμοί έχουν κατά δεύτερο λόγο να κάνουν με το θέμα παραπομπής στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας περιστατικών που θα μπορούσαν, με την καλύτερη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων.

Είπε, τέλος, ότι «το ποσοστό του 4% - μέσα σε ένα μαθητικό πληθυσμό που ξεπερνά τις 100 χιλιάδες, έχοντας υπόψη ότι είμαστε μια κοινωνία που λειτουργεί σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, όπως αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σε σύγκριση με άλλες προηγμένες χώρες – είναι ποσοστό που θεωρείται χαμηλό».